Faq Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 Witam! Jestem na forum nowy niemniej wcześniej sporo wątków tu przeczytałem. Mam zamiar Kupić nowy rower. Znalazłem 4 rowery które mnie interesują z podanego przedziału cenowego i miło było by gdybyście mi doradzili który Obecnie posiadam swój trzeci rower i mam go już pare lat. wcześniejsze 2 były hardtailami obecny to "pseudofull" "makrokesz" (dobrze napisałem ?)McKenziee Hill 500 bodajże Coś takiego:http://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/cb/a2/91/rower-gorski-mckenzie-hill-500-wielkopolskie-leszno-75623542.jpgFotka nie jest moja. W moim wymontowałem zbędny osprzęt typu nóżki światła z dynamem itp Amortyzacja w rowerze aktywuje się tylko na większych nierównościach (od zawsze tak było w nim) a rama w miejscu łaczenia z tylnym widelcem się wytatła w środku i ponoć nawet wymiana sforznia nie pomoże. Skrzypi gdy jadę po nierównościach. Dlatego rozglądam się za nowym rowerem. Wybrałem 4 modele. Szczerze przyznam że jakość osprzętu nie była dla mnie sprawą priorytetową i i bardziej stawiałem na wygląd choć ten pierwszy parametr też biorę pod uwagę. Przekopałem wszystkie marki dostępne na rynku prawie w poszukiwaniu roweru dla siebie wiec prosiłbym o nie proponowanie niczego innego niż podam poniżej http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r2 w matowym malowaniu. Mógłbym go mieć za około 1670zł plus pewnie jakiś rabat http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r3 również matowy wariant. Tutaj cena wynosi 1969 około plus jakiś rabat też mógłbym dostać http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b2 tutaj też mat . Cena podobnie jak R2 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-520-s-id_8322501.html Chyba nie dostanę rabatu w decatlonie ? Pierwsze 3 warianty to hardtaile ostatni full (lub pseudofull jak niektórzy nazwą Teraz trochę informacji o mnie:Mam 181-183 wzrostu (nie mierzyłem się ostatnio ale raczej już nie urosnę ; ) Przekroku nie mierzyłem jednak stawałem okrakiem nad ramą Levela r3 w rozmiarze L i miałem około centymetr odstępu od ramy tak więc boje się o swoje klejnoty M chyba była by ok bo już jest 3-4 cm. Jeżdże głownie po mieście aczkolwiek lubie lawirować między obiektami więc trochę zwrotności by się przydało. Czasem zdarzy się wypad do lasu aczkolwiek tam też jest asfalt niemniej po bezdrożach też jeździłem nieco ____________________________________________________________Teraz pojawia się pare pytań z mojej strony. Obecny rower jest dość maly (prawdopodobnie rama 17 cali) Czy przejście z pseudofulla na większy rower Hardtail odczuje w znaczący sposób ?Czy warto dopłacać do R3?Czy lepiej kupić B2 na większych kołach ?A może rockrider? Przyznam ze kusi mnie gdyż obecnie jest pod paroma względami podobny do mojego rowertu obecnego. Na pierwszy rzut rama. Mniejsza możliwość obicia jajek Amortyzacja. W obecnym mimo że działa jak działa to jednak kusi mnie wizja posiadania amortyzatora z tyłu.Od razu zaznaczę że w grę wchodza jedynie powyższe modele. Mam możliwość ich obadania na żywo w Krakowie. Chciałbym też kupić rower nowy. Lubie po prostu mieć coś nowego.Z góry dziękuje za odpowiedź
walkingchair Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 Bo ci pseudo full czy mtb do betonowego lasu? W tym hajsie tylko cross lub używane przelajki. Kands lazaro unibike cube nature. W ten target celuj,do wyboru do koloru.
