Skocz do zawartości

[Szprychy] Jaką grubość wybrac?


Alpina

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę odchudzić troche moje kola :P Zastanawiam się jakie szprychy wybrać żeby było ok. Rower bez amortyzatorów. Ważę 75-80 kg. Obręcze Ace18. Hamulce v-brake. Jazda szosa, korzenie, piach ew. jakiś wyskok na nie więcej niż 1m wysokosci lotu. Zastanawiam się nad kombinacjami szprych:

1.

Przód DT Revo (2.0 1.5 2.0)+Alu nyple

Tył

- lewa strona DT Revo+ Alu nyple

- prawa strona DT Comp (2.0 1.8 2.0)+ Alu nyple

2.

Przód i tył na DT Revo i Alu nyplach

 

Która opcja będzie najbardziej rozsądna? Nie chce zeby obręcze zbytnio tarly mi o obręcze :D

Napisano

jak bym juz chciał urwać na wadzę to wybrałbym DT Competition Race 2.0-1.6-2.0

Zdecydowanie lżej niż DT Comp, niewiele cięższe od DT Revo

 

Jednak całość operacji wydaje się być mało opłacalna. Zakładając że masz szprychy niecieniowane to zyskasz maksymalnie 160gramów przy wydatku około 300zł. Jak już szukać oszczędności w kołach, to nie ma sensu wymieniać pojedyńczych elementów kół, koszt przeplotu jest dość kosztowny w stosunku do oczekiwanych korzyści

 

Jak już to zdecydowanie lepiej poczekać dłużej i wymienić całe koła jak te dokończa żywota

Napisano

No tak... zysk wagi to 180g na dwa koła czyli 90g/kolo.. Przod mogę sobie odpuscic bo przód i tak mam.dość lekki... Cena 72 szt szprych w moim sklepie to 158 zl lub 208 zł i do tego alu nyple 36 zł... Mogę zaszaleć bo w okazyjnej cenie kupiłem piasty i obręcze :) Zostało trochę kasy... Na sam tył musiałbym wydać ok 120 zł... Ale pytanie czy to wszystko wytrzyma i 2.0 1.5 2.0 po obu stronach będzie wystarczające?

Znowu inna sprawa jest to ze mam nowe piasty i obręcze :P Ledwo 1tys. km na piastach przejechałem...

Biorąc wariant tańszych szprych na przód a lepszych na tył to jest kwestia 180 zł+36 nyple czyli ok. 220 zł na całe koła. Tak więc można powiedzieć że 1g=1zl

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...