SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Posiadam pedały SPD M780 i dzisiaj zauważyłem, że prawy ma wyraźny opór, podczas gdy lewy obraca się swobodnie. Gdy zakręcę lewym to spokojne zrobi z 5 obrotów a prawy nawet jednego nie wykona. Pedały mają przejechane niecałe 2000 km. Nie wiem czy to się stało nie dawno czy jest tak od początku. Pedały kupowałem nowe jakieś pół roku temu. Da się coś z tym zrobić czy olać temat i się nie przejmować ? Z drugiej strony w rowerze każdy nie potrzebny opór sprawia, że jeździ się ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 możliwe że jest za mocno ściśnięty na łożyskach albo jakiegoś syfu nałapał. Musiał byś rozebrać, wyczyścić, nasmarować i skręcić na nowo. Jak będziesz tak jeździł to istnieje możliwość że zniszczysz miski łożyska i kulki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Jak kupowałem M520 2 lata temu do MTB, to założyłem, nie ruszałem nic a nic i jeżdżę do tej pory. Jak kupiłem 3 m-ce temu M520 do szosy, to po 200km jeden pedał miał za duży luz, a drugi za mały (luźna nakrętka kontrująca), poprawiłem to i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 możliwe że jest za mocno ściśnięty na łożyskach albo jakiegoś syfu nałapał. Musiał byś rozebrać, wyczyścić, nasmarować i skręcić na nowo. Ciężko to ogarnąć czy dam radę? Potrzeba jakichś specjalnych narzędzi? No i jaki smar? Jak kupiłem 3 m-ce temu M520 do szosy, to po 200km jeden pedał miał za duży luz, a drugi za mały (luźna nakrętka kontrująca), poprawiłem to i jest ok. Masz na myśli tą nakrętkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 myślę że dasz radę. Tutaj masz instrukcje krok po kroku http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-pedalow-shimano-pd-m540-i-pd-m520/ http://www.forumrowerowe.org/blog/247/entry-415-przeglad-serwisowy-pedalow-shimano-pd-m520-systemu-spd/ co prawda inny model ale zasada ta sama co w Twoich 780 Kilka płaskich kluczy potrzebujesz a smar do łożysk może być shimanowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Hmmm a może oddam w ramach gwarancji i niech się męczą. W przeciwnym przypadku to czekają mnie jakieś tam koszty + stracony czas, a jak coś spieprzę to i po gwarancji będzie. Moje obecne klucze wołają o pomstę do nieba i wolę nimi nic nie grzebać przy moim obecnym rowerze, bo już nie jedną śrubę nimi zajechałem. Napisałem nawet w tym temacie http://www.forumrowerowe.org/topic/152467-narzedzia-wysokiej-jakosci-klucze-do-warsztatu-jakie-wybrac/page-9 , że potrzebuję nowych. Klucze to akurat nie problem, bo zawsze mogę jakieś "porządne" pożyczyć, smar np. ŁT-43 też posiadam. No nie wiem, co byś proponował robić samemu czy oddać na gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 nie wiem czy Ci to przyjmą na gwarancję bo to nie jest żadna wada produktu tylko efekt normalnego użytkowania, jak coś to prędzej do serwisu rowerowego i tam Ci je powinni zrobić (oczywiście za opłatą odpowiednią) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 To moze być gwarancja. Jesli pedały były eksploatowane w suchych warunkach a po otwarciu okaże sie ze smar w środku nadal ma fabryczny, zielony kolor a łożyska bedą "trafione" to można próbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Chyba jednak sam się za to wezmę, z instrukcji podesłanych przez @mmisiek9612 nie ma w tym nic trudnego, a wiadomo jak wygląda odsyłka na gwarancję, przynajmniej tydzień o ile nie dwa lub trzy bez pedałów, a innych nie mam, bo sprzedałem Jeżdżę tylko w suchych warunkach a ewentualna woda mogła się dostać podczas mycia roweru Karcherem, jednak ja to robię bardzo ostrożnie i ZAWSZE z dużej odległości tylko polewam rower wodą a nie naparzam z bliska po łożyskach i uszczelkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 jedynymi trudnościami jakie są przy takim serwisie to odpowiednie skręcenie konusów tak aby się lekko kręciło a zarazem nie było luzów ale metodą prób i błędów dojdziesz do tego a no i trzeba uważać na te cholerne kuleczki bo lubią uciekać. Mi często jakaś spierniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 jedynymi trudnościami jakie są przy takim serwisie to odpowiednie skręcenie konusów tak aby się lekko kręciło a zarazem nie było luzów ale metodą prób i błędów dojdziesz do tego a no i trzeba uważać na te cholerne kuleczki bo lubią uciekać. Mi często jakaś spierniczy Dzięki, jak znajdę czas to się za to wezmę w tygodniu a jak nie to dopiero w weekend, jakby co to się będę odzywał w tym temacie, gdybym sobie z czymś nie radził, nigdy tego nie robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 spoko jak co to pytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Dzisiaj pojechałem do pracy i z powrotem i pedał odżył. Wcześniej psiknąłem mu trochę WD 40 do środka, co by wyparł wodę i działa, kręci się podobnie do tego sprawnego. Na razie odpuszczamy opcję reanimacja, ale dzięki za wskazówki na przyszłość. Będę go przez kilka dni obserwował i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitearrow Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Możliwe że WD40 wyparł rownież smar i zachwile przestanie się krecić. Jeśli masz czas i ochotę to zròb porządny serwis tych pedałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Możliwe że WD40 wyparł rownież smar i zachwile przestanie się krecić. Jeśli masz czas i ochotę to zròb porządny serwis tych pedałów Na razie kręci się tak jak pedał lewy, czyli wszystko wróciło no normy. Tak jak pisałem wcześniej, byłem rowerem na myjni i pewnie woda się dostała, a WD psiknąłem tylko 2 malutkie psiknięcia. Jeśli zauważę coś niepokojącego to przeserwisuję oba pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Jak zauważysz coś niepokojącego, to będzie już za późno... Szkoda takich pedałów, trzeba im zaaplikować nowy dobry smar jak najszybciej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.