Faq Napisano 16 Września 2015 Autor Napisano 16 Września 2015 Widziałem rowery marek które podałeś. Kompletnie mnie nie przekonują wyglądem (Tak wiem wygląd nie jeździ) Ale jak już wydaje średnią krajową na rower chciałbym by mi się podobał po prostu Unbike 2ch moich kumpli ma na kołach 29 i przyznam że rama to kobylasta jest i sprawia wrażenie jakby ją z wydechu od jelcza spawali Full bardziej na miasto by mi się przydał (Okolice wzgórz w kraku zaraz za bieńczycami masz ładnie pocharatany chodnik i zero ścieżki) Czasem lubie zeskoczyć z krawężnika lub przejechać po "ograniczniku prędkości na drodze) Zdarzało się też wybierać rowerem na kryspinów i w okolicach lasku wolskiego masz dróżki leśne a potem kamieniste ścieżki gdzie ładnie mną wytrzęsło. Chciałbym bym mój rower był możliwie jak najbardziej uniwersalny dlatego odpadają choćby szosówki czy crossy
Faq Napisano 18 Września 2015 Autor Napisano 18 Września 2015 Nikt mi nie pomoże ?Który z tych rowerów ? Głównie miasto i teren może 20%Mierzyłęm R3 w rozmiarze L i 1 cm mam w przekroku odstępu. Taka sama sytuacja z B2 wersja MR3 Wersja M mam już większy odstęp i nawet się przejechałem koło sklepu ale jakoś dziwnie mi się jechało nei wiem czy to z rowewrem coś nie tak czy moje przyzwyczajenia
dran2 Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Już ci pomogli ale skoro wygląd jest dla ciebie najważniejszy i rady olewasz to bierz co chcesz.
seraph Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Nie istnieje zawieszenie rowerowe, a już na pewno nie w rowerze za 2000 zł, które wybierze nierówności, o których wspominasz. Większość rowerzystów takich "nierówności" nawet nie bierze pod uwagę i je omija lub jeździ na odpowiednio napompowanych oponach, bo to one są od amortyzowania kamieni... Zawieszenie nie jest od tego, żeby było miękko, ale od tego żeby się rower lepiej prowadził. Do miasta i na jakąkolwiek inną twardą nawierzchnie łącznie z polnymi i żwirowymi drogami nie jest potrzebne zupełnie. W rowerach tańszych niż 4 tys zł zawieszenie tylne jest montowane tylko i wyłącznie w celach marketingowych, czyli dla ozdoby, a podczas jazdy tylko przeszkadza... Jeśli nie uświadomisz sobie jaki rower jest do czego i po co montowane lub nie montowane jest zawieszenie to kupuj co chcesz i co Ci się podoba
walkingchair Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Tak niech kupi emtebe a potem będzie w dziale oponiarskim :jakie slycky do mego łemtebe!!! Bo ja nienadozom za ziomkami po asfalcieeeeeeeee!! Tu jedynie cross ma rację bytu. Jak wspominałem Kross evado Cube nature Unibike Lazaro Kands Dziękuję dobranoc.
Galvatron Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Co Ci po atrapie zawieszenia, która podczas pedałowania mocno buja, a przy hamowaniu tylnym hamulcem blokuje się? Bo niczego lepszego za 2,5K nie dostaniesz.
Faq Napisano 18 Września 2015 Autor Napisano 18 Września 2015 Już ci pomogli ale skoro wygląd jest dla ciebie najważniejszy i rady olewasz to bierz co chcesz. "Bierz co chcesz" Świetne forum świetni ludzie 10/10 "Już Ci pomogli" A moze ja nie chce szosy albo roweru crosowego tylko któryś z podanych modeli wyżej ? Obyś ty otrzymywał równie dobrą pomoc jak ja w tym temacie ________________________________________________________________ seraph: Dzięki za post. Zdaje sobie z tego całkowicie sprawę. Niestety nie stać mnie na typowe enduro choć marzy mi się Kross Moon Z1. Mógłbym kupić coś w tej cenie jednak chce nówkę. Przyznam jednak że przez chwile kusił mnie Giant NRS używany Wiesz jestem przekonany do HT bo mniej rzeczy do zepsucia się jest w ramie jednak za tym Rockriderem przemawia to że jest najbardziej zbliżony do mojego obecnego roweru na którym mi się w miarę przyjemnie jeździ przyznam albo nie wiem może już jestem przyzwyczajony. W rockriderze mam niżej przekrok przez to zakrzywienie ramy i amortyzator z tyłu jak w obecnym i taki sam rozmiar kół. Głownie chciałbym by rower był dla mnie