Skocz do zawartości

[Napęd] Trzaski przy pedałowaniu - wymiana piasty, a może od razu całych kół?


crun

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od dwóch sezonów zmagam się z problemem strzelania, przeskakiwania w napędzie. Problem pojawia się przy energicznym dociśnięciu, szczególnie po poprzedzającej je przerwie w pedałowaniu. Wrażenie, jakby łańcuch przeskoczył o parę ząbków. W deszczu już raz niewiele zabrakło, żebym się wywrócił przez to przeskakiwanie.

 

Rower - http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?Year=2010&Brand=Gary%20Fisher&Model=Wahoo&Type=bike (wersja z V-brake)

 

Wymieniane były w napędzie: 

- w poprzednim sezonie łańcuch, kaseta (nie pamiętam na co dokładnie, ale klasa coś koło alivio)

- korba na Deore

- pedały

 

Tutaj był wypisz-wymaluj opisany problem przez użytkownika Tobo (http://www.forumrowerowe.org/topic/28412-strzaltrzask-przy-pedalowaniu/), który właśnie mam u siebie:

 

 

 

jesli trzask pojawia sie przy pedalowaniu (szczegolnie jesli przez dluzsza chwile jechales nie pedalujac a pozniej zaczynasz krecic - choc w ten sposob takze nie zawsze bo czasami bez przerw w pedalowaniu) to najprawdopodobniej jest to wina mechanizmu zapadkowego w piascie:

 

Dodam, że rower był w trzykrotnie pod tym kątem w dwóch różnych serwisach, żadnemu nie przyszło do głowy, co może być problemem.

 

W każdym razie, w ostatnim czasie trochę w rower wsadziłem pieniążków (poza tym co wypisałem, przerzutka przednia Deore XT, opony Big Apple, pewnie w tym tyg. widelec Surly) i generalnie mogę jeszcze parę stów wydać, jeśli jest sens. Dlatego moje pytania są następujące:

 

- Mogę przyjąć, że faktycznie problem leży w piaście? Rozumiem, że w takim wypadku chodzi o tylnią?

- Mogę wymienić samą piastę? Jeśli tak, jaką możecie polecić do mojego obecnego roweru?

- Jeśli wymiana samej piasty nie ma sensu, jaką piastę do przodu i tyłu oraz jakie obręcze (może całe koła?) polecacie? Dodam, że pod V-brake, opony mam o szerokosci 2.15 . Budżet na całość 500zł powinien wystarczyć? Liczę, na solidny osprzęt, gdzieś klasy ~Deore dostanę? Fajnie, jakby był też trochę lżejszy ;)

 

Rower w 90% do jazdy po asfalcie, 10% jakieś ścieżki. Głównie dojazdy do pracy. 

Napisano

Daj rower do serwisu. Zwykle w takich wypadkach wystarczy przeserwisować bębenek i problem znika. Rozbiórka, czyszczenie, smarowanie. U mnie też tak się działo. Po serwisie problem znikł.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...