ataman Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Witam, Posiadam rower z amortyzatowerr jak w temacie z blokada hydrauliczna. Czy trzeba jeździć tylko w pozycjach on - lub off czy można jeżdzić na częściowo przekręconym pokretle blokady tzn. nie do końca zablokowanym amortyzatorze - wtedy robi sie sztywniejszy, czy nie wskazana jest taka jazda ? A może jest iny sposób zmiany sztywności amortyzatora, bo wydaje sie mi on zbyt miekki z za dużym ugięciem wstepnym tzn. jak sie usiądzie na siodełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Do ustawiania SAGu czyli ugięcia wstępnego służy pokrętło nad lewą golenią. Jeśli nie możesz uzyskać prawidłowego ugięcia wtedy możesz jeszcze wymienić sprężynę na twardszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 (edytowane) W sprężynowych to raczej nie zabardzo to widzę ustawienie sagu. Prawa strona służy do blokady skoku czyli open lub clock zaś z lewej jest wkrecony korek z pokrętłem regulacji naprężenia wstępnego Edytowane 19 Września 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Coś tam się da pokręcić na sucho inna rzecz jak to działa w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ataman Napisano 19 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Dzieki, nie zauwazylem ze istnieje mozliwosc regulacji z lewej strony. Temat do zamkniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7701 Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Ja używam i on i off i do połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 to są kartridzie nierozbieralne prostej budowy i działa on tylko Open lub Clock. oczywiście możesz sobie dawac na połowę lecz i tak nic ci to nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Witam, Posiadam rower z amortyzatowerr jak w temacie z blokada hydrauliczna. Czy trzeba jeździć tylko w pozycjach on - lub off czy można jeżdzić na częściowo przekręconym pokretle blokady tzn. nie do końca zablokowanym amortyzatorze - wtedy robi sie sztywniejszy, czy nie wskazana jest taka jazda ? A może jest iny sposób zmiany sztywności amortyzatora, bo wydaje sie mi on zbyt miekki z za dużym ugięciem wstepnym tzn. jak sie usiądzie na siodełku. Dołącze sie do pytania. Kupiłem rower z amorkiem SF14-NEX-DS-HLO-700C-63. Próbowałem znaleźć w necie instrukcję regulacji i konserwacji, ale znalazłem tylko http://srsuntour-files.dbap.de/_public/SRSUNTOUR-DOWNLOAD-AREA/explosions2014/SF14-NEX-DS-700C-50,63-%281%29.PDF http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Owners%20manuals/2014/general-fork-manual-english-web.pdf Ale nie ma tam o tych prostszych modelach. A ludzie mają problemy, bo np. http://www.forumrowerowe.org/topic/136915-amortyzator-suntour-nex-regulacjaco-to-za-model/ nie bardzo wiadomo jak ściągnąc zaślepki. Włożyłem cienki nóż w szczelinę bliżej sterów i po podważeniu zaślepka wyszła. Ale jak wyregulować tym pokrętłem w lewej goleni? Potrzebny jest specjalny klucz? No i jak z prawej strony - czy to pokrętło blokady się jakoś wyciąga do góry? Bo zaślepka wyskakuje z zatrzasków ale nie daje się wyjąć. No i http://www.forumrowerowe.org/topic/159893-amortyzatorsr-suntour-xcm-hlo-275-skok-100mm-blokada-hydrauliczna/ Coś tam ono zmienia, a dokładnie to iż ten plastik którym kręcimy wysuwa się w środku o niecały 1cm przez to zmienia się napięcie sprężyny. Gdy ma się ten kawałek gumy w sprężynie (każdy nazywa to inaczej, zazwyczaj na el....) różnicy rzeczywiście nie ma. Po wyjęciu gumy regulacja naprawdę działa. Sam się zdziwiłem. Jak pojeździsz i się nic nie rozsypie (z uwagi na gwarancję) to polecam go nasmarować itp:. W środku jest bardzo sucho, Sr oszczędza na tym chyba. Przez tą suchość po pryśnięciu Brunoxem amortyzator na chwile zaczyna całkiem inaczej chodzić. Tu też się da tak zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Jesli masz model HLO. to z prawej masz hydrauliczną blokadę skoku czyli on i off zaś z lewej masz wstepna regulację naprężenia spręzyny. Regulacja sprężyny polega na ściągnięciu tej pokrywy i regulowaniem kluczem imbusowym chyba 5mm. Zakręcanie powoduje naciskanie na sprężynę czyli wiekszą twardość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Jesli masz model HLO. to z prawej masz hydrauliczną blokadę skoku czyli on i off zaś z lewej masz wstepna regulację naprężenia spręzyny. Regulacja sprężyny polega na ściągnięciu tej pokrywy i regulowaniem kluczem imbusowym chyba 5mm. Zakręcanie powoduje naciskanie na sprężynę czyli wiekszą twardość Dzięki Dokładnie to imbus 8. I ta regulacja rzeczywiście działa (chociaz może dlatego ze amorek jest nowy). No i jest potrzebny chyba specjalny klucz Suntour do wykręcenia korka. A co ze zdjęciem prawej pokrywki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Prawa strona służy tylko do blokady skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Prawa strona służy tylko do blokady skoku No wiem, ale jak to rozebrac w celach serwisowych amorka? To pokrętło jak widziałem jest do kupienia jako częśc zamienna; sciąga się jakoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Tam jest wsadzona taka czarna pokrywa co z lewej strony lecz ta pokrywa z prawej strony ma otwór do którego władza się ten korek blokady skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.