Wisz Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Witam Mam Tribana 500 i Kellysa TNT90. Na szosówce jeździ mi się niesamowicie wygodnie. I zaczął mi kiełkować taki plan - gdyby 29era przerobić na monstera... Wyrzucić amor, zmienić kierę na baranka i napęd na Tiagrę/105... Pewnie musiałbym też wymienić korbę na dwublatową. Czy jest to sensowny pomysł? Kombinowałem z pozycją za Kellysie, ale nie jest mi zbyt wygodnie na nim. Czy przeróbka w czymś pomoże? Zaznaczam, że wielkość ramy jest ok. Zawróćcie mnie ze złej drogi Pozdrawiam Witek
100lar3k Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Przelicz sobie koszty ile coś takiego będzie cię kosztowało. Odpowiedz sobie wtedy na pytanie, czy widzisz sens w takiej operacji. Wszystko można przerobić jeśli się bardzo chce, ale nie zawsze finansowo się opłaca. Tym bardziej, że wszystkie potrzebne części będziesz musiał kupić. Jak ci się chce to zobacz u mnie w garażu co udało mi się zrobić ze zwykłego mieszczucha. Ale druga sprawa że wszystko wyniosło mnie ponad 3tyś. jak dołożysz do tego jeszcze z tyś to masz nowy rower całkiem fajny. A teraz tak dokładniej. Jeśli chcesz zastąpić amor sztywnym widłem to musi on mieć odpowiednią wysokość żeby zbyt mocno nie zmieniły ci się kąty główki ramy i żeby suport nie poszedł zbyt nisko. Przerzutki mtb do napędów 7-8-9 rz. są kompatybilne z klamkomanetkami szosowym 8-9-10 rz. Przednia przerzutka też powinna współpracować z klamkonanetką szosową [tego nie jestem pewien na 100% - bo gdzieś wyczytałem na forum że mogą się gryźć ze sobą więc to musisz sam sprawdzić dokładnie.]. Kolejna rzecz to Hamulce v-brake lub też tarcze nie będą współpracować zbyt dobrze z klamkomanetkami [większy ciąg linki w mtb jest]. Musiałbyś zastosować albo travelagent albo kupić hamulce pod klamki szosowe. Od razu napiszę canti są do d..y. W sumie najważniejsza rzecz nie wiem dlaczego piszę to na końcu. Geometria ramy i sama rama może się nie dogadać z barankiem i nie będzie to zbyt wygodne rozwiązanie. Baranek mocno wydłuży twoją pozycję na rowerze. Z tego co wiem to ramy pod baranka mają inną geo. Ekspertem nie jestem ale jeśli masz rogi w kierownicy to złap je dosłownie za końcówki to powinno odpowiadać chwytowi na klamkach w szosie będziesz widział czy taka pozycja ci odpowiada. Oczywiście możesz do baranka zastosować krótszy mostek. I ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy to sprzęt po takim zabiegu może wyglądać bardzo "cudacznie". To tak na szybko co mogę napisać. Moje zdanie to przemyśl pokombinuj, może wyjdzie z tego coś ciekawego. Zobacz w necie czy uda ci się znaleźć podobne konstrukcje, będziesz wiedział jak to wygląda i jakie rozwiązania są zastosowane. Jeśli zaczniesz coś robić to mam nadzieję, że podzielisz się zdjęciami z przebiegu prac na forum oraz z finalnym produktem
Wisz Napisano 23 Września 2015 Autor Napisano 23 Września 2015 Bardzo dziękuję za odpowiedź Koszty mniej więcej kalkulowałem i nie będzie tragedii, jak posprzedaję osprzęt, który mam w tej chwili zamontowany (prawie nowy, zrobił pewnie z 200-300km). Wideł - mam przemierzony, nie powinien mi dramatycznie zmnienić geo. Hamulce - tarczowe mechaniki, pewnie BB5. Jeśli chodzi o przerzutki - mam napęd 3x10rz. - pewnie będę musiał wymienić. Korbę również. O wymianie mostka pomyślałem również. To, że monster będzie wyglądał cudacznie nie przeszkadza - ze mnie też żaden przystojniak Prosiłbym jeszcze o sugestie odtyczące kompatybilności napędu, bo tego nie umiałem znaleźć - czy przednia i tylna przerzutka XT dogada się z klamkomanetkami 105? Pewnie, że wrzucę dokumentację
100lar3k Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Prosiłbym jeszcze o sugestie odtyczące kompatybilności napędu, bo tego nie umiałem znaleźć - czy przednia i tylna przerzutka XT dogada się z klamkomanetkami 105? Jeśli przerzutka XT do napędów max 9rz i 105 do napędów max 10rz to się dogadają. przerzutki MTB z dyna-sys nie będą współpracowały z klamkomanetkami szosowymi. Nie wiem jak jest z grupami szosowymi 11sp i mtb 11sp, raczej nie będą współpracowały. Więcej na temat kompatybilności napędów znajdziesz w tym temacie. i najlepiej będzie jak tam zadasz to pytanie .
