radku86 Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Witam, w obecnej chwili mam na przód oświetlenie Busch + Müller Lumotec N2 Senso Plus Frontleuchte - 170SN2DI-04 ale przyznaje, że nie jestem z niego zadowolony, promień świetlny pada w jedno miejsce przed rowerem, a chciałbym żeby był bardziej rozpostarty na boki i w przód przed rowerem. Przeglądałem różne strony i tych lamp jest taka ogromna ilość, że problem jest coś wybrać. Na allegro dużo osób kupuje oświetlenie firmy AXA Pico i Echo (nie wiem czym one się różnią. Są one warte zakupu? Jeżdżę na rowerze do 25km/h, ważne żeby lampka miała podtrzymanie, auto nie potrzebuje. Cena nie gra roli ale nie przesadzajmy. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Pico i Echo też zbyt szeroko nie świecą ale równomierniej. Jak cena nie gra roli (ale bez przesady), to proponuję Cyo lub Fly w wersjach Premium. Koszt 240-260zł. Potem Eyc za 200zł i Avy za 140zł. Z przesadą to Luxos B, Luxos U, IQ-X (jak pojawi się na rynku) Przyzwoite zestawienie na stronie producenta (twoja jest na samej górze): http://www.bumm.de/innovation-original/lichtvergleich-scheinwerfer.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radku86 Napisano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Te 80-luxowe to już dla mnie przesada ale ta Eyc całkiem ładnie świeci i to by mi w zupełności wystarczyło. Powiem Ci, że strona którą podałeś jest rewelacja, takiego porównania lampek właśnie szukałem. Mam tylko nadzieję, że w rzeczywistości świecą one tak ładnie jak na załączonych zdjęciach. I jeszcze jedno pytanko, mam prądniczkę SHIMANO DH 3N20 i lampkę tylną Büchel Champs Elysees LED (znalazłem w opisie roweru). Po zmontowaniu wszystkiego w całość nie będzie jakiegoś problemu, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 To strona producenta, więc jasność na pewno przekłamana Odżałowałbym te 50zł i jednak kupił Premium, nie ze względu na większą jasność, a szerokość świecenia. Przesiadałem się z Cyo na Luxosa i wrażenie nie robi +10 (+30 w trybie boost) luksów, a właśnie jak szeroko ta lampka oświetla. Jeżeli nie kluczy się po jakichś zawijasach, to praktycznie nie gubi się drogi. Komfort jazdy o wiele większy, nie ma tego stresu jazdy w nieznane. Nie powinno być żadnego problemu z montażem. Tutaj inne zestawienia lampek: http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp http://www.baslerbikes.de/index.php/baslerbikes-2-Scheinwerfervergleich-2013-november.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radku86 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Lampeczka Busch&Muller LUMOTEC IQ Cyo Premium senso plus 80LUX zamówiona ale powiem Ci, że łatwo nie było ją znaleźć. W Polsce tych lampek to chyba za dużo ludzi nie kupuje, głównie to same niemieckie strony. Jestem bardzo ciekawy jak faktycznie będzie świecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolK Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Moja mama ma założoną taką http://www.bikershop.pl/Produkty/Lampa-Axa-przod-Echo-15-on_off-steady/2654/171251#.VgsOMXrtmko w mieszczuchu i jest zadowolona. Jest naprawde brudo-wstrząso odporna. Mogę polecić, 3 lata chodzi bez mrugniecia okiem już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 W przypadku autora zamienił siekierkę na kijek. Większość ludzi zadowala się byle czym, czy nawet jeżdżą bez oświetlenia i uważają, że jest ok. Poza tym za 8 dych można mieć wersję 30lux z podtrzymaniem i automatycznym włączaniem. To co proponujesz świeci o połowę słabiej niż: http://www.baslerbikes.de/files/BaslerBikes/Bilder/Fotos/Leuchtentest%202013/Leuchtentest%202%201sec/20.%20Axa%20Echo%2030.jpg A autor już wybrał: http://www.baslerbikes.de/files/BaslerBikes/Bilder/Fotos/Leuchtentest%202013/Leuchtentest%202%201sec/8.%20SON%20Edelux%202%20%28STVZO%20Version%29%2030kmh%2C%20%2C%20so%20eingestellt%2C%20dass%20er%20auf%2050m%20gerade%20nicht%20blendet.jpg więc z czym do ludzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radku86 Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Lampeczka dotarła, zamontowana i pierwsza jazda wykonana. Pierwsze wrażenie - RE - WE - LA - CJA, jak to mówią bezcenne. Osobiście nie mam z czym jej porównać bo to co miałem do tej pory to teraz nazwać tego lampką nie mogę ale odległość świecenia, a chyba ważniejsze kąt świecenia są imponujące. Jadąc w całkiem ciemnym miejscu faktycznie można to porównać ze zdjęciami na stronie producenta. Tak więc kto się zastanawia nad wyborem dobrej przedniej lampki namawiam do zakupu właśnie tej - Busch&Muller LUMOTEC IQ Cyo Premium senso plus 80LUX Pozdro i dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Oby służyła jak najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Niestety gotowe rozwiązania na prądnicę sa bardzo drogie. Z ciekawości ile ten lumotec może mieć lumenów? Jaką tam jest dioda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Coś w przedziale 200-300lm ze wskazaniem na raczej górny