Skocz do zawartości

[piasta tylna] kolejność skręcania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się w jakiej kolejności powinna zostać skręcona tego typu tylna piasta ( zdjęcie ). Od strony kasety jest tylko tulejka, natomiast z drugiej strony jest skontrowana. I tu mam pytanie.

 

1. Od strony kasety dać drugą tulejkę po czym skontrować obie wąską nakrętką czy pierwszą tulejkę skontrować nakrętką i dopiero potem dać drugą tulejkę ? Czy dawać jakieś podkładki ?

 

2. Od strony bez kasety. Skontrować wąską nakrętką a następnie dać tulejkę czy najpierw tulejka a później wąska nakrętka ?    

post-173521-0-35940700-1442677305_thumb.jpg

post-173521-0-83012500-1442677392_thumb.jpg

post-173521-0-05337900-1442677441_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręciłem w następujący sposób. Od strony kasety dałem drugą tulejkę ( węszą ) i dokręciłem nakrętką , od drugiej strony dałem szerszą tulejkę i skręciłem śrubą. Po założeniu koła , obręcz jest a obu stron w tej samej odległości od ramy i wszystko było by dobrze gdyby nie to że śruba jest za krótka. Ta od strony kasety jest jakby za długa kosztem drugiej strony ? Nie ma miejsca na dokręcenia nakrętki na ramie.

 

Dlaczego śruba suportu od strony kasety jest taka długa , czy jest mozliwe ze coś zostało odwrócone , da sie to jakoś przekręcić ?

post-173521-0-01252300-1442680732_thumb.jpg

post-173521-0-54122900-1442680752_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek dwie praktyczne uwagi:

1. tak jak napisał Kinder85 jak coś rozkręcasz to najpierw sobie to narysuj, pomierz odległości, rób fotki w czasie demontażu

2. jak rozkręcasz piastę do czyszczenia i smarowania i nie wymieniasz konusów, to nie rozkontrowuj strony nienapędowej. Jak wymieniasz konusy to najpierw zmierz odległość konusa od końca osi.

W twoim przypadku jak widać coś namieszałeś. Zwykle konus nienapędowy jest skontrowany bez tulejki i jest jedna długa tulejka miedzy konusem strony napędowej a nakrętką

1D5AE453-A28E-4999-A9BE-41F1AB95ABC7.JPE

. Ale bywają i inne konstrukcje (jak u ciebie).

75514328_kompletna-os-piasty-tylnej-do-p

Najprościej sprawdzić ile osi ma wystawać poza kontrę. Rozstaw wewnętrzny haków to pewnie 135mm, mierzysz długość osi, odejmujesz ten wymiar i dzielisz na 2. I masz długość która ma wystawać poza kontrę. Sprawdź, czy zamiana tulejek (wg mnie długa powinna być po stronie wolnobiegu) nie da prawidłowej odległości. Ale skoro teraz koło jest idealnie w osi roweru, to znaczy, ze tulejki są tak jak być powinny, tylko za mało wkręciłeś konus od strony nienapędowej. O ile masz wkręcić to łatwo wyliczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczenie bieżni, smarowanie, układanie kulek dużo łatwiej się robi przy zdjętym wolnobiegu. Więc ja zawsze od tego zaczynam, I wtedy mogę rozkonspirować która stronę chcę. A ja wole napędową, no mam więcej miejsca na klucze. jak pisałem wyżej-kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...