Wisz Napisano 23 Września 2015 Autor Napisano 23 Września 2015 Ok, dzięki. Mam dyna-sys, więc raczej wymiana całego napędu. Edit Hmmm... przejrzałem temat o kompatybilności napędów i wynika z niego, że PRZEDNIA klamka 105 powinna działać z przerzutką XT, więc nie musiałbym wymieniać przedniej przerzutki i korby... Dobrze rozumiem?
itr Napisano 24 Września 2015 Napisano 24 Września 2015 waska kierownica szosowa po utracie amortyzacji w dosč dlugiej ramie mtb moze dac jednak niepokojace efekty podczas dynamicznej jazdy po wertepach, przelajowki maja maly rozstaw osi sa zwarte i narowiste imzwykly baranek wystarcza, proponuje po zmianie widelca przed zmiana kokpitu zwezic zwykłą jakas stara kierownicę i sie przekonac, no i oby nie widelec z aluminium tylko nie to
Wisz Napisano 24 Września 2015 Autor Napisano 24 Września 2015 Dziękuję za sugestię, sprawdzę, jak się będzie prowadził z wąską kierownicą. A czy jestem w stanie wyczuć różnicę między stalowym i aluminiowym widelcem przy oponie 2,0 - 2,2 napompowanej na 2 - 3 bary? Nawet na 4? Wątpię...
Mod Team anarchy Napisano 24 Września 2015 Mod Team Napisano 24 Września 2015 A czy jestem w stanie wyczuć różnicę między stalowym i aluminiowym widelcem przy oponie 2,0 - 2,2 napompowanej na 2 - 3 bary? Nawet na 4? Wątpię... Zdziwiłbyś się.... oj zdziwił Szczególnie im większe ciśnienie (wspomniane 4bary)Monsterka jest dobra i drogę obrałeś słuszną choć Twój rower to nie będzie monster a po prostu Góral z Baranem Teren i znajome ścieżki znów nauczą Cię pokory a Ty podszkolisz technikę.Nie wiem jak tam z wymiarami ale ogólnie jeżeli z krótszej ramy przekładasz baran do dłuższej to naturalnie będziesz bardziej rozciągnięty. I jedna uwaga bo nie zauważyłem nigdzie żebyś o tym wspominał - hamulce. Co z tym poczniesz bo klamki szosowe mają inny ciąg niż mtb czyli nie pożenisz (a szczególnie starych 105, rsx, itd) z Vkami czy bb7 w wersji mtb.Albo canti (odradzam) albo miniVaki, albo dyski mechaniczne pod szosę np bb5road albo bb7road.
Wisz Napisano 25 Września 2015 Autor Napisano 25 Września 2015 Czyli faktycznie jakiegoś Cromoto szukać? Hmmm... Ciekawe, jak z długością wyjdzie, musiałby być co najmniej 470mm... Pewnie też dam krótszy mostek. O hamulcach nie wspominałem, bo wiem, że muszę dać mechaniki tarczowe i to w wersji Road. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam Witek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.