tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Jak hamuję to z tyłu zauważam, że prawy klocek najpierw dotyka koła a dopiero potem przyciąga lewy. Z przodu przyciągają się od razu tak samo. Natomiast z tyłu jest źle i raczej tak być nie powinno. W jaki sposób powinienem je wyregulować aby przyciągały się równocześnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 http://www.cyfronet.krakow.pl/rowery/ Polecam na przyszlosc :] , poza tym poszukaj zanim teamt zalozysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Byłem już wcześniej na tej stronie. Ale ona mi nic nie pomogła bo ja mam klocki w takiej samej odległości od obręczy i mimo wszystko jeden przysuwa się szybciej. I przepraszam za wprowadzenie w błąd. Najpierw przysuwa się lewy a nie prawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 w ramionach masz takie male srobki (te na zewnatrz) w prawym troszke odkrec a w lewym mozesz troche wkrecic , nacisnij pare razy i zobacz czy jest lepiej, jezeli nie to krec dalej wkrecajac srobke napinasz sprezyne powrotna a wykrecajac luzujesz metoda prob i bledow sam dojdziesz co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Oj z tymi śrubkami próbowałem już wszystkiego i w tę i tamtą stronę jednak udało mi się tylko wyregulować odległość klocka od obręczy ale żeby po lekkim naciśnięciu klamki oba się przyciągały, nie udało mi się zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 no to pewnie dostalo sie juz sprezynom mozesz odkrecic prawe ramie i bardziej naciagnac sprezyne (zachaczyc w kolejna dziurke) zalozyc z powrotem i regulowac od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 hmmm. Przede wszystkim ja nie widzę żadnej sprężyny. Mam hamulce typu V Brake i chyba raczej nie mogło się to tak szybko stać bo mam rowero od 4 dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 wez lupe i poszukaj sa nawet dwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trenton Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Daj zdjęcie tych twoich v-braków. Albo co to jest wogóle za model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 To moze wlasnie z jednej strony dali powiedzmy w pierwszy otwor a z drugie w drugi stad taki efekt ? Zdejmij vki zaloz od nowa , wyreguluj innego wyjscia nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Tektro 37AL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 ...i zaloz oba na srodkowy otwor miales dac foto SWOICH bo moze twoje sa jakies wybrakowane, model jak model zasada dzialania tektro jest taka sama jak avid-a sd7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Nie wiem czy Wam to coś pomoze bo nie widziałem co dokładnie sfotografowac. http://www.gorzow.mm.pl/~tomeczek-b/997.jpg http://www.gorzow.mm.pl/~tomeczek-b/996.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawie jak premier Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 spręzyna to jest ten zagięty drucik od strony piwotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeczek Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 A. No to to mam. To trzeba było pisac po ludzku bo to koło sprężyny nawet nie leżało. Problem jest jeszcze taki że na prawym klocku mam 2 otwory a na lewym tylko jeden górny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasGCE Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Jak nic nie pomaga, to robisz tak: odkręcasz śruby i zdejmujesz hamulce. Czyścisz tuleje od środka oraz piwoty. Nakładasz niewielką ilość smaru na piwoty i zakładasz hamulce z powrotem. Obok piwotów są wspawane blaszki z trzema otworami, a z hamulca wystaje krótki drucik. Obydwie szczęki zakładasz tak, aby drucik wszedł do środkowego otworu. Lekko zakręcasz śruby, regulujesz odległość klocków od obręczy śrubkami z boku. Zaciskasz hamulec i patrzysz czy dochodzą równo. (*) Jeśli wszystko jest ok, dokręcasz imbusy i znów sprawdzasz czy klocki dochodzą równo. Jeśli tak to bomba, jeśli nie to odkręcasz śrubę i z denka puszki po Coli wykonujesz podkładkę. Podkładka musi mieć średnicę wewnętrzna identyczną ze śrubą imbusową, którą dokręcasz hamulec i średnicę zewnętrzna większą o ok 3 mm. Wkręcasz śrubę i ze zdziwieniem stwierdzasz, że wszystko działa jak należy. Jeśli jednak w miejscu oznaczonym (*) zauważasz, że mimo regulacji nie udaje ustwić się hamulców tak, żeby klocki dochodziły do obręczy równo, idziesz do sklepu, gdzie kupiłeś rower i robisz awanturę, że sprzedali ci felerne hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oktanek Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Jak nic nie pomaga, to robisz tak: odkręcasz śruby i zdejmujesz hamulce. Czyścisz tuleje od środka oraz piwoty. Nakładasz niewielką ilość smaru na piwoty i zakładasz hamulce z powrotem. Obok piwotów są wspawane blaszki z trzema otworami, a z hamulca wystaje krótki drucik. Obydwie szczęki zakładasz tak, aby drucik wszedł do środkowego otworu. Lekko zakręcasz śruby, regulujesz odległość klocków od obręczy śrubkami z boku. Zaciskasz hamulec i patrzysz czy dochodzą równo. (*) Jeśli wszystko jest ok, dokręcasz imbusy i znów sprawdzasz czy klocki dochodzą równo. Jeśli tak to bomba, jeśli nie to odkręcasz śrubę i z denka puszki po Coli wykonujesz podkładkę. Podkładka musi mieć średnicę wewnętrzna identyczną ze śrubą imbusową, którą dokręcasz hamulec i średnicę zewnętrzna większą o ok 3 mm. Wkręcasz śrubę i ze zdziwieniem stwierdzasz, że wszystko działa jak należy. Jeśli jednak w miejscu oznaczonym (*) zauważasz, że mimo regulacji nie udaje ustwić się hamulców tak, żeby klocki dochodziły do obręczy równo, idziesz do sklepu, gdzie kupiłeś rower i robisz awanturę, że sprzedali ci felerne hamulce. Śliczny manual :eek: :lol: :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tooreck Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 z tym czyszczeniem tulei od środka i smarowaniem piwotów- moim zdaniem to niewiele da- dzisiaj pół godziny użerałem się z tylnym hamulcem (też jakieś tektro) w rowerze mojej żony- objawy były takie że klamka nie odbijała do końca. Wymieniłem linke, jeden pancerz, zmieniłem ustawienie sprężyny ze srodkowej na górną, wyczyściłem i nic. Okazało się że w jednym z ramion była zatarta tulejka (ramię nie obraca sie na piwocie tylko jest taka tulejka- jakby łożysko slizgowe- wykonana chyba z mosiądzu bo taka brązowa jest) i po rozruszaniu i zalaniu WD40 w końcu zaczęło to lekko pracować. Tylko że w Garym mojej żonki hamulce były nie ruszane od nowości a Ty masz nowy rower... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.