SovaLTD Napisano 28 Września 2015 Napisano 28 Września 2015 Witam, dzisiaj postanowiłem wycentrować sobie tylne koło, bo biło trochę na bok. Nigdy tego nie robiłem, więc poczytałem, pooglądałem na YT i zabrałem się do roboty. Zdjąłem oponę i dętkę, założyłem na rower i faktycznie felga jest delikatnie krzywa, więc zacząłem centrowanie. Generalnie po kilkunastu minutach efekt był o niebo lepszy niż przed (przynajmniej tak mi się wydaje), bo bicie prawie całkiem zniknęło. Jednak gdy założyłem oponę okazuje się, że bicie jest takie samo o ile nie większe (teraz to już sam nie wiem). Nie posiadam centrownicy, więc robiłem to na rowerze (do góry kołami). Felga to DT Swiss M1700 Spline TWO, opona Continental Mountain King. Czy problem może leżeć w oponie? Serwis nie daleko mnie chce za centrowanie od 25 zł, dlatego chciałem zrobić to sam a najwyżej jak mi nie wyjdzie to im zaniosę, tylko trochę drogo mi się wydaje. Wiem, że najlepiej im zanieść i niech ocenią, ale chciałbym zasięgnąć opinii.
vpablov Napisano 28 Września 2015 Napisano 28 Września 2015 mogła opona Ci się nie ułożyć, nasmaruj rant opony np płyn do naczyń i napompuj ponownie.
Mod Team michuuu Napisano 28 Września 2015 Mod Team Napisano 28 Września 2015 Jednak gdy założyłem oponę okazuje się, że bicie jest takie samo o ile nie większe (teraz to już sam nie wiem). Bicie felgi czy opony?
MMMAAACCC7 Napisano 28 Września 2015 Napisano 28 Września 2015 jest taka niepisana zasada "jak się nie znasz to nie ruszaj" jeśli uważasz że jesteś w stanie sam to zrobić, to ok, spoko, próbuj, ale pamiętaj że nauka w takich przypadkach sporo kosztuje (np strzelenie nadwyrężonej szprychy daleko od domu), idąc do serwisu najlepiej nic nie mów że sam centrowałeś, bo mogą Cię skasować za poprawki po Tobie ekstra..poza tym continental zbiera opinie jakie zbiera, więc bez filmu się nie obejdzie, nie stwierdzimy co jet nie tak..
robertrobert1 Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Poprzednik ma częściowo rację... bez fimiku ciężko stwierdzić co jest nie tak. Jednak nie przejmuj się i próbuj dalej bo każda nauka zaprocentuje w przyszłości. Centrowanie nie jest skomplikowane i tylko wymaga cierpliwości i precyzji. Nawet centrownica nie jest potrzebna chociaż ułatwia pracę. Pamiętaj, że obręcz może mieć bicia pionowe i poziome więc najpierw likwidujesz bicia pionowe. Gdy zamontujeez oponę to ona także może bić pionowo jeśli jej odpowiednio nie ułożysz. Tak więc do roboty a wówczas nie będziesz skazany tylko na jazdę dookoła piaskownicy ani nie będziesz nigdy kończyć trasy z buta.
Mod Team michuuu Napisano 29 Września 2015 Mod Team Napisano 29 Września 2015 Gdy zamontujeez oponę to ona także może bić pionowo jeśli jej odpowiednio nie ułożysz. Ale bywają opony mocno odporne na wszelkie pieszczoty i egzorcyzmy.
SovaLTD Napisano 29 Września 2015 Autor Napisano 29 Września 2015 Byłem dzisiaj w serwisie, żeby mi sprawdzili to koło i okazało się, że dobrze je wycentrowałem, bo felga jest prosta a problem leży w oponie. Podobno mają na co dzień styczność z tymi oponami i niestety one tak potrafią mieć. Z tego co się dowiedziałem to te Continentale są lekkie, ale niestety mają bardzo cienkie ścianki boczne i po kontakcie z jakąś przeszkodą typu korzeń czy krawężnik zdarzają się takie cuda a nawet gorsze. Pozostaje tylko reklamacja, ale jak mają mi przesłać znowu taki sam szajs to się zastanawiam czy to ma w ogóle sens. Bicie nie jest duże, raczej moje "widzi mi się" żeby było idealnie Aha mam jeszcze pytanie co do klucza do centrowania, czy te droższe np. za 30 zł są dobrze dopasowane rozmiarowo? Ja mam taki zwykły za 5 zł i niestety trochę mi się nyple objechały
robertrobert1 Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Polecam klucz uniwersalny z różnymi rozmiarami oczek.
perqsista Napisano 29 Września 2015 Napisano 29 Września 2015 Jak się wciągniesz w bardziej zaawansowane zabawy z kołami to polecam tego typu klucze w rozmiarach od 3,2 do 3,5mm:https://www.cyklotur.com/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-centrowania/p,klucz-do-szprych-3-5mm-czerwony-prox,463859.html?_pli=51d726 Ja zaczynałem u siebie z kluczem tzw. uniwersalnym i do lekkiego dokręcenia czy odkręcenia nypli był OK ale z czasem zacząłem się bawić w samodzielne zaploty i niestety nyple były masakrowane przy regularnym dokręcaniu luzowaniu kluczem uniwersalnym.Zestaw takich 3 kluczy jak w/w całkowicie ogarnia temat jak dla mnie. Taki typ uchwytu jest IMHO najbardziej ergonomiczny, pewny i nieszkodliwy dla nypli.
SovaLTD Napisano 29 Września 2015 Autor Napisano 29 Września 2015 Polecam klucz uniwersalny z różnymi rozmiarami oczek. Widziałem taki klucz na alle... skoro twierdzisz, że dobry to chyba kupię. @perqsista raczej nie będę się w to bawił, chociaż kto wie, może w przyszłości? Na razie nie przewiduję takich manewrów Dzięki za radę.
Mod Team michuuu Napisano 30 Września 2015 Mod Team Napisano 30 Września 2015 Bicie nie jest duże, raczej moje "widzi mi się" żeby było idealnie Może spróbuj przy zakładaniu posmarować rant felgi np. płynem do naczyń, opona łatwiej wskoczy tam gdzie trzeba.
SovaLTD Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 @michuuu już mam dosyć i nie chce mi się po raz kolejny grzebać przy tym kole, ale przy okazji jak będę musiał coś przy nim zrobić to tak zrobię jak piszesz. Dzięki wszystkim.
Mod Team Odi Napisano 30 Września 2015 Mod Team Napisano 30 Września 2015 Tanie klucze do szprych są często kiepsko spasowane. Osobiście polecam ten z Decathlona, kosztuje chyba 25 zł i jest naprawdę dobrze wykonany.
zekker Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 A tego typu: http://shop.mieloch.pl/fotos/Z013935bg_WB-4921.jpg nie są wygodniejsze? Mam podobny do tego: http://www.alerower.pl/2731-home_default/klucz-do-szprych-mavic-yc-1m-bike-hand.jpg i sobie chwalę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.