Skocz do zawartości

[wymiana napędu] Zmiana napędu na 2x10 XT


Rajtek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Powoli modernizuje swój rower.

Mam ramę accent peak 27.5. W oczekiwaniu na nowy amortyzator chciałbym wymienić cały napęd.

 

Obecnie mam przejechane około 2000 km na takim zestawie:

1. Manetki                -  SHIMANO ALIVIO M430

2. Przerzutka przód - SHIMANO ALIVIO M430

3. Przerzutka tył       - SHIMANO DEORE SLX M662

4. Kaseta                 - SHIMANO ALIVIO HG50-9 / 11-32T (9-biegów)

5. Korba                   - SHIMANO M521/ 44X32X22T / OCTALINK

6. Środek suportu    - SHIMANO OCTALINK ES25

7. Łańcuch              - SHIMANO HG53

 

 

Chciałbym wymienić na komplet XT 2x10. Poniżej moja propozycja:

 

1. Manetki                -  Deore XT SL-M780 2/3x10 I-Spec B  np: http://allegro.pl/manetki-shimano-deore-xt-sl-m780-2-3x10-i-spec-b-i5653710467.html

2. Przerzutka przód - Deore XT FD-M785 10rz  np: http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-xt-fd-m785-10rz-i5065170157.html

3. Przerzutka tył       - Deore XT RD-M786 Shadow+ 10sp GS  np: http://allegro.pl/shimano-deore-xt-rd-m786-shadow-10sp-gs-czarna-i5287068151.html

4. Kaseta                 - DEORE XT CS M771  11-34   np:http://allegro.pl/shimano-cs-m771-deore-xt-kaseta-rowerowa-mtb-11-34-i5478402804.html

5. Korba                   - Deore XT FC-M785 38x26T 175mm   np: http://allegro.pl/shimano-korba-deore-xt-fc-m785-38x26t-175mm-cr-i4986139346.html

6. Łańcuch              - DEORE XT CN-HG95 10rz   np:http://allegro.pl/lancuch-shimano-deore-xt-cn-hg95-10rz-model-2015-i5182992597.html

 

I w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy manetki z mocowaniem I-spec B podejdą pod moje hamulce DEORE M615 ? Czy musze wziąć z mocowaniem na obejmę

2. Jaki wózek SGS czy GS do tej mojej wybranej konfiguracji będzie lepszy?

3. Czy kaseta 11-34, nie będzie za wolna w porównaniu do obecnej konfiguracji, czy zostać przy 11-32 ?

4. Czy Do tej korby rzeba dokupić wkład suportu?

5. I w ogóle czy taka konfiguracja jest ok, zy może coś zmienić?

 

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi i ewentualne sugestie.

Pozdrawiam.

Napisano

1. Hamulce M615 posiadają I-Spec B.

2. Średni wystarczy choć sam jeżdżę na długim i nie narzekam.

3. Nie z korbą 38-26T

4. Łożyska są w komplecie

5. Jeśli się boisz (a podejrzewam że nie) że braknie miękkich przełożeń możesz wybrać kasetę 11-36 (ale wtedy długi wózek na bank) ale jest to uniwersalny zestaw i bym nic nie zmieniał.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dziękuje za podpowiedzi.

Martwi mnie jeszcze moja piasta: ALIVIO M435 

Czy wejdzie tam proponowana kaseta? Czy może zastanowić się nad wymianą piasty , ewentualnie całego koła? Ale wtedy to już można pomyśleć o napędzie 1x11.

Obręcze mam mach1 neo disc, trzeba byłoby dokupić piastę z bębenkiem na kasetę 11 i kupić grupę shimano 1x11, wtedy byłoby git, ale kasy trochę więcej.

Ta piasta, którą mam to długo u mnie nie wytrzyma :)

Napisano

Kaseta wejdzie. Co do reszty to śmigasz enduro lub tylko w terenie, że rozmyślasz nad 1x11?? Jeśli już to 2 tarcz z przodu z jakąś konkretną piastą. Jaką?? Podobno większość piast pod kasetę 10rz ma przyjmować również kasetę 11rz. Na pewno w Shimano bym się nie pakował. Novatec, Dartmoor  lub DT. 

Napisano

Nie, na tą piastę raczej nikt nie wkładał kasety 11rz z kilku powodów. Podstawowy to nie wkłada się takiego napędu do tak dupianej piasty. Kupujesz na ten przykład bardzo dobrą D042SB Novateca, zaplatasz ponownie koło i ma to "ręce i nogi". 

