Skocz do zawartości

[rower/przerówbka] 29er na monstercrossa


Wisz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam Tribana 500 i Kellysa TNT90. Na szosówce jeździ mi się niesamowicie wygodnie. I zaczął mi kiełkować taki plan - gdyby 29era przerobić na monstera... Wyrzucić amor, zmienić kierę na baranka i napęd na Tiagrę/105... Pewnie musiałbym też wymienić korbę na dwublatową. Czy jest to sensowny pomysł? Kombinowałem z pozycją za Kellysie, ale nie jest mi zbyt wygodnie na nim. Czy przeróbka w czymś pomoże? Zaznaczam, że wielkość ramy jest ok.

Zawróćcie mnie ze złej drogi :laugh:

Pozdrawiam

Witek

Napisano

Przelicz sobie koszty ile coś takiego będzie cię kosztowało. Odpowiedz sobie wtedy na pytanie, czy widzisz sens w takiej operacji.

 

Wszystko można przerobić jeśli się bardzo chce, ale nie zawsze finansowo się opłaca. Tym bardziej, że wszystkie potrzebne części będziesz musiał kupić.

Jak ci się chce to zobacz u mnie w garażu co udało mi się zrobić ze zwykłego mieszczucha. Ale druga sprawa że wszystko wyniosło mnie ponad 3tyś. jak dołożysz do tego jeszcze z tyś to masz nowy rower całkiem fajny.

 

A teraz tak dokładniej.

Jeśli chcesz zastąpić amor sztywnym widłem to musi on mieć odpowiednią wysokość żeby zbyt mocno nie zmieniły ci się kąty główki ramy i żeby suport nie poszedł zbyt nisko. 

 

Przerzutki mtb do napędów 7-8-9 rz. są kompatybilne z klamkomanetkami szosowym 8-9-10 rz. Przednia przerzutka też powinna współpracować z klamkonanetką szosową [tego nie jestem pewien na 100% - bo gdzieś wyczytałem na forum że mogą się gryźć ze sobą więc to musisz sam sprawdzić dokładnie.].

 

Kolejna rzecz to Hamulce v-brake lub też tarcze nie będą współpracować zbyt dobrze z klamkomanetkami [większy ciąg linki w mtb jest]. Musiałbyś zastosować albo travelagent albo kupić hamulce pod klamki szosowe. Od razu napiszę canti są do d..y.

 

W sumie najważniejsza rzecz nie wiem dlaczego piszę to na końcu. Geometria ramy i sama rama może się nie dogadać z barankiem i nie będzie to zbyt wygodne rozwiązanie. Baranek mocno wydłuży twoją pozycję na rowerze.

 

Z tego co wiem to ramy pod baranka mają inną geo. Ekspertem nie jestem ale jeśli masz rogi w kierownicy to złap je dosłownie za końcówki to powinno odpowiadać chwytowi na klamkach w szosie będziesz widział czy taka pozycja ci odpowiada. Oczywiście możesz do baranka zastosować krótszy mostek. 

I ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy to sprzęt po takim zabiegu może wyglądać bardzo "cudacznie".

 

To tak na szybko co mogę napisać. 

 

Moje zdanie to przemyśl pokombinuj, może wyjdzie z tego coś ciekawego. Zobacz w necie czy uda ci się znaleźć podobne konstrukcje, będziesz wiedział jak to wygląda i jakie rozwiązania są zastosowane.

Jeśli zaczniesz coś robić to mam nadzieję, że podzielisz się zdjęciami z przebiegu prac na forum oraz z finalnym produktem

Napisano

Bardzo dziękuję za odpowiedź :)

Koszty mniej więcej kalkulowałem i nie będzie tragedii, jak posprzedaję osprzęt, który mam w tej chwili zamontowany (prawie nowy, zrobił pewnie z 200-300km).

Wideł - mam przemierzony, nie powinien mi dramatycznie zmnienić geo. Hamulce - tarczowe mechaniki, pewnie BB5.