wygodny. Wiem mogę się przejechać co już uczyniłem na r3 przez minutę jednak przez moje przyzwyczajenie pewnie każdy z tych rowerów byłby "dziwny" _________________________________________________________________ Walkingchair. Nie wiem czemu mi ciśniesz. Chce MTB i koniec. Od małego jeździłem na takim rowerze. Opon bym nie zmieniał na razie i tak. Obecnie w moim rowerze mam opony Kenda Khan które zmieniłem dlatego że poprzednie były tak starte że ciągle łąpałem gumy. __________________________________________________________________ Galvatron. Zdaje sobie sprawę z wad tylnego zawieszenia w tym trudności na podjazdach. Po prostu kusi mnie to że rower ma pewne cechy wspólne z moim obecnym. ____________________________________ Teraz podsumujmy. Który z przedstawionych rowerów wybrać? Osprzęt nie gra roli bo w tej cenie dość podobny jest a cokolwiek nie wezmę będzie o klasę lepszę od mojego obecnego roweru. Podobnie wagowo. Nie wiem ile waży mój obecny ale dość dużo. Jeśli nowy będzie lżejszy to tylko plus dla niego. Rower chciałbym kupić do 2300 bo taki sobie wyznaczyłem raczej sztywny limit. Gdybym tego nie zrobił pewnie zorientowałbym się że rozglądam się za rowerami w okolicach 10k. Dla jasności. Rower chce zmienić już od początku wakacji i dużo czasu spędziłem na przeglądaniu ofert różnych producentów. Wybrałem te 4 modele. Kwestia wyglądu w sumie zdecydowała też i nie będe ukrywał że nie chciałbym jeździć czymś co będzie mi się po prostu nie podobało. Może wy tak macie ja patrze raczej na całokształt. Kross level r2. > Jest sens dopłacania do r3 ? Kusi mnie poplock na kierownicy. lepsze malowanie. Lepszy amortyzator 30mm oraz większa liczba przełożeń Kross level r3. > Mierzyłem zarówno L i M. Na L mam 1 cm odstępu od krocza i nie podniosę wyżej kierownicy za to na M mam już 3-4 cm odstępu i dam rade wyżej podnieść kierownice i koło nad ziemię. Kross level b2. > Sprzetowo to samo co r2. W sumie lepsze malowanie. Kusi mnie większe koło i szybkość. Obecnie nie jeżdżę szybko wiec nie wiem czy warto a lubię w swoim rowerze manewrowość. Mierzyłem wersje M i miała 1cm odstępu od krocza tak samo jak r3 w większej wersji. Jest sens brać takie koła > Szczerze to myślałem a tak przynajmniej z fotek na stronie producenta wyglądało że ta rama idzie bardziej stromo i będę miał więcej miejsca na jajka a jednak nie. Rockrider 520s. > Najbardziej przypomina mój obecny rower. Wydaje mi się że wersja L była by ok a przynajmniej tak mówi strona Decatlonu. Wiem tez że jest tańszy zwykły 520 na lepszym osprzęcie ale HT wolałbym już na większych kołach. Panowie pomóżcie mi wybrać któryś z podanych rowerów Proszę nie róbmy z tego forum drugiej elektrody "Rower to tylko za 10k musisz mieć bo inny to szajs a ziemniaki ze sklepu to noś w torbie z kevlaru za 500$ bo to już dobry sprzęt i w wojsku noszą w takich granaty" Z góry dzięki za odpowiedzi
Lumperator Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Tak niech kupi emtebe a potem będzie w dziale oponiarskim :jakie slycky do mego łemtebe!!! Bo ja nienadozom za ziomkami po asfalcieeeeeeeee!! Hehe, jakie slicki do mojego fulla
tobo Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Nie widze powodu dlaczego ten Rockrider nie mialby sie nadawac do takiego rodzaju jazdy, tym bardziej ze dosyc jasne sie okresliles. Niektorzy sa dziwni, dzieci epoki efektywnych zawieszen i na zawal by zeszli gdyby cus sie choc troche pobujalo. smiesznie to podejscie. Radzilbym pogrzebac troche w historii mtb i zobaczyc czym ludzie - bardzo przyjemnie i z radoscia - poruszali sie w terenie jeszcze pare lat temu. Przez wiele lat jezdzilem fullem rowniez w takich warunkach jak opisane, na gubych oponkach i na bujajacym zawieszeniu. Moze do tego trzeba zwyczajnie jaja miec? Nie widze tez powodu dlaczego rower ten nie mialby byc dosyc sensowna baza do pozniejszych przerobek.. Zaczynalem na rowerze fs z gorszym osprzetem i podobnej klasy amortyzacja. I bardzo milo wspominam te czasy. Sluzyl mi do wszystkiego, takze do jazdy po asfaltach i w miescie. I mialem wtedy mocna "noge" ktora niektorym moze zastepuje dzis blokada w widelcu i damperze
