Skocz do zawartości

[opony] Jakie opony 26 cali do wyścigów?


paul997

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co polecicie na koło 26 cali do ścigania się? Wyścigi po płaskim (np. PolandBike, Mazovia), ale patrzymy pod kątem sekcji mocno pofałdowanych, czyli 10 obrotów korbą w dół i potem 10 w górę i tak w kółko. Generalnie chciałbym, żeby opony dobrze sprawowały się tam, gdzie jest dużo przyspieszania, dużo zwalniania.

Ja mam cały czas dylemat, czy lepiej lżejszą, czy cięższą, ale z "szybszym" bieżnikiem. Wiem na pewno, że chcę jak największy balon.

 

Taki typowy dylemat od Schwalbe:

Rocket Ron 26x2,25 EVO waży 465g

Racing Ralph 26x2,25 495g

 

30g na oponie to wg mnie dużo, ale inne bieżniki, więc ciężko mi porównać.

 

I chętnie posłucham innych propozycji, przy czym Thunder Burtów, Furious Fredów, Speed Kingów II (łyse) bym nie chciał.

Napisano

Wszystko co < 500g to dla mnie papier. Z zakresu 500-600g mogę polecić Maxxis Ikon lub nową Vittorię Barzo.

 

PS.

26" i ściganie się w PB? Musisz mieć żelazną łydę ;)

Napisano

Czy ja napisałem, że dla mnie :D. Tak serio, to buduję rower dla córeczki na przyszły sezon. Przy żywej wadze 25kg papierowe opony są jak najbardziej OK :). Na swoich 24 cale Rocketach ani razu nie złapała kapcia ani na wyścigu, ani na przejażdżkach. Zresztą u Żony też są Rockety i też cały rok bez uwag. Także nie boję się :).

Ikony i Barzo również zanotowałem, pomyślę.

Napisano

 

Opory toczenia bliskie zeru.

 

Nie przesadzajmy :) Tym bardziej przy Racing Ralphie, który według tak ustawionego punktu odniesienia musiałby mieć chyba z minus trzy :icon_cool:

Napisano

Smart Sam się dużo gorzej toczy do Racing Ralph'a.

 

Co do RaRa i RoRo, daj RoRo na przód, a RaRa na tył. ;)
Zyskasz na przodzie przyczepność w zakrętach, a nie stracisz na oporach toczenia, bo większość oporów toczenia pochodzi z tylnego koła/opony.

Napisano

Na tyle używałem Michelin Wild Racer Ultimate 2.1. Świetnie się toczy, a w górach gdy złapał nas deszcz bardzo miło zaskoczyła świetną przyczepnością. Minus jaki znalazłem to dosyć łatwo zablokować tył przy hamowaniu. Bez problemu się uszczelnia. Waga ok 415g. Do kompletu Wild Grip'r na przodzie.

Napisano

Nie znałem tych Michelinków, bardzo interesujące, doczytam sobie o nich. Dzięki!

A jakby tak dać je z tyłu i z przodu? Masa i prędkości nie są takie, jak u dorosłych.

Napisano

Nie znałem tych Michelinków, bardzo interesujące, doczytam sobie o nich. Dzięki!

A jakby tak dać je z tyłu i z przodu? Masa i prędkości nie są takie, jak u dorosłych.

Z przodu nie zakładałem, nie podpowiem :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...