darkprzemek Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Witam! Planuję zakupić w decathlonie kolarkę B Twin Triban 500, która ma fabryczne mocowania sakw. Czy znajdzie się tu jakiś posiadacz tego rowerku i wypowie się w dalszych wyprawach? Ponadto chciałbym zapytać czy założenie opon 28x1,5 ma sens do takiego roweru.
Rulez Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 A taka opona tam wejdzie ? szczerze wątpię ... pewnie wejdzie nie szersza niż 25C ...
Poochaty Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Do tribana 500 nie wejdzie więcej niż 28c...
darkprzemek Napisano 14 Września 2015 Autor Napisano 14 Września 2015 Jeżeli nie ograniczy go obręcz, to myślę, że widełki nie są aż tak wąskie, poza tym jest wersja trekking na tej samej ramie, a one zwykle mają szersze opony
Rulez Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Taaa, nie zmieści się w hamulcu szosowym ... wystarczy ? a co tam sobie myślisz, to twoja sprawa ...
drhenio Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Nie ma wersji trek tylko fit. I szerszych nie dasz
Mateusz30 Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zmierzyć prześwit miarką. Interesuje Cię wysokość balonu i szerokość. Średnica zmieni się o ~5mm. W zależności od obręczy i opony. Patrząc po zdjęciach w necie nie wejdzie nic więcej niż 25 jeśli w ogóle. Przy szczękach mało miejsca na oko. Poza tym pomyśl, że na wyprawie jeździsz też po zapiaszczonych, czy mokrych miejscach. Do opony przykleja się piach, co oznacza, że wszędzie będzie ocierał o ramę, szczęki itp. Będzie się sypać do butów z tylnego koła. Przerabiałem to. Lepiej zostać przy fabrycznej oponie 23C i nie kombinować. Na 28C i tak nigdzie poza mocno ubitą ścieżką nie wjedziesz z obciążeniem. Dobry wybór na wyprawę. Szosa jest do tego najsensowniejsza. Lepiej zabrać mniej rzeczy, niż czołgać się na trasie.
darkprzemek Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Mateusz30 nie wiem czemu, ale twój ostatni akapit brzmi dość sarkastycznie. A roweru nie kupuję pod konkretny wyjazd. Od dawna marzy mi się jakąś zgrabna szosa.
parmenides Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Możesz pomysleć o tribanie 520. Do tego wchodzą ponoć opony do 32c - piszą to brytyjskie portale oraz użytkownicy tych rowerów z uk. Tu masz jedna z recenzji, w której zaznaczono, ze wchodzą 32c. http://road.cc/content/review/156193-btwin-triban-520 Pozdr
Rulez Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Opona 32 może i wchodzi do 520, jednak to nadal nie jest 1,5 cala ...
darkprzemek Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Znaczy ja nie za bardzo znam ten sposób metryki. Po prostu tak palnąłem. Jedyne co wiem to 700 jest odpowiednikiem 28"
Rulez Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Nie wnikając w 28" to napisałeś - X1,5 ... 1,5X25,4mm to daje 38 mm oponę, taka za cholerę nie wejdzie, ani 32 zapewne nie wejdzie, a jaka wejdzie to tylko po przymiarce można dojść, a nie na zasadzie "wydaje mi się" ...
darkprzemek Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Przepraszam no. Nie mam jeszcze nawet tego roweru. Zobaczę najpierw jak awaryjność na standardowych oponach, potem pomyślę o czymś nowym.
marian600 Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Awaryjnosc pewnie będzie duża, musisz jakis topowy dlugodystansowy model zakupić żeby spać spokojnie.
Rulez Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Standardowe opony to 23C, typowo szosowe, dla lekkiego i trzeba mocno pompować ... żadnej wygody ...
darkprzemek Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Same problemy z tym rowerem... Czyli nie da rady nawet jak pominę wygodę baranka,bo opony są tragiczne na takie wypady jak dobrze wnioskuję?
