Wilku89 Napisano 15 Sierpnia 2006 Napisano 15 Sierpnia 2006 Dzis zauwazylem, ze mam odczuwalne luzy na sterach. Odkrecalem kapsel, mostek, sciagam go, a tu patrze i taki widok: Co sie stalo? Da sie ta podkladke wymienic? I jak skrecam mostek i kapsel to luzy sa okropne, calosc sie rusza... Stery mogą być w 2 rodzajach: 1. zintegrowane (wtedy kiedy główka ramy jest rozszerzona na dole i na górze i w te rozszerzenia wchodzą łożska) 2. nabijane (kiedy w komplecie sterów znajdują się "miski" wbijane wewnątrz główki ramy i dopiero w nie wchodzą łożyska) W pierwszym przypadku montujesz stery w następujący sposób: 1. na dół rury sterowej amortyzatora przychodzi bieżnia (smarujesz ją smarem) 2. smarujesz wnętrze główki ramy od spodu, w które wchodzi łożysko (cartridge), sam cartridge też smarujesz od zewnątrz smarem, żeby je osadzić "na smar" wewnątrz ramy. 3. wkładasz amora w główkę ramy 4. nakładasz na górę łożysko (cartridge) ze smarem (patrz pkt 2) 5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową) 6. nakładasz kapsel przykrywający górne łożysko (jeśli masz jakąś gumową uszczelkę, to przychodzi pod kapsel) 7. nakładasz ewentualne podkładki pod mostek 8. nakładasz mostek 9. wkręcasz pionową śrubę w mostki likwidując luz, ustawiasz prosto kierownicę i dokręcasz śruby w mostku 10. gotowe To ona jest specjalnie taka rozcieta, jak o tym Zbik pisze? To w takim razie jak to zrobic zeby luzu nie bylo i dobrze to zamontowac?
jo_jacek Napisano 15 Sierpnia 2006 Napisano 15 Sierpnia 2006 Niebieska jest tak specjalnie rozcięta. Z tym na dole mialem tak samo i jezeli to jest to co mi sie wydaje to wystarczy ustwic recznie czyli przytrzymac podczas skrecania sterów palcami. Może masz rure sterowa za długą ? może daj jakas mała podkładke pod mostek.
Wilku89 Napisano 15 Sierpnia 2006 Autor Napisano 15 Sierpnia 2006 To dobrze, jak ma byc rozcieta. Juz weszlo wszystko pieknie cudnie, srecilem kapsel mocno, i sruby z boku do mostka i jest git. Ale jutro do serwisu sie przejade, zeby zobaczyli czy nie mam luzow, tzn cyz dobrze skrecilem calosc.
kuczy Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 Temat stary, ale wykorzystam go dla siebie. Mam identyczne stery jak te powyższe. Na nie (patrz pierwsze zdjęcie) nachodzi od góry podkładka - taka rozszerzana ku dołowi. Przydało by mi się ją wyeliminować, lecz wstrzymuje mnie od tego fakt, że mostek nie zasłania szpary między tym zewnętrznym pierścieniem (czarny) a dwoma znajdującymi się wewnątrz(czarny+niebieski). No i ta szpara oddziela ruchomą część od nieruchomej. Mogę wywalić tą podkładkę czy jednak powinna ona tam siedzieć? Ewentualnie dało by radę znaleźć podobną podkładkę, lecz o wysokości mniejszej od 10mm, bo zależy mi na obniżeniu kierownicy a mostek i tak od dawna na "-" jest...?
cdan Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 O ile dobrze zrozumiałem, to ta, jak to mówisz, podkładka, to integralna część sterów! Nie możesz jej zdjąć, ale możesz wymienić na niższą, pasującą do Twojego modelu sterów. Ja też mam 10mm, ale mi to akurat nie przeszkadza
kuczy Napisano 4 Grudnia 2007 Napisano 4 Grudnia 2007 Posiedziałem, popatrzyłem no i doszedłem do wniosku, że ta podkładka spełnia tylko jedną funkcję: chroni przed bezpośrednim dostępem wszelkiego syfu do szczelin w sterze. Poza tym to dociska stery jak każda inna Żeby nie było niejasności, chodzi mi o coś takiego: http://www.allegro.pl/item275941808_carbon...5mm_zobacz.html A problem rozwiążę zaniesieniem tego do jakiegoś warsztatu niech mi upiłują trochę
cdan Napisano 5 Grudnia 2007 Napisano 5 Grudnia 2007 Nie wiem jak Ty, ale ja uważam, że nie tylko o syf chodzi, ale także np. o wodę, która nie wpływa za dobrze na kondycję sterów (łożyska na kulkach stalowych, wałeczkach czy innych igiełkach + woda = rdza --> zatarte łożyska). Dlatego nadal podtrzymuję moją opinię, że jest to niezbędna, integralna część sterów. Nie wiem, jak wygląda ta Twoja "podkładka", ale upiłowanie mojej np. o połowę (moja jest pusta w środku), spowodowałoby niedokładne dociskanie jej przez mostek. Lepiej kup niższą. To drogie nie jest, a będzie gwarancja, że nierównomierny docisk nie popsuje Ci sterów. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.