Napisano

ok, czyli trzeba wymienić. Pewnie lepiej całe koło niż bawić sie w wymiane piasty , szprych i zaplatanie. Co mógłbyś polecić?

Napisano

Muszę sprawdzić mocowanie tarczy, bo chyba mam centerlock. A ta piasta novateca tylko na 6 śrub, chyba, że jest inna wersja?

A jakie szprychy do tego?

Napisano

A czy że jest tarcza w przypadku takiej modernizacji?? Pierdółką. Masz piastę Shimano więc i wielowpust. By przy tym patencie zostać to raz albo dość dupine Shimano musisz kupić lub dwa bardzo drogie DT Swiss. 

 

Co do szprych to jak nie ma kto Ci porządnie złożyć koła to sobie odpuść te tematy. Kup już złożone koło. 

Napisano

Obręcze mam mach1 neo disc, trzeba byłoby dokupić piastę z bębenkiem na kasetę 11 i kupić grupę shimano 1x11, wtedy byłoby git, ale kasy trochę więcej. Ta piasta, którą mam to długo u mnie nie wytrzyma

11-sto rzędowa kaseta wchodzi na standardowy bębenek bo wielkość najmniejszej zębatki to nadal 11T a największa mocowana jest bezpośrednio do sąsiedniego trybu a nie do pająka dzięki czemu wchodzi "w głąb" koła. SRAM'owskiej kasety 11rz za to nie wsadzisz bo najmniejszy tryb  ma 10T więc jest za mały aby wszedł na taką piastę. Obecnie chyba tylko DT produkuje piasty pod 11-stkę SRAM'a.

 

Co do samego koła to myślę że na początek zastanów się nad porządną piastą np wspomniany przez beskid'a Novatec. Obręczy na razie bym nie zmieniał Mach1 Neo Disc jak na budżetową jest bardzo bardzo dobra. Ale jeśli chcesz całe koła to z tych co podałeś odradziłbym te na szprychach Sapim Laser (w dodatku nyple alu-brrr...). Podobno te szprychy w połączeniu z tarczowymi hamplami to kiepski pomysł ale dlaczego nie mam pojęcia (zanotowałem jednak że wiele osób ma te szprychy na tylnym kole). Jakby ktoś by mógł przy okazji wyjaśnić to będę wdzięczny. W każdym razie standardowo w doborze kół standardowo odsyłam do użytkownika dawid, który składa toczydła i może skombinować coś fajnego.

Napisano

Ok. Kupuje ta piaste.

1. A jakie szprychy do tego kupić? Ważę 9 dych.

2.Piaste 32 czy 36?

3. Czy cos jeszcze muszę kupić?

4. Novatec ma piasty na CL z lozyskami maszynowymi?

Napisano

Jak możesz to lepiej weź piastę dt swiss 350 co prawda jest droga bo około 550 zł ale ja będziesz miał kilka lat bez zakładania wgladu do środka. Ratchet jest genialny,szczególnie na twą masę.

Napisano

Ok. Kupuje ta piaste.

1. A jakie szprychy do tego kupić? Ważę 9 dych.

2.Piaste 32 czy 36?

3. Czy cos jeszcze muszę kupić?

4. Novatec ma piasty na CL z lozyskami maszynowymi?

 

1. Coś sztywnego, DT Competition są całkiem spoko ale myślę że Champion'y dadzą radę.

2. 32 przy dobrym naciągu spokojnie wystarczy. Z resztą znaczenie będzie miało ile otworów ma Twoja obecna obręcz (jeśli nie zmieniasz) ale podejrzewam że 

3. Przy wymianie samej piasty, oprócz niej jedynie szprychy i jak nie masz to klucz do nich.

4. Jest na CL ale na tyle droga i rzadko spotykana że łatwiej i czasami taniej wychodzi wymiana tarczy na 6 śrub. Niektórzy podają że jest też sporo cięższa od wersji na 6 śrub (i proponują w jej miejsce DT 350) ale ponieważ piasta jest blisko osi obrotu wątpię żeby miało to jakiś większy wpływ na moment bezwładności.

 

Aha, jakby Cię korciła ta DT 350 to rozważ może model 340 Classic. To ta sama piasta (nieco cięższa) ale pozbawiona możliwości konwersji na sztywną oś. No i tańsza o jakieś 150-200zł

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...