Skocz do zawartości

[amortyzator] Duke - odprysk na goleni


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem swojego Duke do smarowania  i zauważyłem taki mały odprysk na samym dole goleni.

Nie wiem czy był, czy zrobiłem to zdejmując pierścień:/

 

lipa, czy powinno być ok?

 

IMG_1964.jpg

 

Przy okazji pytanie - na nowych uszczelkach jest jakiś żółty smar. Coś dobrego? Czy usunąć i dać Rock Roll super slick który mam?. 

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuć bo jest to odprysk:/

 

Nie wiem czy było czy powstalo jak zdejmowałem pierścień - ale chyba nie tak łatwo to uszkodzić.

Reszta generalnie w dobrym stanie.

 

Oryginalny smar na uszczelkach RS to co to jest? Zostawić, czy zmienić na rock rolla?

Na zdjęciu stare uszczelki.

 

IMG_1967.jpg IMG_1969.jpg
 
IMG_1970.jpg IMG_1973.jpg
 
IMG_1975.jpg
Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie rock rolla super slick. Używałem go w RS Pike (starym) i zastanawiam się czy nie nasmarować też tutaj wywalając oryginalny.

W sumie może mieć to male znaczenie bo mam tutaj otwartą kąpiel bez uszczelek olejowych więc smar szybko się wypłucze.

 

Zastanawiam się czy pod oringi dawać super slick czy motorex 2000.

Obecnie plan wygląda tak:

kurzowe - RR super slick

oringi - motorex 2000

gąbki - red rum

komora powietrzna - red rum

tłumik - pit stop

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi wymoczę w red rum a pod uszczelki...

PM600 fajnie by było - niestety drogo i jeszcze nie kupiłem więc chyba motorex dam.

 

Jakieś konkretne szczypce do segera możesz polecić? bo na razie zdejmowałem spiłowanymi nożyczkami do paznokci (dziewczyna mnie zabije;))

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Grunt by był lepki, co by dobrze uszczelniał. Nie maczaj oringów w oleju jak zamierzasz go lać do komory. Nasmaruj smarem poślizgowym, poczuchraj tłokiem i zalej olejem.

 

 

 

bo na razie zdejmowałem spiłowanymi nożyczkami do paznokci (dziewczyna mnie zabije;))

No to szacun :D Polecam mieć 2 pary albo nawet 4. ściskane i rozciągane w 2 rozmiarach malutkim i normalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu piszą by do komory powietrznej dać do 10ml oleju w celu zwiększenia progresji. Ja myślę dać 3-5ml tylko po to by smarować oringa (na tloku jest 1). Mam nadzieję, ze zniweluje to lekkie tarcie na początku skoku.

 

Czy to ma sens - nie wiem:D W sumie może nie 5ml, ale tyle by troche red ruma siedziało na oringu

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Olej świetnie sie nadaje jako regulator progresji, ale to musisz juz organoleptycznie stwierdzić, podczas jazdy. tarcie na początku skoku jest spowodowane olejem i zastaniem sie oringów - zassaniem, po pierwszym ruchu, wszystko wraca do normy, jest to raczej nie uleczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, kolega chce zostawić stary smar w starym uszkodzonym uszczelniaczu?

Jak tak to ten serwis mija się z celem praktycznie,na zdięciu wyraźnie widać że uszczelniacz po lewej ma uszkodzoną warge,jak kolega chce go włożyć z powrotem bo z jakichś powodów nie lubi tego amortyzatora,to ja z chęcią go przyjmnę^^

 

Polecam wybrać się do sklepu z łożyskami/uszczelniaczami ze starymi simmeringami w dłoni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle zrozumiałeś. Te na zdjęciu to stare zajechane uszczelki. Amor jest całkiem fajny i chcę go zrobić dobrze. Mam nowe uszczelnienia kurzowe Rock Shox przeznaczone do tego modelu.

Mam też nowe oringi - kupione w sklepie z hydrauliką/ siłownikami.

Na uszczelkach które przyszły zapakowane jest smar i dlatego zastanawiam się czy wymyć i dać super slick czy zostawić co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

hmmm klucz HT2 pasuje ? czy coś tam ... generalnie uszczelka ma kołnierz wiec można jakkolwiek, nowe uszczelki nie mają kołnierza i trzeba uważać. Smaru polecał bym nie dawać i nawet wytrzeć do sucha choć przy takiej ilości oleju to niemal nie możliwe :D

 

Nie wspominałeś czy to widelec na sprężynę czy powietrze a to nie zęby miało znaczenie jakieś jednak jest różnica w składaniu. Powietrze spuścisz i święto, golenie kompresujesz na 100% i zalewasz dół olejem. Przy sprężynie stalowej to trochę skomplikowane, chyba ze sie wykręci korek.

 

Jak nie skompresujesz widelca a do tego nasmarujesz sobie uszczelki to ci je wydmucha ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajną rurkę która pasuje do montażu.

 

Manual mówi by przed włożeniem tłumika przekręcić pokrętło w prawo by zabezpieczyć go przed zniszczeniem. Tylko zastanawiam się czy w prawo patrząc z góry czy dołu tłumika (bo pokrętło montuje się od spodu)

tzn. że mam go zablokować czy odblokować?


zacząłem składać, ale przyjrzałem się temu brudowi na ślizgu i wydaje mi się, ze jest to ... kamień!

białe, można skrobać.

Czym to usunąć?

 

zalałem wodą z kwaskiem cytrynowym to zachodzi szybka reakcja - tylko czy nie uszkodzi ślizgów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor dostałem z popękanym simmeringiem. Być może przez to dostała się woda, została w gąbce i zrobiła zaciek wewnatrz goleni. Chyba lepiej to usunąć bo może się kruszyć a to nic miłego.

Zalałem wodą z kwaskiem cytrynowym - w celu usunięcia zacieku. Pod uszczelką znikło od kwasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...