walkingchair Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Każdy chce cię odwiesc od bezsensownego zakupu pseudo fulla który będzie bujal się jak tu https://m.youtube.com/watch?v=XbRCWS3VumM Mtb ma sens jeśli masz 50%terenu i nie masz floty na 2 rowery. Skoro się uparles na emtebe to: Ja bym szrotu mtb Krossa nie brał. Weź coś.z firmy northrec lub unibike Lub Canyon. http://www.unibike.pl/fusion.php http://www.unibike.pl/evo.php Canyon https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-3-9-wmn.html Tu do wymiany hamulce
Kamsyyo Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Ja bym dopłacił do tej R3, 2 miesiące temu też kupilem rower Merida Big Seven 100. Cena podobna osprzęt też, podobnie jak ty nie byłe pewny wyboru i pytałem tutaj. NIestety większość odpowiedzi była że za tą cene nic ciekawego nie kupię chyba, że używany(a pisalem że ma być nowy). Ludzie na tym forum myślą że jak ktoś kupuje rower to musi wydać 10k od razu bo inaczej "nie da się jeździć". Do 2300 można poszukać R4 czasami takie promocje się trafiają Napisał do 2300, a wy wyskakujecie z rowerami za 3000. Czytać ze zrozumieniem nie potraficie...
modrzew Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Tobo, gdzie Ty widzisz te wielkie cojones we wpisywaniu się w ten śmieszny trend poruszania się pseudo-góralami po mieście? Owszem, ten rokrajder i podobne "fulle" i tak się do niczego innego nie nadają i są skierowane dokładnie dla takiej grupy docelowej jak autor tematu, co to kupują oczami dla wyglądu. Niemniej warto poddać pod rozwagę typy rowerów bardziej przystosowane do tego typu użytkowania, a co ostatecznie zrobi pytający to już jego sprawa... Kamsyyo, jak ktoś pyta o rower górski to podaje mu się rower górski przy założeniu sensownego użytkowania w terenie. Nie ma ht za 2000zł z działającym zawieszeniem nie wspominając już o fullu, taka prawda i nic z tym nie zrobisz choćbyś się napinał i podawał kolejne abstrakcyjne kwoty. Sensowny MTB ht to koszt przeważnie pomiędzy 3000 a 4000zł, podstawowy full około 6000zł. Takie są realia. Rozróżnijmy rower górski od takiego tylko wyglądającego jak górski. Tylko nie pisz w stylu, że dojeżdżamy nim np. do pracy asfaltową drogą i nic się nie rozleciało, bo to żaden wyczyn dla jakiegokolwiek poprawnie zaprojektowanego i złożonego roweru.
Kamsyyo Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Zgadzam się z tobą, tylko denerwują mnie ludzie na tym forum, którzy za wszelką cenę chcą uświadomić innym ludziom że na rowerze za 2000 "nie da się jeździć" Wciskają kity że będą tego żałowali bo szrot i zaraz się rozleci.
Galvatron Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Para najtańszych sensownych amortyzatorów kosztuje ok. 1500-2000 zł. Podstawowy tylny amortyzator RockShoxa, Monarch R, to wydatek rzędu 800 zł. Nie da się więc stworzyć przuzwoitego fulla za 2-2,5K.
beskid Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Może od razy warto napisać, że po prostu zakochałeś się w marce Kross zamiast ściemniać, że nic innego się nie podoba. Bez jaj bo w Krk wybór masz potężny. Finalnie wybrał bym tego fulla z Deca bo przynajmniej będziesz miał bardzo dobrą opiekę gwarancyjną. Na takie zastosowanie jak piszesz będzie to w porządku rower. @Kamsyyo nikt raczej nie pisze, że nie da się jeżdzić a jedynie sugeruje inny typ roweru. To dwie różne sprawy. W tej kwocie praktycznie każdy rower to pseudo-góral nadający się tylko i wyłącznie to takiej eksploatacji jak u zainteresowanego lub lekkie wycieczki po lesie. A czy się rozleci to już sprawa indywidualna tego kto co i gdzie będzie na nim robił. Na wuj komu do jazdy po mieście czy polnej drodze wideł za taką kasę czy taki sam tłumik. Ludzie rozmawiamy o kwocie trochę ponad 2K więc proszę łaskawie wrócić na ziemię.
