SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Witam, dzisiaj podczas smarowania łańcucha zauważyłem przełącznik na przerzutce, o ten: Z tego co się zorientowałem to służy on do regulacji naciągu sprężyny? Czemu to ma służyć i jak powinien być ustawiony podczas normalnej jazdy na ON czy OFF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Służy on do załączenia lub wyłączenia sprzęgła w przerzutce.... ustaw jak wolisz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 W czasie jazdy powinien być włączony (ON) a do ściągania koła się wyłącza (OFF). Dzięki temu łańcuch jest bardziej napięty i nie uderza tak często o ramę w czasie jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 W czasie jazdy sugeruje sie jego ustawienie w pozycji ON jesli użytkownik jeździ w wymagającym terenie. Na asfalt i w lekki teren korzystanie z tego nie jest konieczne. Aktywacja sprzęgła powoduje cięższa prace manetki i wpływa tez na kulturę zmiany biegów. Mnie sie praca po włączeniu sprzęgła nie podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 @tobo jeszcze nie zdążyłem się przejechać od napisania tego posta, ale wg. mnie w pozycji ON wózek przerzutki praktycznie jest zablokowany, chodzi bardzo ciężko, nie wpływa to na żywotność manetki, linki czy w końcu samego łańcucha? Obciążenia jakie muszą znosić te elementy są dużo większe niż w pozycji OFF. To czy łańcuch uderza o ramę czy nie mi nie przeszkadza, bo mam osłonę. No nic jutro będę jechał do roboty to sobie przetestuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Ma chodzić często, a ze skraca to żywotność, cóż W warunkach o których piszesz włączanie tego nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Ma chodzić często, a ze skraca to żywotność, cóż W warunkach o których piszesz włączanie tego nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Ups, ma chodzić CIEŻKO a nie często, sorry reszta chyba jest czytelna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2015 No to jestem po małym teście i napiszę krótko, mi się nie podoba praca przerzutki w pozycji ON. Cały czas jeździłem na OFF i może się przyzwyczaiłem, ale jak dla mnie manetka chodzi zbyt ciężko przy normalnej jeździe. Możliwe, że ma to zastosowanie w ciężkim terenie typu korzenie, kamienie czy długi zjazd gdzie nie trzeba co chwilę machać manetką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Tak jak piszesz w prawdziwych górach zmienia się zdanie odnoście trybu "ON", pamiętam jak Shimano nie miało tego przełącznika to mi przerzutka ubiła lakier z ramy do gołego metalu (ciekawe co działoby się wtedy z karbonem) Na asfalcie lepiej jeździć na "OFF" praca napędu jest płynniejsza. IMO bardzo przydatna rzecz (w Sramie nie ma tak wielkiego problemu z obijaniem ramy przez przerzutkę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 W shimano jest wyłącznik sprzęgła, w sramie, w nowych mają sprzęgło i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 ja tam jeżdżę na ON bo oprócz wad i zalet napisanych powyżej, mocniejsze naprężenie wózka w znacznym stopniu eliminuje możliwość zaciągania i spadania łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.