Skocz do zawartości

[zaciski hamulcowe] TRP Spyre C Mechanical Disc


pablo102425

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy miał ktoś kiedyś do czynienia z tymi hamulcami TRP Spyre C Mechanical Disc?

 

Mają być zamontowane w mojej pierwszej przełajówce na tarczach 160/140mm z tego co pisali z Ridleya to są dobre.

 

Ktoś wie jakie tam klocki wchodzą? I czy np. montowanie klocków metalicznych ma jakikolwiek sens przy mechanikach?

Napisano

Dzięki, a wie ktoś jak jest u nich z siłą hamowania? Jest sens ładować tarcze 160/140 (waże 75kg) czy lepiej 160/160 i klocki metaliczne coś pomogą?

Do tej pory jeździłem w MTB na tarczach 160/140 (Shimano Saint) i hamulcach Avid Code R na metalicznych okładzinach. Siła hamowania nawet w górach mi wystarczała, nie było problemu z zatrzymaniem się.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mialem te hamulce w moim BMC GF02 Disc i powiem ci ze rewelacja.Jak pewnie wiesz jest tam podwojny ruchomy tlok.Pasuja klocki od shimano.Ja przy wadze prawie 110kg na tarczach 160mm rower hamowal swietnie.Super modulacja,polecam

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

W internetach opinie na temat Spyre są podzielone. Część ludzi sie zachwyca, część marudzi.

 

Klocki metaliczne to dobry pomysł, szczególnie, że sam producent sugeruję iż oryginały w cieżkich warunkach szybko znikają.

 

Na takiej samej zasadzie działaja Rever mcx1 http://riderever.com/

Internety głoszą iż maja one bardziej dopracowane dodatki, punkty mocowania, baryłki wyciagajace luz, prowadnice kabli itp.

 

Najpewniej sa to przebrandowane Spyre z dodatkowym workiem śrubek i sprężynek :)

 

Osobiscie kierowałbym się ceną.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Powiem szczerze po pierwszych testach jest masakra. Jeździłem zawsze na hydraulikch najwyższych grup i niestety na tych mechanicznych rower nie hamuje. Klocki metaliczne nawet nie pomagają.

Napisano

Może za duży skok ustawiłeś. U mnie w lyra gdy ustawię szczelinę na zalecane 0,3mm to skok jest tak duży, że prawie klamkami obijam o kierownicę, więc zawsze potem zjeżdżam na oko do 0,1 - 0,2 mm, żeby można było szosowymi klamkami coś zdziałać.

 

P.S. Wtrącę sę w temat, bo też myślałem nad zmianą na hamulce TRP, zwłaszcza że ceny osiągnęły pułap przecietnych hamulców. Czy HY-RD też mają tłoczki z dwóch stron?

Napisano

Skok jest mały. Na klamkach to ok 2,5cm wychodzi. Klocki wrzuciłem Black Mountain, tarcze podobnie więc komponenty ok. Jednak nawet probach dotarcia jest słabo. Na Avid Code R miałem tarcze 160/140 Saint, do tego metaliczne klocki. Zero problemow z hamowaniem. Nigdy. Na TRP jest hardkor☺

Napisano

Na początek jednak spróbuj żywiczne, dotrą się w kilka minut i będziesz miał punkt odniesienia. Akurat w dobrych warunkach różnicy siły hamowania na korzyść metalików nie ma żadnej a ich docieranie w mechanikach może trwać dłuuuugo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...