namelessone Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Nie przesadzacie troche z tymi HT? Co do FS to zgodzę się w 100% nie ma najmniejszej możliwości kupić sensownego FS za taka kasę. Ale HT? Ja jeździłem wcześniej na GF Wahoo za 1500, teraz na Stevensie S3 za trochęwięcej i potrafię rozwijać przyzwoite prędkości po okolicznych lasach. Wiem, wiem... śmiech na sali wywołam w rasowych zawodnikach. Skoków i dropów żadnych nie robię, ale walę z góry na złamanie karku i jakoś sprzęt się jeszcze nie rozleciał. Z tych co podałeś brałbym Krossa. Ale przejedź się po paru sklepach rowerowych w KRK (np. na Klasztorną, bardzo duży wybór) i popytaj o jakieś przeceny posezonowe. Można wyhaczyć coś z dobrym upustem (co może skutkować lepszym osprzętem w tym samym budżecie). Poza tym zobaczysz na żywo, przyjmierzysz, przejedziesz się i wtedy będziesz dopiero wiedział co Ci sie podoba a co nie. Bo tak na zdjęciach to (prawie) wszystko dobrze wygląda... Albo czasami w drugą stronę, coś na zdjęciach wykluczasz a w rzeczywistości prezentuje się bardzo godnie. Weź też pod uwagę inne marki, tak jak ludzie piszą. Może Cuba (http://skiteam.pl/rowery/2101-rower-cube-analog-275-.html - masz tu już jakiegoś Rock Shox'a a stówke więcej na pewno byś wygospodarował), może Canyona, może coś innego. Ja też powoli czegoś nowego dla siebie szukam (FS) i im dalej w las tym odkrywam więcej marek, lub wracam do tych których kiedyś w ogolę nie brałbym pod uwagę.
przmor Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Od czytania bez odpowiedniego dystansu wypowiedzi ludzi na forach mozna zglupiec. Tutaj ze bez 3 tys do roweru nie podchodz, na forum szosowym ze minimum 4 tysie na szose trzeba wydac, na forum foto ze bez 10 tysi dobrych zdjec nie zrobisz, na forum kawowym ze bez mlynka za 2 tysie dobrej kawy sie nie napijesz itp. itd. Po prostu maniacy z danej dziedziny doradzaja wedlug wlasnych potrzeb a nie potrzeb pytajacego. Zamiast pytac na forum idz do sklepu jednego drugiego i trzeciego, popytaj, poprzymierz, przejedz sie i kup. Gdybym ja bral na powaznie co tu ludzie pisza to bym siedzial w domu u zbieral na rower a jak juz bym uzbieral to tez siedzialbym w domu bo szybko robi sie ciemno i zbieralbym na oswietlenie za 200zl bo lampka z Lidla za 35zl to przeciez szit i ostatnie dziadostwo. Na szczescie mam swoje zdanie, znam swoje potrzeby i nie ulegam wplywom maniakow. Dzieki temu jezdze dwoma rowerami w sumie 1800km od lipca te dwa rowery szosa i mtb mimo ze nowe kosztowaly razem 70% kwoty jaka chcesz przeznaczyc na zakup roweru. Wedlug wielu sa to wyroby roweropodobne ale jakims cudem jezdza bezawaryjnie i daja ogromna przyjemnosc z jazdy. Ide napic sie kawy po 30zl/kg zmielonej w mlynku za 90zl i zaparzonej w ekspresie za 290zl choc wedlug forumowiczow z cafe prego bedzie to wyrob kawopodobny bo jak kawa to minimum 120zl/kg mlynek 2500 i ekspres tez 2500.
