Skocz do zawartości

[buty spd]

albert84

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno tu nie zaglądałem, ale proszę Was o poradę.

Mam okazję kupić okazyjnie nieużywane tanie buty spd marki Crivit (tej z Lidla). Wiem, że pewnie nie są o najlepsze buty  :icon_wink: ale myślę, że mogą nadać się na początek przygody z spd. Moja prośba dotyczy jednak konkretnego modelu: 

http://olx.pl/oferta/bardzo-dobre-nowe-buty-crivit-spd-spd-sl-rozm-45-eur-11-CID87-IDbjlsn.html

Link jest poglądowy, chodzi mi o opis. Mianowicie według opisu buty nadają się też do rowerów MTB, a ja właśnie takich szukam. Taki sam opis jest na kartonie butów. Wydaje mi się, że ten model pasuje raczej do modeli szosowych. Nie znam się jednak, dlatego proszę o radę i ewentualne rozwianie moich wątpliwości. Czy w takich butach da się jeździć mtb ? Podeszwa nie będzie zbyt śliska ?

Powiedzcie mi jeszcze czy w tych butach spd da się jeździć na rowerze z pedałami "normalnymi" (nie spd) ? Oczywiście bez szkody dla tych butów i dla pedałów. Czy są do nich jakieś specjalne nakładki, ewentualnie ochraniacze ? Czy trzeba kupić od razu cały komplet (buty plus pedały) ?

Przeglądałem teraz na szybko różne rodzaje nosków i widzę, że nie kosztują majątku. Czy między noskami a spd jest spora różnica ? Zastanawiam się czy nie warto byłoby ich kupić na jesień/zimę zanim uzbieram kasę na spd :)przmor pisałeś wyżej, że buty spd mogłyby pasować do nosków. A zwykłe obuwie, takie z mocniejszą podeszwą do mtb ? I jeszcze inna kwestia - czy po co najmniej pół roku używania nosków nie będzie mi trudniej przejść na spd ? Pytam, bo nie wiem praktycznie nic o szczegółach korzystania z obydwu "systemów".  

Dawno tu nie zaglądałem, ale proszę Was o poradę.

Mam okazję kupić okazyjnie nieużywane tanie buty spd marki Crivit (tej z Lidla). Wiem, że pewnie nie są o najlepsze buty  :icon_wink: ale myślę, że mogą nadać się na początek przygody z spd. Moja prośba dotyczy jednak konkretnego modelu: