Skocz do zawartości

[piasta tylna] Jak odkręcić ten bębenek od korpusu piasty


Rekomendowane odpowiedzi

dobra dzięki. Dobrze wiedzieć, że to będzie jednak imbus, a nie jakieś inne specjalne cudo. To dziś kupię 11mm (po luzie sądzę) i dam znać. Niestety symbolu piasy nie znam.
W sklepie rowerowym odpowiedzieli, że jeśli klucz imbux 10mm nie pasuje to nie mają takich bębenków.
Rozkręciłem bo przepuszcało w tylnej piaście, po rozkręceniu dostrzegłem, że zamiast 3 zapadek są tylko dwie, choć te tryby w głównej części bębenka w jednym miejscu troszkę wytarte, ale moim zdaniem wina będzie brakującej zapadki.
Znacie sklep internetowy, gdzie sprzedają części od bębenków - tam gdzie pytałem, niestety całe bębenki.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to formuła - 11 za duża.

Rozumiem, że 10.5 nie ma, więc wcześniejszy właściciel roweru musiał zedrzeć rowki i teraz 10mm się obślizguje.
Co radzicie? Jak to zdemontować?

 

Jestem gotów wywalić cały bębenek z piastą.
Rozumiem, że imbus odkręca tuleję mocującą bębenek, czyli kręcenie całym bębenkiem (chwytając za dziury po zapadkach) nic tu nie da.

Chyba pozostaje rozwiertanie tuleji.
Ktoś miał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę się z Waćpanem zgodzić:

Po pierwsze to puklusowi nie chodziło o kierunek obrotu tylko o to od której strony się za to zabrać. Po drugie to bębenek to nie kaseta i moment obrotowy przenoszony jest na piastę przez wielowypust, a śruba tylko dociska, a nie przez gwint (który się rzeczywiście zaciska podczas pracy) jak przy wolnobiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...