Skocz do zawartości

[opony] Jak odróżnić zwijaną od tubeless?


Rammzes

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Opony zwijane są bez druta czyli da się je złożyćwpx_b716ea2814ee497f539555a1fac83d82.jpg

Opony zwijane często są też bezdętkowe   Continental-TR Schwalbe-TLR

Więc najprościej będzie po oznaczeniu umieszczonym na oponie 

Napisano

Na ściance miałby być napis 'tubeless', rozumiem? Czy jakiś obrazek? Co się stanie jeśli do tubless wstawię jednak dętkę?

 

Na swoją obronę dodam tylko złe oznaczenie w sklepie, wg. którego jest to opona tubeless ale nie ma takiego oznaczenia na samej oponie.

Napisano

Hutchinson Toro 26x2,15

 

Ok. Wziąłem bezdętkową i porównałem z tą. Tubeless w środku jest gładki, natomiast na tej mojej konkretnej wyraźnie widać jakieś paski.

Napisano

A to przepraszam, nie może być zwijana tubeless?! Co ma jedno z drugim wspólnego?

 

Tubeless to system uszczelnienia mlekiem, a zwijana opona to po prostu jej budowa - bez drutu. To są dwa, zupełnie nie związane ze sobą zagadnienia.

Napisano

Ta opona jest zwijana w systemie TR czyli umożliwiającym przerobienie na bezdętke. Chociaż nawet zwykłą bez tr/trl da się uszczelnić 

Jeśli ta opona Ci nie pasuje to zwróć(masz 14dni) a nie szukasz jakiegoś problemu 

Napisano

Jeżeli masz oponę w wersji tubeless, to jest to opona zwijana, nieco cięższa od wersji zwykłej. Możesz na niej jeździć z dętką albo bez - po zalaniu specjalnym płynem uszczelniającym.

 

Zwijana zwykła będzie nieco lżejsza. Dedykowana jest do jazdy z dętką. Niektóre modele (jest gdzieś na forum temat jakie) również uszczelnią się przy próbie zrobienia z nich bezdętki.

 

Jasno?

Napisano

Na tej focie co wkleił Marcin9 jest zwykła zwijka.

 

W oponach Geax/Vittoria najlepiej to poznać po tym jak blisko krawędzi opony schodzą te pionowe "nadlewki/szwy" (nie wiem jak to nazwać) - na powyższej focie widać taki na wysokości napisu 29x2.2 (przechodzi w dół przez X). W wersjach TNT taki szew nie schodzi do samej krawędzi dzięki czemu pas przylegający do obręczy jest idealnie gładki. W sumie to obie wersje opon da się uszczelnić, z tym że TNT łatwiej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...