Rulez Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Na takie wypady te opony na pewno się nie nadają.
darkprzemek Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Za nic nie da rady tego pogodzić?
drhenio Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Nie, popatrz z innej strony. Kup crossa i wymień kierownicę na baranka Na tych oponach zapomnij o zjechaniu i wyjechaniu na krawężnik. A otwory które są do bagażnika nie nadają się do takiego obciążenia jakie chcesz.
przmor Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Ale po czym chcesz konkretnie jezdzic? Asfalt, polne drogi, lesne sciezki, szuter? Okreslenie "wyprawy" jest bardzo ogolne. Dzis bylem na "wyprawie" szosowym rowerem z oponami 23C napompowanymi do 8atm. Jezdzilem po dobrej i bardzo dobrej jakosci asfalcie choc zdazyl sie kilkukilometrowy odcinek kiepskiego lata na lacie asfaltu. Troszke musialem zwolnic ale bez problemow przejechalem. Na dluzsza jazde po polnej drodze czy lesnej sciezce bym sie nie odwazyl. Zdazalo mi sie jechac kilkadziesiat metrow po szutrze w tempie kilka km/h. Napisz wiecej szczegolow o tym gdzie chcesz rowerem jezdzic i co chcesz do niego pouczepiac.
darkprzemek Napisano 16 Września 2015 Autor Napisano 16 Września 2015 Bagaż będzie ważył jak zakładam kilka kg, a to chyba nie dużo. Poza tym nie wiadomo jak z gwarancją po wymianie (nie wiadomo jak działa taka gwarancja) muszę to poważnie przemyśleć, bo trzeba się liczyć, że do roweru trzeba będzie dołożyć z 300 zł na kierownicę i osprzęt
Mateusz30 Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 To nie był sarkazm. Wszyscy znajomi jeżdżą na wyprawy szosami. Tak jest szybciej i przyjemniej. Większość na oponach 23C. Wystarczy dać ciśnienie 6-6,5 i jest wystarczająco komfortowo. Z szosą nic się nie stanie, jeśli na nią wrzucisz kilkanaście kg bagażu. Oczywiście to nie rower dla grubasa, ale normalnego szczupłego człowieka. Dalekie wyjazdy na lekko są o wiele przyjemniejsze, niż czołganie się 20kg rowerem plus sakwy i bagaż. To kula u nogi, nie podróż. Wszędzie w Europie masz dobre drogi. Nie słuchaj teoretyków, co twierdzą, że szosa na wyprawy się nie nadaje. My jeździmy co roku do 10000km szosami turystycznie i nikt nie myśli o zmianach. Wsiadasz na szosę i wieczorem jesteś 300km dalej. Zrób to trekingiem w pagórkowatym terenie z sakwami i wiatrem. Nie potrzebne są sakwy. Wystarczy miękka torba na kierownicę, czy plecak. Poza tym osobiście jeżdżę szosą od dzieciństwa, po lesie, szutrach, singlach itp. Ograniczanie się szosą do asfaltu to tylko kolejny wymysł teoretyków. Oczywiście w piachu będzie ciężko. Ale jedziesz na wyprawę, gdzieś chcesz dojechać, więc nie pchasz się w piach do lasu, tylko jedziesz drogami, szutrami itp.
darkprzemek Napisano 16 Września 2015 Autor Napisano 16 Września 2015 Z całym bagażem nie powinienem przekroczyć 80 kg plus masa roweru. Czyli 90 kg całość. Nie sądzę, że to dużo. I skoro już dostałem tak wyczerpującą odpowiedź, zadań kolejne pytanie. Mateusz30 czy to prawda, że tak łatwo przebić oponę w szosie? Oczywiście omijanie większych dziur, czy szkła jak najbardziej. Chodzi o taki codzienny użytek typu: powolne podjazdy na krawężnik, czy nierówności chodnika, gdy droga nie będzie dostępna.
marian600 Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Szosą spokojnie, krawężniki, parki szutry przelecisz kwestia jest tylko dobrego ogumienia. I czy łatwo przebijesz to zależy od opon, nie patrz na to że guma jest cienka i jest jej mało. Mam conti gatorhardshell i nie złapałem ani jednego kapcia. Najdłuższa pojedyncza trasa to ~350 km w jedną stronę i nie miałem ani pompki, ani łatki ani strachu że przebiję styl jazdy to w mieście szatan i po wszystkich nawierzchniach i krawężnikach, piaski, szkło (powoli a nie 30km/h) i kiepskie asfalty. Edit: Zresztą z boku w miniatruce, po brzegu skoszonego pola kukurydzy 25km/h, trzęsło - tyłek w górę i spokojnie dojedziesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.