Alsew Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Zbliża się najlepszy 'cenowo' okres na zakup roweru, a nie chcę ładować już więcej kasy w mojego mtbeka 26 cali. Jest w dobrym stanie więc jako zimówka będzie super. Mam 176cm wzrostu i przekrok około 81cm. Używam roweru raczej amatorsko i śmigam głównie po leśnych i szutrowych ścieżkach oraz trasach rowerowych. W mojej okolicy jest sporo piaskowych ścieżek i pułapek więc cross odpada, chociaż gdyby ten piasek pominąć to pewnie byłby najlepszym rozwiązaniem. Reasumując szukam roweru o w miarę 'łagodnej' geometrii, musi byś przede wszystkim wygodny, bo w trudnym terenie raczej się nie poruszam. W oko wpadły mi te trzy, jak w temacie. Dodam że, dla mnie najważniejsza jest dopasowana rama , koła oraz 'bezawaryjne' hamulce, jak dotąd v-ki mi wystarczały... Jeśli chodzi o przerzutki to mogłyby to być nawet Alivio... Odrzucam raczej możliwość kupna roweru bez przymiarki do niego. Który z wymienionych w temacie będzie najlepszym wyborem??? Może macie jakieś inne propozycje?? Ewentualnie biorę pod uwagę możliwość złożenia roweru, ale to pewnie wyjdzie drożej, a chcialbym zamknąć się poniżej 4 tysięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Focus prezentuje się pod względem technicznym zdecydowanie lepiej niż reszta. Jest taper, obie osie sztywne i dość przyzwoity wideł. Potem Trek i Cube. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Focus prezentuje się pod względem technicznym zdecydowanie lepiej niż reszta. Jest taper, obie osie sztywne i dość przyzwoity wideł. Potem Trek i Cube. To kolejność taka sama jak ceny... A co z geometrią i rozmiarówką ramy? Geometria nie jest zbyt sportowa? Czytałem, że Cube ma bardziej 'crossową' geometrię. Rozmiar M tego Focusa nie będzie mi za duży??? Wiem, że najlepiej podjechać do sklepu i sobie przymierzyć, tylko że podczas 5 minutowej jazdy trudno podjąć w 100% dobrą decyzję, bo dopiero w codziennej eksploatacji wychodzą takie szczegóły. Edytowane 29 Września 2015 przez Alsew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumma Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Treka mogę Ci polecić z całym sumieniem,jestem posiadaczem X-Cal...9 od maja i nie żałuję wyboru.Kupując też wybierałem opcję przymiarki do roweru,gdyby nie to, to kupiłbym Canyon-a lub Radon-a.Z opcji krajowych dystrybutorów brałem pod uwagę takie modele jak:Scott Aspect 910,Scockblaze R7 Elite 29 oraz wspomnianego Treka. Wybór padł na niego z uwagi na:dopasowanie roweru,gwarancję dożywotnią na ramę,bliskość serwisu.Po przesiadce z mtb 26, niskiego modelu Gianta jazda Trekiem to bajka.Jeśli chodzi o rozmiar to mam 17,5/18,5 (wzrost 177 cm) Edytowane 29 Września 2015 przez gumma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Ten Focus ma dość sportowe geo więc wskazana porządna przymiarka. Nic więcej się nie wymyśli. Można potem co najwyżej przymierzyć się do czegoś w stylu Unibike i już jakichś tam pogląd na sprawę jest. Cube bym sobie darował i w razie czego skupił na Treku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Cube bym sobie darował Ale tego Acida byś sobie darował czy każdego Cuba? Jakiś argument? Z tego co widzę to skrajne opinie o tych rowerach krążą na forum w razie czego skupił na Treku. W tym Treku to niepokoją mnie 2 rzeczy. Korba 36 i amor z geometrią G2 i przesunięciem 51 mm, w przypadku wymiany amortyzatora nie będzie problemu??? A po drugie jak już XC9, to modele 2016 mają Recona Silver , wiec chyba pozostaje dopłacić lub poczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Tego cube i innego. Nie lubię tej marki. Co do Treka a piszę o roczniku 2016 to tutaj jest po prostu większy ofset na koronie amora. Na inny możesz zmienić nawet być może w Treku tylko jest to bez sensu. Raz z powodu zastosowania a dwa ceny. Cokolwiek lepszego to Reba a ona kosztuje grubą kasę. To już lepiej by było szukać roweru z nią na pokładzie lub jakiegoś Fox'a. 29er to nie 26" żeby potrzebować sporej patelni na korbie. Poza tym nie widzę tematu przy konkretnym podejściu do klienta by najzwyczajniej podmienić korbę nawet na Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Na inny możesz