zakres. Ciężko mi powiedzieć co tam w środku siedzi, a producent się nie chwali. Jak na razie nie znalazłem żadnej informacji w sieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Lipa. Prawie trzy stówy a wynik marny. Ja będę miał samoróbkę ok. 800lm za ok. 120zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Wow 800lm!!!111 Tylko czy ta samoróbka będzie miała taki rozkład światła, czy tradycyjnie połowa idzie w kosmos, więc tak naprawdę dostaniesz 400lm na drogę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilon Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Witam wszystkich. Pytanie mam odnośnie lampki Busch&Muller LUMOTEC IQ Cyo Premium senso plus 80LUX. Czy wersja z diodami do jazdy dziennej obciąża cały czas dynamo w piaście ? Czy można również i te diody wyłączyć (przełącznikiem) ? Jeszcze jedno pytanie, otóż czy macie podłączone również światłó tylne, czy lampka chodzi samodzielnie (chodzi mi o jakieś straty mocy po podłączeniu tylnej lampki) ? Bardzo proszę o odpowiedzi, zastanawiam się nad zakupem lampeczki (ewentualnie modelu bez diód do jazdy dziennej, jeżeli te cały czas obciążają dynamo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Wow 800lm!!!111 Tylko czy ta samoróbka będzie miała taki rozkład światła, czy tradycyjnie połowa idzie w kosmos, więc tak naprawdę dostaniesz 400lm na drogę? Mam już części u siebie. Dioda z nanjasniejszego binu daje wg. producenta ok. 860lm przy maksymalnym prądzie z prądnicy. Reflektor z wąskim kątem dla strumienia głównego, na boki idzie słabiej ale szeroko. Na szosę przy 40km/h powinno w zakretach wystarczyć. Od góry odbijająca przesłona. Prawie wszystko idzie w drogę. Zakładając straty na szkle, przesłonie i to co idzie w kosmos to realne może być 700lm. Niech będzie 600. Dwa razy więcej niż ten B&M, ponad połowę taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radku86 Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Może i racja, że więcej światła ale ja 40km/h nie jeżdżę więc mi to jest nie potrzebne, a po za tym to ten Cyo bardzo daleko świeci więc nie wiem jaki ma sens świecenie dalej, a i tak w pewnym momencie już się dalej nie da bo będzie świecić na wprost i pod górę a nie po ziemi. Co do ceny to może i racja, że Twoje wykonanie będzie tańsze ale nie każdy ma możliwości i wiedzę aby takie coś zbudować. Dodam jeszcze, że ten B&M Cyo premium bardzo ładnie doświetla zakręty. Przy skręcaniu promień świetlny się skraca, robi się jakby jaśniejszy i ładnie oświetla stronę w którą się skręca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Czy wersja z diodami do jazdy dziennej obciąża cały czas dynamo w piaście ? Czy można również i te diody wyłączyć (przełącznikiem) ? Przełącznik powinien mieć trzy pozycje (według instrukcji): -całkiem wyłączona -włączona z sensorem -tylko dzienne Nie warto przejmować się na zapas, bo różnica w oporze może i jest wyczuwalna ale nie na tyle, żeby zwracać na to uwagę za każdym razem. Jeszcze jedno pytanie, otóż czy macie podłączone również światłó tylne, czy lampka chodzi samodzielnie (chodzi mi o jakieś straty mocy po podłączeniu tylnej lampki) ? Mam podłączoną tylną, ciężko mi powiedzieć, bo nigdy nie porównywałem z podłączoną tylną i bez niej. Powiem tyle, mając dynamo 2,4W (ile faktycznie daje nie wiem), nie mam problemu z zasileniem obu lamp. Być może jest ciut ciemniej, ale nie na tyle żeby pogorszyć oświetlenie. Większość przednich lamp jest projektowana na moc 2,4W, więc przy dynamie 3W nie będzie żadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilon Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 No i zakupiłem Busch&Muller LUMOTEC IQ Cyo T Premium senso plus 80LUX. Lampka świetna, dużo światła, dość ładnie rozproszonego daje. Ale mam jeszcze pytanie do użytkowników tej lampki. Mianowicie, czy funkcja światła postojowego uaktywnia tylko dolne 2 diody ? U mnie tak jest. Dlaczego pytam, otóż kolega ma jakąś tańszą lampkę (oczywiście bez dodatkowych diód) ale z funkcją postoju i u niego lampka przy postoju delikatnie przygasa ale świeci. A w tej mojej główna lampa wygasa a aktywują się dosyć słabe 2 dolne diody. Jak to jest u Was ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 W zwykłej Cyo (brak tych do jazdy dziennej) lampa przygasała. W Luxosie przygasa i zapalają się dzienne. Podtrzymanie postojowe i tak nie oświetli ci drogi (choć i tak lepiej niż bez podtrzymania ), a te dwie słabe diody powinny być dobrze widoczne dla innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilon Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Nie chodzi mi o to żeby podtrzymanie postojewe oświetliło mi drogę, tylko chodzi o to żeby ktoś kto ma wersje z diodami do jazdy dziennej, wypowiedział się na temat wygaszania całkowice lapy głownej. W mojej lampce główne światło wygasza się chyba całkowicie, a zapalają sie diody (2szt) do jazdy dziennej. Tak mi sie wydaje ale muszę to jeszcze sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.