pablo102425 Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Czy miał ktoś kiedyś do czynienia z tymi hamulcami TRP Spyre C Mechanical Disc? Mają być zamontowane w mojej pierwszej przełajówce na tarczach 160/140mm z tego co pisali z Ridleya to są dobre. Ktoś wie jakie tam klocki wchodzą? I czy np. montowanie klocków metalicznych ma jakikolwiek sens przy mechanikach?
tobo Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Klocki wg danych z netu to takie same jak Shimanowskie b01s, czyli bardzo popularne klocki z tańszych hydraulików S.
pablo102425 Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Dzięki, a wie ktoś jak jest u nich z siłą hamowania? Jest sens ładować tarcze 160/140 (waże 75kg) czy lepiej 160/160 i klocki metaliczne coś pomogą?Do tej pory jeździłem w MTB na tarczach 160/140 (Shimano Saint) i hamulcach Avid Code R na metalicznych okładzinach. Siła hamowania nawet w górach mi wystarczała, nie było problemu z zatrzymaniem się.
drwal44 Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Mialem te hamulce w moim BMC GF02 Disc i powiem ci ze rewelacja.Jak pewnie wiesz jest tam podwojny ruchomy tlok.Pasuja klocki od shimano.Ja przy wadze prawie 110kg na tarczach 160mm rower hamowal swietnie.Super modulacja,polecam
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Października 2015 Mod Team Napisano 13 Października 2015 Kłaniam, W internetach opinie na temat Spyre są podzielone. Część ludzi sie zachwyca, część marudzi. Klocki metaliczne to dobry pomysł, szczególnie, że sam producent sugeruję iż oryginały w cieżkich warunkach szybko znikają. Na takiej samej zasadzie działaja Rever mcx1 http://riderever.com/ Internety głoszą iż maja one bardziej dopracowane dodatki, punkty mocowania, baryłki wyciagajace luz, prowadnice kabli itp. Najpewniej sa to przebrandowane Spyre z dodatkowym workiem śrubek i sprężynek Osobiscie kierowałbym się ceną. Szacunek... I.
pablo102425 Napisano 20 Października 2015 Autor Napisano 20 Października 2015 Powiem szczerze po pierwszych testach jest masakra. Jeździłem zawsze na hydraulikch najwyższych grup i niestety na tych mechanicznych rower nie hamuje. Klocki metaliczne nawet nie pomagają.
Tofi Napisano 20 Października 2015 Napisano 20 Października 2015 Może za duży skok ustawiłeś. U mnie w lyra gdy ustawię szczelinę na zalecane 0,3mm to skok jest tak duży, że prawie klamkami obijam o kierownicę, więc zawsze potem zjeżdżam na oko do 0,1 - 0,2 mm, żeby można było szosowymi klamkami coś zdziałać. P.S. Wtrącę sę w temat, bo też myślałem nad zmianą na hamulce TRP, zwłaszcza że ceny osiągnęły pułap przecietnych hamulców. Czy HY-RD też mają tłoczki z dwóch stron?
pablo102425 Napisano 20 Października 2015 Autor Napisano 20 Października 2015 Skok jest mały. Na klamkach to ok 2,5cm wychodzi. Klocki wrzuciłem Black Mountain, tarcze podobnie więc komponenty ok. Jednak nawet probach dotarcia jest słabo. Na Avid Code R miałem tarcze 160/140 Saint, do tego metaliczne klocki. Zero problemow z hamowaniem. Nigdy. Na TRP jest hardkor☺
dran2 Napisano 20 Października 2015 Napisano 20 Października 2015 Na początek jednak spróbuj żywiczne, dotrą się w kilka minut i będziesz miał punkt odniesienia. Akurat w dobrych warunkach różnicy siły hamowania na korzyść metalików nie ma żadnej a ich docieranie w mechanikach może trwać dłuuuugo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.