Gość Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Witam, Mam problem z piastą tylną przez który straciłem dobrą godzinę. Wkręcam konus, potem tulejkę dystansową i kontrę, problem jest taki że trzymam konus i gdy dokręcam kontrę do zaczyna się kręcić cała ośka i ustawienie konusa szlag trafia. O co chodzi? Na nakrętce lub ośce może jest minimalnie zjechany gwint? Dodam tylko że przód zrobiłem bez najmniejszego problemu.
cervandes Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Skręcasz teraz tak, żeby był luz "na włos", a na sam koniec trzymając za obie kontry skręcasz całość aby ten włos zlikwidować. Skręcając konus z kontrą nie ma opcji - albo ruszy się ośka albo nie, nie ma na to żadnego sposobu.
kinder85 Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 To dość normalne zjawisko Najlepiej jest złapać drugą kątrę imadłem i wtedy przytrzymując konus kluczem i zakontrowywać. Jeżeli nie masz do dyspozycji imadła można (nie jest to chyba zgodne ze sztuką ale skuteczne ) jak juz sie zakontruje i jest luz, złapac dwoma 17nastkami kontry z dwóch stron i skręcić. Przy użyciu odpowiedniej siły kontry daja sie zazwyczaj troche zakręcić ku sobie
Gość Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Spróbuję z imadłem, brzmi sensownie, dzięki za pomysł
Herman88 Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 Niektóre piasty mają gniazdo na imbus w osi w celu jej zablokowania. Jak nie ma to może być nawet kolejny klucz do złapania kontry z dugiej strony. Tylko wtedy trzeba by bylo go czymś zablokować, albo mieć 3 ręce Dokręcenia dwiema kontrami nie polecam
Gość Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 No właśnie tej 3 ręki brakuje, próbowałem nogą, ale wiadomo, minimalny ruch i już wszystko idzie w pi... daleko idzie Jestem nieco zdziwiony całą sytuacją bo w poprzednim sezonie już to robiłem ( chyba 2 razy) i takiego problemu nie miałem zupełnie.
Gość Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Dzięki za pomoc! Koło dzisiaj zrobione w 10 minut!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.