scirocco Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 (edytowane) Rozebrałem swojego Duke do smarowania i zauważyłem taki mały odprysk na samym dole goleni. Nie wiem czy był, czy zrobiłem to zdejmując pierścień:/ lipa, czy powinno być ok? Przy okazji pytanie - na nowych uszczelkach jest jakiś żółty smar. Coś dobrego? Czy usunąć i dać Rock Roll super slick który mam?. Edytowane 24 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 A czuć to pod palcem ? W tamtym miejscu i tak to niczemu nie będzie przeszkadzacz. Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 (edytowane) czuć bo jest to odprysk:/ Nie wiem czy było czy powstalo jak zdejmowałem pierścień - ale chyba nie tak łatwo to uszkodzić. Reszta generalnie w dobrym stanie. Oryginalny smar na uszczelkach RS to co to jest? Zostawić, czy zmienić na rock rolla? Na zdjęciu stare uszczelki. Edytowane 25 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Golonka całkiem smakowita heh. Na oryginalnych uszczelkach jest smar, możesz go zostawić. Co to jest to nie wiem. Możesz tez nałożyć, jak masz. Polecam od siebie albo Rock&roll super slick, albo Sram Butter, jest chyba nawet lepszy. Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Mam właśnie rock rolla super slick. Używałem go w RS Pike (starym) i zastanawiam się czy nie nasmarować też tutaj wywalając oryginalny. W sumie może mieć to male znaczenie bo mam tutaj otwartą kąpiel bez uszczelek olejowych więc smar szybko się wypłucze. Zastanawiam się czy pod oringi dawać super slick czy motorex 2000. Obecnie plan wygląda tak: kurzowe - RR super slick oringi - motorex 2000 gąbki - red rum komora powietrzna - red rum tłumik - pit stop Edytowane 25 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Na oringi ale gdzie pod czy na ? Pod polecałbym cos w stylu PM600, na górę RR, reszta wygląda ok. Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Oringi wymoczę w red rum a pod uszczelki... PM600 fajnie by było - niestety drogo i jeszcze nie kupiłem więc chyba motorex dam. Jakieś konkretne szczypce do segera możesz polecić? bo na razie zdejmowałem spiłowanymi nożyczkami do paznokci (dziewczyna mnie zabije;)) Edytowane 25 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Grunt by był lepki, co by dobrze uszczelniał. Nie maczaj oringów w oleju jak zamierzasz go lać do komory. Nasmaruj smarem poślizgowym, poczuchraj tłokiem i zalej olejem. bo na razie zdejmowałem spiłowanymi nożyczkami do paznokci (dziewczyna mnie zabije;)) No to szacun Polecam mieć 2 pary albo nawet 4. ściskane i rozciągane w 2 rozmiarach malutkim i normalnym. Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 (edytowane) W manualu piszą by do komory powietrznej dać do 10ml oleju w celu zwiększenia progresji. Ja myślę dać 3-5ml tylko po to by smarować oringa (na tloku jest 1). Mam nadzieję, ze zniweluje to lekkie tarcie na początku skoku. Czy to ma sens - nie wiem:D W sumie może nie 5ml, ale tyle by troche red ruma siedziało na oringu Edytowane 25 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Olej świetnie sie nadaje jako regulator progresji, ale to musisz juz organoleptycznie stwierdzić, podczas jazdy. tarcie na początku skoku jest spowodowane olejem i zastaniem sie oringów - zassaniem, po pierwszym ruchu, wszystko wraca do normy, jest to raczej nie uleczalne. Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Smar zostaw, jeśli żółty to Judy Butter - dobry poczciwy smar. Cytuj