zmienić nawet być może w Treku tylko jest to bez sensu. Raz z powodu zastosowania a dwa ceny. Cokolwiek lepszego to Reba a ona kosztuje grubą kasę. O wymianę amora, to pytam tak przyszłościowo, bo nic wieczne nie jest, a jak mi się rower spodoba to mogę mieć problem ze zmianą na inny . Obecny rower mam już 10 lat i też zdążyłem amortyzator wymienić, a teraz jestem w ciemnej d...pie bo nie robi się już sensownych amorów pod v-ki. Po prostu nie mam zamiaru za 5 lat zmieniać rower, bo nie będę mógł znowu dopasować do niego amortyzatora. Tego cube i innego. Nie lubię tej marki. Ale miałeś kiedyś i Ci nie pasował czy Ci się logo nie podoba? Edytowane 29 Września 2015 przez Alsew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Co do bezawaryjnych hamulców: jeśli to ważne to nie kupuj roweru który nie posiada przynajmniej slx'ow. Będzie to trochę trudne w tej cenie, sensownie jest pozbyć się tych co są zamontowane i kupić coś bezproblemowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 29er to nie 26" żeby potrzebować sporej patelni na korbie. Tego właśnie nie rozumiem. W crossie standard 48, a w 29er standard 38 zębów, a kolo takie same i jak się postarać to w szerokości opony też nie musi być dużej różnicy (powiedzmy 1.75 w crossie i 2.0 w 29er) Co do bezawaryjnych hamulców: jeśli to ważne to nie kupuj roweru który nie posiada przynajmniej slx'ow. Będzie to trochę trudne w tej cenie, sensownie jest pozbyć się tych co są zamontowane i kupić coś bezproblemowego. Albo dospawać piwoty do ramy i amora :teehee: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Nie nie miałem co nie znaczy, że nie macałem. Cube to taka marka, która zatrzymała się w czasie. Nie oferują tego co już w tych pieniądzach być powinno. Brak tapera, notorycznie wsadzane amory bez osi sztywnej, dość nijakie i ciężkie ramy, ujowe wyjście przewodów przy mufie suportu, brak bezpośredniego montażu przedniej zmieniarki. Bez dwóch zdań wolał bym już Unibika bo chociaż osprzętowo jest na czym oko zawiesić lub nowego Krossa B7 gdzie są nawet obie sztywne osie i Recon. Nie wykluczam, że dla Ciebie nawet blat 42T w 29er to będzie mało ale zasadniczo MTB kupuje się do lasu a nie na szosę jak w przypadku crossa. Poza tym wchodzimy też w trochę inną geo i kadencję. Co by nie pisać korbę łatwo wymienić nawet we własnym zakresie. Edytowane 29 Września 2015 przez beskid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Bez dwóch zdań wolał bym już Unibika bo chociaż osprzętowo jest na czym oko zawiesić lub nowego Krossa B7 gdzie są nawet obie sztywne osie i Recon. Nie patrzyłem na nową kolekcję Krossa bo modele 2015 jeśli chodzi o stosunek jakość/cena wychodziły gorzej niż Focus czy Trek, ale ten nowy B7 jest całkiem spoko! Przymierzymy, zobaczymy! No i tą specyfikację mogliby poprawić ! http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 Według ich kalkulatora muszę mięć rozmiar M - 19 cali???? Edytowane 29 Września 2015 przez Alsew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 W tych pieniądzach Kross zaoferował bardzo nowoczesną i porządnie wyposażoną konstrukcję. Pytanie od kiedy dostępną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrushkin Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Nie patrzyłem na nową kolekcję Krossa bo modele 2015 jeśli chodzi o stosunek jakość/cena wychodziły gorzej niż Focus czy Trek, ale ten nowy B7 jest całkiem spoko! Przymierzymy, zobaczymy! No i tą specyfikację mogliby poprawić ! http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 Według ich kalkulatora muszę mięć rozmiar M - 19 cali???? Nie M, a S. M jest dla osób 180+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2015 W tych pieniądzach Kross zaoferował bardzo nowoczesną i porządnie wyposażoną konstrukcję. A jak byś porównał geometrię tego Krossa w porównaniu do Focusa i Treka. Sorki ale nie ogarniiam tych rożnic a wiem że mają duży wpływ na to jak się na nim jeździ Nie M, a S. M jest dla osób 180+ Też się właśnie zdziwiłem, bo szukam roweru w rozmiarze 17-17.5 cala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Porównując X-Calibera z Krossem B7, to Trek ma dłuższa o 2 cm rurę górną (rama o 0,5 cala