Jeśli chodzi o przerzutki - mam napęd 3x10rz. - pewnie będę musiał wymienić. Korbę również.

O wymianie mostka pomyślałem również.

To, że monster będzie wyglądał cudacznie nie przeszkadza - ze mnie też żaden przystojniak :laugh:

Prosiłbym jeszcze o sugestie odtyczące kompatybilności napędu, bo tego nie umiałem znaleźć - czy przednia i tylna przerzutka XT dogada się z klamkomanetkami 105?

 

Pewnie, że wrzucę dokumentację :)

Napisano

 

 

Prosiłbym jeszcze o sugestie odtyczące kompatybilności napędu, bo tego nie umiałem znaleźć - czy przednia i tylna przerzutka XT dogada się z klamkomanetkami 105?

 

Jeśli przerzutka XT do napędów max 9rz i 105 do napędów max 10rz to się dogadają. przerzutki MTB z dyna-sys nie będą współpracowały z klamkomanetkami szosowymi. Nie wiem jak jest z grupami szosowymi 11sp i mtb 11sp, raczej nie będą współpracowały. 

Więcej na temat kompatybilności napędów znajdziesz w tym temacie. i najlepiej będzie jak tam zadasz to pytanie .

Napisano

Ok, dzięki. Mam dyna-sys, więc raczej wymiana całego napędu.

 

Edit

Hmmm... przejrzałem temat o kompatybilności napędów i wynika z niego, że PRZEDNIA klamka 105 powinna działać z przerzutką XT, więc nie musiałbym wymieniać przedniej przerzutki i korby... Dobrze rozumiem?

Napisano

waska kierownica szosowa po utracie amortyzacji w dosč dlugiej ramie mtb moze dac jednak niepokojace efekty podczas dynamicznej jazdy po wertepach, przelajowki maja maly rozstaw osi sa zwarte i narowiste imzwykly baranek wystarcza, proponuje po zmianie widelca przed zmiana kokpitu zwezic zwykłą jakas stara kierownicę i sie przekonac, no i oby nie widelec z aluminium :) tylko nie to

Napisano

Dziękuję za sugestię, sprawdzę, jak się będzie prowadził z wąską kierownicą.

A czy jestem w stanie wyczuć różnicę między stalowym i aluminiowym widelcem przy oponie 2,0 - 2,2 napompowanej na 2 - 3 bary? Nawet na 4? Wątpię...

  • Mod Team
Napisano

 

 

A czy jestem w stanie wyczuć różnicę między stalowym i aluminiowym widelcem przy oponie 2,0 - 2,2 napompowanej na 2 - 3 bary? Nawet na 4? Wątpię...

Zdziwiłbyś się.... oj zdziwił :) Szczególnie im większe ciśnienie (wspomniane 4bary)

Monsterka jest dobra i drogę obrałeś słuszną choć Twój rower to nie będzie monster a po prostu Góral z Baranem :D
Teren i znajome ścieżki znów nauczą Cię pokory a Ty podszkolisz technikę.
Nie wiem jak tam z wymiarami ale ogólnie jeżeli z krótszej ramy przekładasz baran do dłuższej to naturalnie będziesz bardziej rozciągnięty.  
I jedna uwaga bo nie zauważyłem nigdzie żebyś o tym wspominał - hamulce. Co z tym poczniesz bo klamki szosowe mają inny ciąg niż mtb czyli nie pożenisz (a szczególnie starych 105, rsx, itd) z Vkami czy bb7 w wersji mtb.
Albo canti (odradzam) albo miniVaki, albo dyski mechaniczne pod szosę np bb5road albo bb7road.
Napisano

Czyli faktycznie jakiegoś Cromoto szukać? Hmmm... Ciekawe, jak z długością wyjdzie, musiałby być co najmniej 470mm... Pewnie też dam krótszy mostek.

O hamulcach nie wspominałem, bo wiem, że muszę dać mechaniki tarczowe i to w wersji Road.

Dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam

Witek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...