Skocz do zawartości

[trenażer] elite turbo muin


Krzysztof303

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o tym trenażeru

http://allegro.pl/elite-turbo-muin-trenazer-hydrauliczny-cichy-3600w-i5686970019.html

czy ktoś ma, ktoś używa, jak tym się steruje? Przez smartfona? Nigdzie nie ma pokazanego filmiku ze sterowaniem, a zależy mi na treningach interwałowych i nie wiem czy da się to w prosty sposób ustawić?

Czy nie będzie też problemu montażu roweru z hamulcami tarczowymi takimi jak mój Giant Roam XR1 czy żony Cube Cross?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie, obciążenie zmienia się zgodnie z tym co wrzucisz na przerzutce. Czyli po prostu im szybsza prędkość obrotów koła zamachowego tym większy opór. W praktyce sprawdza się to świetnie. Niczym się nie różni czujnik masz albo zamontowany albo dokupujesz oddzielnie. Wtedy możesz zczytywać trasy z gps itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem sobie wersję bez b+ bo myślałem, że w tej wersji czujnik jest wbudowany (jak się zepsuje, to trzeba by reklamować całą jednostkę). A on jest chyba po prostu dołączany do urządzenia w komplecie. W ogóle czujnik Misuro B+ jest chwilowo niedostępny w polskiej dystrybucji i nigdzie go nie można dostać. Będą chyba dopiero za miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie już po fakcie załapałem, że ten czujnik jest po prostu dołączany. Akurat cenowo to udało mi się wersję bez b+ kupić trochę taniej, także z tym na plus. Ale czujników szukam po necie i ni cholery, nawet jak niby są dostępne, to i tak sklepy anulują zamówienie "z powodu błędu".

Jakby ktoś miał namiar gdzie to można dostać przez net, to będę wdzięczny. Jak nie, to zostaje mi czekać, aż się pojawią...

Do Imielina się niestety nie wybiorę, bo to prawie drugi koniec Polski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym polega to wczytanie tras z gps ? Nic mi to nie da bo nie będzie to realistyczne bo się zmienia to płynie. ..W tracx np jest symulacja podjazdy można np wgrać trasę ze swojego wyścigu i wtedy nam trenazer sam ustawia taki profil jaki mieliśmy w realu...Mię rozumiem też po tę trasy wideo skoro to co widzimy nie jest skorelowane z tym co robi ellite...Jednak w tracx ma to jakiś sens...Proszę o wypowiedź bo musze podjąć decyzję który model wybrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co pytasz...

W Tacx, tak samo jak w Twoim modelu, czyli Real Turbo Muin, trenażer współpracuje z softem na takiej samej zasadzie, obciążenie może być ustawiane przez oprogramowanie. Pytanie jest tylko takie, czy Real Turbo Muin może współpracować z oprogramowaniem innych firm, czy też wyłącznie z oprogramowaniem Elite i to by trzeba było sprawidzić.

 

Jeśli pytasz o tańszą wersję, czyli Turbo Muin, to tutaj współpraca z softem jest uboższa. Oprogramowanie może policzyć generowaną moc i na tej podstawie w jakiś sposób dobrać parametry w treningu wirtualnym (prędkość poruszania na trasie). Jest to spore uproszczenie, ale niestety, coś za coś, wersja podstawowa kosztuje mniej niż połowę tego co Real.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, poplątały mi się tematy :)

 

Sam jestem ciekaw jak to dokładnie działa w praktyce, bo jeszcze nie przetestowałem swojego trenażera (brak czujnika). Ale jak napisałem wyżej, oprogramowanie może odwzorowywać Twoją jazdę na trasie na podstawie obliczonej mocy, a Ty regulujesz wtedy prędkość poprzez kadencję i zmianę przełożeń. Jest to oczywiście spore uproszczenie, nie ma jednak innej możliwości. Na pewno nie odwzorujesz sobie w ten sposób swojego przejazdu na prawdziwej trasie. Chociaż na tacx też tego nie zrobisz, bo nie oszukujmy się, że trenażer potrafi idealnie oddać warunki jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o same video ze można jechać i swoje trasy...pozatym zmienia komputerowo symuluje zjazd i podjazd . Ma swoje wady ten tracx bo jest głośny no i ellite raczej lepiej odwzorowuje brak uslizgu koła itp ciężko jest wybrać. Wiadomo że się sploce podczas treningu. Chciałbym mieć jednak coś czego później nie będę zalowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tacx nie symuluje zjazdu. Podjazd jak widzisz, symuluje do 15%. Do tego maksymalny opór masz 1400W przez 10 sekund. A realnie powyżej 10s to chyba coś koło 750W maks. Turbo Muin obciążenie masz o wiele większe, ile dasz radę ukręcić. Tak jak napisałeś, nie masz też uślizgu koła, generalnie z recenzji wyczytałem że odczucie jazdy jest bardzo realistyczne. No i hałas... Dla mnie to właśnie przesądziło generalnie. Jak pomyślałem, że miałbym jeździć w mieszkaniu w bloku przy włączonym odkurzaczu ( 70db) przez godzinę albo dwie, to mi się odechciało ;)

 

Co do wirtuala, to w Turbo Muin też masz jakieś tam odwzorowanie, chociaż nie idealne. Tzn. Jak będziesz jechał pod górkę, to tak samo oprogramowanie Ci pokaże mniejszą prędkość. Po prostu nie zwiększy Ci obciążenia samoczynnie, tylko będziesz musiał zmienić przekładnie (albo kadencję) żeby wygenerować większą moc i utrzymać prędkość, a to zwiększy obciążenie na trenażerze. Nie będzie na pewno tak, że trasa będzie pokazywała podjazd a Ty sobie będziesz kręcił na luzaku i jechał z tą samą prędkością. I możesz w ten sposób jechać te video i swoje trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich szczegółów?

 

 

No niby tak ale jednak im szybciej kręcę tym on będzie mi zwiększał opór wiec to się w takim razie do śladu gps który sobie wgrać

 

Sorki, ale momentami naprawdę trudno zrozumieć, co chcesz napisać.

Generalnie jeśli sądzisz, że jakiś trenażer odwzoruje Ci niemal idealnie warunki na trasie i pozwoli odtworzyć dokładnie to, co przejechałeś, to obawiam się że możesz się rozczarować, czego byś nie kupił.

Raz, że sam ślad GPS nie jest idealny i sporo będzie przekłamań. Dwa, że nic Ci nie odzwierciedli warunków pogodowych, chociażby tego, że jechałeś z wiatrem albo pod wiatr, co już mocno wpływa na odczyty. Trzy, że ten Tacx też podaje maksymalnie 15% podjazd, przy założeniu, że całkowita masa użytkownika+roweru wynosi 75kg. Jak odbiegasz od tego albo podjazd był bardziej stromy, to już masz następne przekłamania. To samo ze zjazdami, trenażer nie uwzględni Ci tego, że jadąc na zjeździe miałeś lżej. No i sam algorytm dobierania obciążenia też nie będzie idealny i wcale odczuwalne obciążenie nie musi być takie, jak odczuwałeś to na trasie. Także akurat na jakieś super treningi na podstawie śladów GPS to bym się nie nastawiał. Ale może ktoś ma więcej doświadczenia z treningiem wirtualnym i napisze coś więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...