większa) mniejszy o 1,2 stopnia kąt rury podsiodłowej, i mniejszy prawie o 2 stopnie kąt główki ramy. Kross za to ma krótsze o 0,8cm tylne widełki no i mniejszy rozstaw kół. Z tego co rozumiem to pozycja na Krossie, z tytułu krótszej ramy, będzie nieco bardziej wyprostowana, a rower z tytułu krótszego tylnego widelca i mniejszego rozstawu kół bardziej zwrotny, ale pewnie mniej stabilny. Czy może ktoś zweryfikować moje przypuszczenia i wyjaśnić jaki wpływ na jazdę na tych rowerach mają różnice w kątach podsiodłówki i główki ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Treki "liczbowo" wydają się długaśne ale jeżdżą i skręcają bardzo dobrze. Do tego bardziej płaski kąt główki dodaje pewności na zjazdach. Poza tym zawsze możesz założyć trochę krótszy mostek jeśli stwierdzisz że jesteś zbyt wyciągnięty. Jeśli chodzi o "nietypowy" widelec to można dostać Rebę z offsetem 51mm (i prostą sterówką): http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=88952;page=2;menu=1000,2,121;mid=95;pgc=14697:14703::5416:5417::65:224;orderby=3 Mniejszy kąt podsiodłówki w Treku teoretycznie wymusza bardziej siłowe pedałowanie ale tu nie mam porównania - mi tam jest wygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Treki "liczbowo" wydają się długaśne ale jeżdżą i skręcają bardzo dobrze. Do tego bardziej płaski kąt główki dodaje pewności na zjazdach Trek jest bardzo interesującą propozycją, ale Krossa z tym nowym B7/B8 będzie ciężko pobić. Te dwie sztywne ośki chyba przechylą szale... ale najpierw musi się pojawić w sprzedaży i muszę się do niego przymierzyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Tu kończą się moje argumenty, osprzętowo to naprawdę dobry deal (zwłaszcza jeśli coś urwiesz z ceny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Tu kończą się moje argumenty, osprzętowo to naprawdę dobry deal (zwłaszcza jeśli coś urwiesz z ceny). Ten Kross ma się pojawić w listopadzie/grudniu więc jeszcze trochę czasu na argumenty... Jeśli chodzi o rabat to powinno być spoko, bo współpracuje z Panią która ma salon/serwis Krossa i zawsze uraczy mnie jakimś fajnym rabatem, czy to na lampkę czy na opony... Jeśli chodzi o minusy tego B7 w moim odczuciu, to hamulce o których ciężko coś powiedzieć (jest jakaś logiczna różnica pomiędzy DB1 z modelu B7, a Avid DB3 z modelu B8???) , opony oraz waga roweru - 13kg, z czego ona wynika??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 W Treku też masz padlinę bo najtańsze hydrauliki Shimano. W tej kasie nie ma się co spodziewać cudów bo rzadko kto wkłada Deorki. Jak coś to standard czyli modernizacja po swojemu. Co do wagi to nie wydaje mi się by ten Kross był nadmiernie ciężki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 W Treku też masz padlinę bo najtańsze hydrauliki Shimano. W tej kasie nie ma się co spodziewać cudów bo rzadko kto wkłada Deorki. Jak coś to standard czyli modernizacja po swojemu. Rozumiem że tak jest. Z drugiej strony właśnie wyczytałem że te Avidy są na DOT, dzięki czemu są lepszym rozwiązaniem do roweru całorocznego niż Shimano. A jak będą sprawiać mi problemy to założę Avidy BB7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Avid lepiej przetrzyma zime (jedna). Shimano moze nie przetrzymac nawet eksploatacji w lzejszych warunkach. Jedne i drugie to jakosciowe nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Nie patrzyłem na nową kolekcję Krossa bo modele 2015 jeśli chodzi o stosunek jakość/cena wychodziły gorzej niż Focus czy Trek, ale ten nowy B7 jest całkiem spoko! ..... Nie wiem jaki Ty rabat jesteś w stanie wyrwać ale u mnie w mieście są jeszcze 2 modele na wyprzedaży z 2015 roku ( sklep Martes Sport). Jest to Kross B8 z ramą chyba 19 za 3199 zł oraz R8 za 3100...chyba. Nie wiem tylko jaki rozmiar ramy ma ten R8.... Jeżeli masz gdzieś dostęp do sklepu Martes Sport, to możesz poprosić o przesunięcie tego B8 do sklepu w Twojej okolicy. pozdr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Jest to Kross B8 z ramą chyba 19 za 3199 zł oraz R8 za 3100...chyba. Tylko że dopiero w 2016 R7/R8 ma sztywne obie ośki, inne piasty i Recona na froncie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi