Mod Team michuuu Napisano 18 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2015 W kole bontragera 29" zaczęły odpadać łebki od nypli. http://www.forumrowerowe.org/topic/190573-kolo-bontragerproblem-z-nyplami/?do=findComment&comment=1738810 Po zwołaniu konsylium na forum postanowiłem wymienić nyple na mosiężne i przypudrować problem za grosze. Niestety nie zdążyłem bo pękła felga. http://naforum.zapoda Powód takiego pęknięcia? Opona 2,2" ,ciśnienie w porywach max. 3bary jak trzeba po twardym się bujać, brak śladów uderzenia. Podczas jazdy po płaskim usłyszałem dźwięk jakby znowu pękł nypel a to pękła felga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Może zbyt mocno naciągnięte szprychy? Zamiast walnąć szprycha to poszła obręcz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Wydaje mi się, że pęknięcie bocznej powierzchni nie ma związku ze szprychami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Sprawdź czy obręcz nie pękła wewnątrz, podłużnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Pękła wzdłuż przegięcia, tak jakby dostała bardzo dużego ciśnienia i opona w słabym miejscu ją wypchnęła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 19 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Po zdjęciu opony wygląda to tak: Poszło przez środek i pewnie dopiero później wywaliło bok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 O ile pamietam to nie masz juz gwarancji? Mimo wszystko napisalbym bezposrednio do szefa Treka j.bruke@trekbikes.com - w karcie gwarancyjnej Treka jest informacja na ten temat o mozliwosci zwrocenia sie do nich bezposrednio jesli klient z jakiegos powodu nie jest zadowolony. Moze cos uzyskasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Reklamację jako taką odpuściłem natomiast skrobnąłem wiadomość z pytaniem o przyczynę na adres treka, zobaczymy co odpowiedzą. Trochę lepsze foty: Pękła po przeciwnej stronie od wentyla, tam gdzie jest łączona. Wada czy jakiś mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Wygląda to na jakąś wadę fabryczną, ja na Twoim miejscu bym nie odpuścił. (jeśli nie miałeś jakiegoś mocnego strzała w obręcz) Przecież podczas jazdy, taka obręcz mogła się rozpaść na części pierwsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Sądzę, że gdyby było jakieś ekstremalne dobicie to uszkodzone byłyby obydwa ranty a tutaj jest pęknięcie wewnątrz felgi. Pęknięcie na powierzchni bocznej było następstwem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 przypuszczam, że byś poczuł i zapamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Ja tam widzę dość sporo korozji ... Jeździłeś na mleku i/lub w zimie ?? Alu nyple poszły na początek bo są naprężone ... potem poszła korozja międzykrystaliczna na obręczy i ścianka poddała się pod naporem rozciągania przez oponę. Tylko pytanie co ewentualnie mogło spowodować taką korozję i taki przebieg awarii. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Tylko pytanie co ewentualnie mogło spowodować taką korozję i taki przebieg awarii. Pchnąłem gołębia z pytaniem do Treka, ciekawy jestem co odpowiedzą. Prosiłem o opinie z nadzieją, że dadzą nowe koło. Jeździłeś na mleku i/lub w zimie ?? Tylko z dętką, w zimie owszem ale tylko w lesie więc jak myślisz o soli to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Wstępna diagnoza - za wysokie ciśnienie. Max dla tych obręczy podobno 3 bary. Czekam na oficjalną odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Tak czytam i czytam i coś wrzucę Podzespoły z Logiem B to kupa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Wstępna diagnoza - za wysokie ciśnienie. Max dla tych obręczy podobno 3 bary. Czekam na oficjalną odpowiedź. to chyba jakiś żart, to stanowisko serwisu czy Treka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Na razie opinia serwisu, czekam na Treka. Podzespoły z Logiem B to kupa Ale dali w pakiecie to wziąłem. Leżało jako zapas i się przydało niestety nie na długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Jeśli Trek tak odpowie , to strzelą sobie w kolano. Granica wytrzymałości elementu, nie może zaczynać się na max dopuszczalnym ciśnieniu dla obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 takie awarie w kołach treka i speca dość często nawet się zdarzają, w tym roku widziałem 3-4 identycznie pęknięte obręcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Dawid mam nadzieję, że Dt od Ciebie będą trwalsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 chyba w pogoni za wagą producenci się zagalapowali zapominając o wytrzymałości...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Września 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Ale ta obręcz to nie jest puszka po piwie, do demonów niskowagowych nie należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Kiedys Bontrager to bylo cos ja od 7 uzytkuje i sie nic z nimi nie dzieje a klocek jestem solidny. Jak widac jak sie kupi Treka to ma sie tylko problemy nie tylko ramy pekaja ale obrecze tez. Chyba zart 3 bary i ma peknac?juz by sie nie osmieszali z takimi wypowiedziami. Nawiasem mówiac ciesz ze Ci sie to nie rozlecialo w czasie jazdy , mi tydzien temu pekla oska w crank brother-sach model candy z 5 minut zczolgiwalem sie z asfaltu a predkosc nie byla duza i do dzisiaj mnie wszytko boli. Najwazniejsze ze wymieniles to przedczasem tyle dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Ale ta obręcz to nie jest puszka po piwie, do demonów niskowagowych nie należy. widocznie materiał nie dość, że ciężki a zarazem lichy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Obręcze DT Swiss też mają dopuszczalne ciśnienie 3 bary, ale mają to wypisane na obręczy zaraz obok rozmiaru podobnie jak dopuszczalny naciąg szprych. Widać przy szerokiej oponie więcej jest niepotrzebne, a obręcze pod tarczówki maja nie wzmacniane ścianki boczne. No ale jak właściciel nie przesadzał z ciśnieniem to widać bubel i już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.