Skocz do zawartości

[Przerzutka] XT, co to za przełącznik?


SovaLTD

Rekomendowane odpowiedzi

W czasie jazdy sugeruje sie jego ustawienie w pozycji ON jesli użytkownik jeździ w wymagającym terenie. Na asfalt i w lekki teren korzystanie z tego nie jest konieczne. Aktywacja sprzęgła powoduje cięższa prace manetki i wpływa tez na kulturę zmiany biegów. Mnie sie praca po włączeniu sprzęgła nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo jeszcze nie zdążyłem się przejechać od napisania tego posta, ale wg. mnie w pozycji ON wózek przerzutki praktycznie jest zablokowany, chodzi bardzo ciężko, nie wpływa to na żywotność manetki, linki czy w końcu samego łańcucha? Obciążenia jakie muszą znosić te elementy są dużo większe niż w pozycji OFF.

To czy łańcuch uderza o ramę czy nie mi nie przeszkadza, bo mam osłonę. No nic jutro będę jechał do roboty to sobie przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po małym teście i napiszę krótko, mi się nie podoba praca przerzutki w pozycji ON. Cały czas jeździłem na OFF i może się przyzwyczaiłem, ale jak dla mnie manetka chodzi zbyt ciężko przy normalnej jeździe. Możliwe, że ma to zastosowanie w ciężkim terenie typu korzenie, kamienie czy długi zjazd gdzie nie trzeba co chwilę machać manetką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz w prawdziwych górach zmienia się zdanie odnoście trybu "ON", pamiętam jak Shimano nie miało tego przełącznika to mi przerzutka ubiła lakier z ramy do gołego metalu (ciekawe co działoby się wtedy z karbonem)  :P

 

Na asfalcie lepiej jeździć na "OFF" praca napędu jest płynniejsza.

 

IMO bardzo przydatna rzecz (w Sramie nie ma tak wielkiego problemu z obijaniem ramy przez przerzutkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...