marcinBB Napisano 25 Września 2015 Napisano 25 Września 2015 Zaraz, kolega chce zostawić stary smar w starym uszkodzonym uszczelniaczu? Jak tak to ten serwis mija się z celem praktycznie,na zdięciu wyraźnie widać że uszczelniacz po lewej ma uszkodzoną warge,jak kolega chce go włożyć z powrotem bo z jakichś powodów nie lubi tego amortyzatora,to ja z chęcią go przyjmnę^^ Polecam wybrać się do sklepu z łożyskami/uszczelniaczami ze starymi simmeringami w dłoni Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 Coś źle zrozumiałeś. Te na zdjęciu to stare zajechane uszczelki. Amor jest całkiem fajny i chcę go zrobić dobrze. Mam nowe uszczelnienia kurzowe Rock Shox przeznaczone do tego modelu. Mam też nowe oringi - kupione w sklepie z hydrauliką/ siłownikami. Na uszczelkach które przyszły zapakowane jest smar i dlatego zastanawiam się czy wymyć i dać super slick czy zostawić co jest. Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 smar zostawić tak jak pisałem Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 żeby nie było, że jakieś badziewie tam zakładam:) taka niespodzianka - jedna z gąbek była w rozkładzie i aż wtopiła się w gniazdo. Próbowałem to usunąć ekstrakcyjną, wd 40 - nic nie daje rady tego usunąć. Umyć, posmarować motorexem i się nie przejmować? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 Jak ślizg czysty to sie nie przejmuj. Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Jakiś dobry patent na montaż uszczelek? Niestety nie mam rurki pvc o odpowiedniej średnicy. Smar w gniazdo i delikatnie opukiwać wokół przez drewienko? Edytowane 25 Września 2015 przez scirocco Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2015 Mod Team Napisano 25 Września 2015 hmmm klucz HT2 pasuje ? czy coś tam ... generalnie uszczelka ma kołnierz wiec można jakkolwiek, nowe uszczelki nie mają kołnierza i trzeba uważać. Smaru polecał bym nie dawać i nawet wytrzeć do sucha choć przy takiej ilości oleju to niemal nie możliwe Nie wspominałeś czy to widelec na sprężynę czy powietrze a to nie zęby miało znaczenie jakieś jednak jest różnica w składaniu. Powietrze spuścisz i święto, golenie kompresujesz na 100% i zalewasz dół olejem. Przy sprężynie stalowej to trochę skomplikowane, chyba ze sie wykręci korek. Jak nie skompresujesz widelca a do tego nasmarujesz sobie uszczelki to ci je wydmucha Cytuj
scirocco Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 powietrze:) właśnie klucza na ht2 nie mam, nie mam nawet tak dużej nasadki:/ Może to da rade? Krawędzie niestety dość cienkie, ale jak będe to robił delikatnie to może się uda? Cytuj
Gość Napisano 26 Września 2015 Napisano 26 Września 2015 Ja co prawda w XCR, ale nakładałem lekko uszczelkę żeby załapała, a potem na górę kładłem kawałek drewna ( klepka podłogowa) i delikatnie wbijałem. Cytuj
scirocco Napisano 26 Września 2015 Autor Napisano 26 Września 2015 Znalazłem fajną rurkę która pasuje do montażu. Manual mówi by przed włożeniem tłumika przekręcić pokrętło w prawo by zabezpieczyć go przed zniszczeniem. Tylko zastanawiam się czy w prawo patrząc z góry czy dołu tłumika (bo pokrętło montuje się od spodu) tzn. że mam go zablokować czy odblokować? zacząłem składać, ale przyjrzałem się temu brudowi na ślizgu i wydaje mi się, ze jest to ... kamień! białe, można skrobać. Czym to usunąć? zalałem wodą z kwaskiem cytrynowym to zachodzi szybka reakcja - tylko czy nie uszkodzi ślizgów? Cytuj
Gość Napisano 26 Września 2015 Napisano 26 Września 2015 Kamien? Kamien bierze sie z wody a skad woda w amorze? Moze to jakis smar? Cytuj
scirocco Napisano 26 Września 2015 Autor Napisano 26 Września 2015 Amor dostałem z popękanym simmeringiem. Być może przez to dostała się woda, została w gąbce i zrobiła zaciek wewnatrz goleni. Chyba lepiej to usunąć bo może się kruszyć a to nic miłego. Zalałem wodą z kwaskiem cytrynowym - w celu usunięcia zacieku. Pod uszczelką znikło od kwasku. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 26 Września 2015 Mod Team Napisano 26 Września 2015 Kamień można zeskrobać czymś miękkim lub zalać odkamieniaczem, ale nie mam pojęcia jak ślizgi na to zareagują. Ewentualnie kawskiem cytrynowym, powinien być nieszkodliwy. Cytuj
scirocco Napisano 27 Września 2015 Autor Napisano 27 Września 2015 Kamień udało się usunąć ciepłą wodą z kwaskiem cytrynowym. Duke poskładany i działa:) zdjecia pokazuja roztwór kwasku w działaniu i efekt: Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.