Kamsyyo Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 @przmor Chcialem to napisać, jak na takie forum oczekuje się lepszych odpowiedzi
beskid Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Jeden z drugim narzekają na forum tylko ja nadal nie wiem w jakiej sprawie. Kto tu komu proponował cokolwiek sporo poza zakładany budżet?? Mam wrażenie, że kupujący MTB za 2K chcą na silę udowodnić tylko właśnie nie wiem co. Być może taki macie styl jazdy i miejsce, że wam w zupełności wystarcza. Nie trzeba być "rasowym zawodnikiem" by docenić lepszą kulturę pracy poszczególnych gratów i mniej kłopotów w rowerze kosztującym powiedzmy 2/3 razy tyle. To jest forum rowerowe i nikt nie będzie robił komukolwiek dobrze tylko dlatego, że go na coś nie stać lub ma takie czy inne wymagania.
Faq Napisano 19 Września 2015 Autor Napisano 19 Września 2015 walkingchair: Już pisałęm co sądze o rowerach unbike. Brzydkie są i mają dosć toporne ramy. rower Cayona jest dobry dość ale sporo ponad budżet. modrzew: Mówisz o kwotach 4k za sensowny MTB ? Nie uważasz że to bedzie spory "Overkill" dla amatora jak ja który jeździ głownie jak jest ciepło i nie więcej niż 4 razy w tygodniu po 20-35km? Najdłuższą trasę w te wakacje miałem z czyżyn na kryspinów. namelessone: Widziałęm tego Cube. Właściwie jedyny z katalogu na którego zwróciłem uwagę. Nie śledziłęm go bo jak widziałem kiedyś go to jeszcze stał za 2800. Jest gdzieś w kraku salon z rowerami cube ? Beskid: Nie zakochałem się w marce kross. po prostu podoba mi się ich desing. Przynajmiej modeli 2015. Obecny katalog 2016 nie przekonuje mnie swoimi malowaniami i dla mnie jest krokiem w tył. Podoba mi się też Giant NRS lub Trance. Kona ma całkiem spoko rowery ale drogie. Rockridery też ładne Rozumiem Cię dobrze że droższe części są lepsze. Choć tu i tak czytałem że między deore a slx czy xt nie ma duzej różnicy dla amatora.ale skoro uważanie że rower za 2k jest sh*tem to ok nie mam pytań. Co powiesz o moim obecnym rowerze za 40euro który kupiłem używany i wydałem w sumie więcej na nowe cześć do niego ?Panowie widzę są nieporozumienia w temacie a ja określiłem się jasno Chce kupić któryś z tych 4rech rowerów. Stać mnie na coś lepszego jednak rower to nie mój jedyny wydatek i hobby poboczne niejako nie interesuje mnie to jaka nowa cześć wyjdzie w tym miesiącu i czy rower na sezon 2016 będzie się różnił innym kolorem linki od poprzedniego sezonu.Z góry dzięki za odpowiedzi
beskid Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Rower za te 2K wcale nie jest szajsem a jedynie spełnia pewne kryteria w tym Twoje. Tyle i aż tyle. To kilku panów tutaj sili się chyba na zrównanie dajmy na to Altusa z SLX'em czy XT lub nie czuje różnicy w pracy między XCT a RS XC32 na ten przykład. Dajmy zatem już sobie z tym spokój.
modrzew Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Faq, nie zrozumiałeś mojego posta. Ja uważam, że kupowanie górala czy pseudogórala do takich zastosowań to absurd, a zastanawianie się przy tym czy ma to być 29er czy full to jakiś wyższy poziom abstrakcji. Oczywiście zrobisz jak uważasz.
tobo Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 modrzew: Mówisz o kwotach 4k za sensowny MTB ? Nie uważasz że to bedzie spory "Overkill" dla amatora jak ja który jeździ głownie jak jest ciepło i nie więcej niż 4 razy w tygodniu po 20-35km? Najdłuższą trasę w te wakacje miałem z czyżyn na kryspinów. Czy będzie? Znajomy z forum kupił w kwocie 4 tysięcy rower na dużo lepszym osprzęcie, sporo lżejszy oraz co jedno z najważniejszych - z dużo lepszym widelcem niż te we wskazanych rowerach. To akurat łatwo wyczuć nawet przy lekkim stylu jazdy, gdyż widelec tej zapewnia wiele lepszy komfort. Rower za 2 a za 4 tysiące to często dwa różne światy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.