Rammzes Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Cześć, mam pytanie tak jak w temacie. Jak odróznić oponę zwijaną od bezdętkowej, po prostu patrząc na nią? Jest jakaś metoda?
seraph Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Po oznaczeniu na bocznej ściance Tubeless są cięższe zwykle, bo są bardziej "mięsiste", ale mając porównać 2 z zamkniętymi oczami nic nie dałbym sobie uciąć...
Marcin9 Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Opony zwijane są bez druta czyli da się je złożyć Opony zwijane często są też bezdętkowe Continental-TR Schwalbe-TLR Więc najprościej będzie po oznaczeniu umieszczonym na oponie
Rammzes Napisano 29 Września 2015 Autor Napisano 29 Września 2015 Na ściance miałby być napis 'tubeless', rozumiem? Czy jakiś obrazek? Co się stanie jeśli do tubless wstawię jednak dętkę? Na swoją obronę dodam tylko złe oznaczenie w sklepie, wg. którego jest to opona tubeless ale nie ma takiego oznaczenia na samej oponie.
Marcin9 Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Co się stanie jeśli do tubless wstawię jednak dętkę? Nic a co ma się stać?Co to za opona?
Rammzes Napisano 29 Września 2015 Autor Napisano 29 Września 2015 Hutchinson Toro 26x2,15 Ok. Wziąłem bezdętkową i porównałem z tą. Tubeless w środku jest gładki, natomiast na tej mojej konkretnej wyraźnie widać jakieś paski.
cervandes Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 A to przepraszam, nie może być zwijana tubeless?! Co ma jedno z drugim wspólnego? Tubeless to system uszczelnienia mlekiem, a zwijana opona to po prostu jej budowa - bez drutu. To są dwa, zupełnie nie związane ze sobą zagadnienia.
Marcin9 Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Ta opona jest zwijana w systemie TR czyli umożliwiającym przerobienie na bezdętke. Chociaż nawet zwykłą bez tr/trl da się uszczelnić Jeśli ta opona Ci nie pasuje to zwróć(masz 14dni) a nie szukasz jakiegoś problemu
morfish Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Jeżeli masz oponę w wersji tubeless, to jest to opona zwijana, nieco cięższa od wersji zwykłej. Możesz na niej jeździć z dętką albo bez - po zalaniu specjalnym płynem uszczelniającym. Zwijana zwykła będzie nieco lżejsza. Dedykowana jest do jazdy z dętką. Niektóre modele (jest gdzieś na forum temat jakie) również uszczelnią się przy próbie zrobienia z nich bezdętki. Jasno?
Punkxtr Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Mylisz pojęcia Tubeless z Tubeless Ready. Pierwsza nie wymaga mleczka, druga tak.
ishi Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Na tej focie co wkleił Marcin9 jest zwykła zwijka. W oponach Geax/Vittoria najlepiej to poznać po tym jak blisko krawędzi opony schodzą te pionowe "nadlewki/szwy" (nie wiem jak to nazwać) - na powyższej focie widać taki na wysokości napisu 29x2.2 (przechodzi w dół przez X). W wersjach TNT taki szew nie schodzi do samej krawędzi dzięki czemu pas przylegający do obręczy jest idealnie gładki. W sumie to obie wersje opon da się uszczelnić, z tym że TNT łatwiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.