Skocz do zawartości

[pęknięta obręcz]przyczyna


michuuu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

W kole bontragera 29" zaczęły odpadać łebki od nypli.

http://www.forumrowerowe.org/topic/190573-kolo-bontragerproblem-z-nyplami/?do=findComment&comment=1738810

Po zwołaniu konsylium na forum postanowiłem wymienić nyple na mosiężne i przypudrować problem za grosze.

Niestety nie zdążyłem bo pękła felga.

http://naforum.zapodaf75fd050c227.jpg

Powód takiego pęknięcia?

Opona 2,2" ,ciśnienie w porywach max. 3bary jak trzeba po twardym się bujać, brak śladów uderzenia.

Podczas jazdy po płaskim usłyszałem dźwięk jakby znowu pękł nypel a to pękła felga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę dość sporo korozji ...

Jeździłeś na mleku i/lub w zimie  ??

 

Alu nyple poszły na początek bo są naprężone ... potem poszła korozja międzykrystaliczna na obręczy i ścianka poddała się pod naporem rozciągania przez oponę.

 

Tylko pytanie co ewentualnie mogło spowodować taką korozję i taki przebieg awarii.

 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Tylko pytanie co ewentualnie mogło spowodować taką korozję i taki przebieg awarii.

Pchnąłem gołębia z pytaniem do Treka, ciekawy jestem co odpowiedzą. Prosiłem o opinie z nadzieją, że dadzą nowe koło. ;)


 

 

Jeździłeś na mleku i/lub w zimie ??

Tylko z dętką, w zimie owszem ale tylko w lesie więc jak myślisz o soli to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys Bontrager to bylo cos ja od 7 uzytkuje i sie nic z nimi nie dzieje a klocek jestem solidny. Jak widac jak sie kupi Treka to ma sie tylko problemy nie tylko ramy pekaja ale  obrecze tez.

Chyba zart 3 bary i ma peknac?juz by sie nie osmieszali z takimi wypowiedziami.

Nawiasem mówiac ciesz ze Ci sie to nie rozlecialo w czasie jazdy , mi tydzien temu pekla oska w crank brother-sach model candy z 5 minut zczolgiwalem sie z asfaltu a predkosc nie byla duza i do dzisiaj mnie wszytko boli.

Najwazniejsze ze wymieniles to przedczasem :thumbsup:  tyle dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze DT Swiss też mają dopuszczalne ciśnienie 3 bary, ale mają to wypisane na obręczy zaraz obok rozmiaru podobnie jak dopuszczalny naciąg szprych.

Widać przy szerokiej oponie więcej jest niepotrzebne, a obręcze pod tarczówki maja nie wzmacniane ścianki boczne. No ale jak właściciel nie przesadzał z ciśnieniem to widać bubel i już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...