Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

szukam w sieci i na stronie producenta "suntour'a" jakiejś tabeli, cokolwiek... gdzie jest zapisany wskazany zakres ciśnienia PSI w amortyzatorze. Albo jestem ślepy i nie mogę znaleźć albo po prostu tego nie piszą.

A mianowicie, czy orientuje się ktoś jakie jest zalecane ciśnienie przy wadze 73 kg do jazdy w terenie, czasami jakieś skoki, korzenie itd. Wiem, że ważne jest też ustawienie ugięcia wstepnego i motion control itd. wcześniej korzystałem z jakiegoś zwykłego uginacza, więc wybaczcie moje ignorancję.

Wcześniejszy właściciel rowerku ważył coś ponad 80 kg. i dla niego praca była w sam raz, mi się wydaje zbyt twardy i zmulony.

Dopiero się zapoznaje ze sprzętem i chciałbym go jakoś dostosować pod swój typ jazdy.

doradzicie?


a... i czy jest normalne, że w momencie zblokowania widelca na sztywno w momencie  naciskania ciężarem ciałą na kierownicę delikatnie się ugina i ma luzy czy tutaj już raczej przydałby się serwis?

Napisano

W instrukcji Suntoura znajdziesz tylko maksymalne ciśnienie. Tabelek z wagami nie ma. Jest natomiast instrukcja, by ciśnienie dopasować do swojej wagi poprzez pomiar SAGu. I to najlepsze rozwiązanie.

 

Ugięcie przy zablokowanym widelcu? Jeśli jest rzeczywiście delikatne, nie ma powodów do obaw. Nie rozumiem jedynie co masz na myśli pisząc o luzach.

 

PS Motion Control to tylko w Rock Shoxach.

Napisano

w sensie ile tego sag-u?... zdaje sobie sprawę, że to wg. własnych upodobań się ustawia ale jest jakiś zarys. i tak teraz nie mogę pokombinować bo nie mam pompki :/ ale chciałbym wiedzieć.


ok, dzięki już sobie patrzę. tego właśnie szukałem.

Napisano

Nie sugeruj się tablekami producenta bo są nic nie warte. Jak szukasz ustawienia "mniej więcej na początek" to patrz na SAG właśnie, ale tu też każda wartość między 10% a 30% będzie prawidłowa. Reszta to osobiste preferencje a nie nauka ścisła, (przynajmniej na amatorskim poziomie). Baw się.

  • Mod Team
Napisano
Przy Epiconie SAG powinien wynosic 20% skoku.

A bo ja wiem ? Jak sie ścigasz to 10-15, żeby było twardziej i mniej się energii marnowało, jak trasy spokojniejsze a zarazem bardziej "górzyste" to i sagu więcej by cieszyć sie z jazdy (a przy okazji mieć lepszą przyczepność) ok 20% a nawet 25 bo to już 130mm to można by zaszaleć. Jak będzie za dużo - zmniejszyć sag, lub zwiększyć progresje sprężyny, np wlewając olej do komory.

Napisano

dzięki, dzięki to już wszystko wiem. Raczej opowiadam się za miększym ustawieniem w sensie większym sagiem - będzie zbyt miękki to ustawię mniejszy SAG. Póki co szukam pompki :P.

A i powiedzcie mi jeszcze, jaki byłby najlepszy płyn do pielęgnacji amortyzatora? czy ten cały brunox deo sprawdza się? czy szukać czegoś co ma w składzie jakąś specjalną powłokę teflonową czy coś w tym stylu?

Napisano (edytowane)
czy ten cały brunox deo sprawdza się?

Tak. Ale mokra szmatka też sie sprawdza. A o przekombinowanych środkach całkiem zapomnij :)

Edytowane przez dran2
Napisano (edytowane)

@@Puklus,

 

Powinien ale nie musi.

 

Poza tym niech ustawi 20% i sprawdza dodajac lub ujmujac cisnienia.

 

Nie mozna chyba zaczac szukac wlasciwego ustawienia od 50% skoku?? :)

Edytowane przez GajekL

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...