Skocz do zawartości

[Kross] koniec serii Level A6


Timeslave

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Byłem posiadaczem roweru Kross Level A6 2011 rok z hamulcami V-brake. Chciałem w tym roku odświeżyć rower kupując nową serię Level A6 2016. Okazało się że Kross zrezygnował z serii Level A6 na 2016 rok. Na obecną chwilę można kupić Level A6 2015 rok o wadze 14 kg (mój poprzedni A6 z 2011 roku ważył 12,25 kg), ewentualnie np Level R6 z 2016 roku. Z tym że cena za A6 z 2015 roku to około 2400 zł (wysprzedaż starszego rocznika), albo zakup R6 2016 roku - cena 3499 zł i waga 13,9 kg. Myślę że nie ma sensu przepłacać lekko ponad 1000 zł żeby mieć 0,1 kg lżejszy rower. Pytanie do Was - skoro miałem Level A6 2011 rok o wadze 12,25 kg i załóżmy że kupię A6 2015 o wadze 14 kg, czy będzie to dla mnie odczuwalna różnica te 1,75 kg ? Można też rozważyć zakup Level R7 o wadze 12,8 kg, ale cena już 3999 zł.... icon_crazy.gif  Która seria Krossa jest bliskim następcą Levela A6 ?

Napisano

Nie ma następcy modelu A6, bo producenci odchodzą od wyższych modeli rowerów na "małych" kołach 26'.

 

Dlaczego chcesz w ogóle zmieniać rower? Z ramą jest coś nie tak? Jeśli jest sprawna i Ci odpowiada to może lepiej będzie zmodernizować obecny rower? Przy okazji pewnie go jeszcze odchudzisz...

Napisano

Tak 1,7 kg na podjeździe w górach, który sie ciągnie jak krew z nosa poczyjesz ... 

Ale równie dobrze możesz przed wyjazdem w góry zrobić solidna "dwójeczke" i zgubić tą różnicę wagi na swoim ciele :).

Lub zabrać mneij wody do picia i uzupełnić bidon w schronisku.

 

Nie do końca kumam porównywanie rowerów na podstawie ich wagi :) ...

To że rower ma w specyfikacji 14 czy 12,5 kg tak właściwie nic nie oznacza :).

Nie wiesz w jakim rozmiarze z pedałami czy bez i tak dalej. 

 

Inna sprawa że Kross nie jest już jak w 2011 roku jedną z lepszych propozycji cena/osprzęt ... że tak powiem dobił do czoła stawki.

 

Jak patrzysz na wagę to np taki Radon ZR Team 27.5 7.0 w podobnych pieniądzach jest 1 kg lżejszy ;).

 

Pozdrawiam

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wiadomo powszechnie że koła 27,5 mają minimalne większe opory toczenia się w stosunku do kół 26".  W którym rowerze Krossa będzie lżej jechać:

 

1) Level A6 2015 na kołach 26" i wadze 14 kg

2) Level R7 2016 na kołach 27,5" i wadze 12,8 kg

Napisano

Wyciągasz na podstawie wielkości kół dość dziwne wnioski. Jak chcesz być szybki to powinieneś iść w kierunku 29er. Masz zatem odpowiedz, który rozmiar generuje większe prędkości. 

Napisano

Dlaczego mają mieć większe opory toczenia? Nie rozumiem. Może myślałeś o większej masie którą trzeba wprawić w ruch, ale szczerze mówiąc - to jest marginalne w praktycznych odczuciach. Po tych paru sekundach rozpędzania koło 27.5 znowu nabiera przewagi, więc na trasie dłuższej niż 10 metrów się opłaca ;)

Opory toczenia rozumiem jako coś całkiem innego...

 

Nie masz co się zastanawiać nad tym A6, bo R7 jest rowerem o klasę wyższym. 

Napisano

Jeżdżę w zasadzie dla przyjemności po mieście, ścieżkach rowerowych, czasem las z terenem (i tu odgrywa rolę waga roweru). Nie ścigam się na rowerze, oczekuję jak najmniejszej masy od roweru i niskich oporów jak na rower górski. Dlatego nieco odstrasza mnie masa roweru górskiego który waży 14 kg jak w przypadku Kross Level A6 2015 to 14 kg (wcześniej miałem A6 2011 V-brake i ważył 12,25 kg), tak więc różnica 14 kg a 12,25 kg to spora. Wychodzi na to że najlepszym wyborem będzie zakup Level R7 o wadze 12,8 kg niż A6 2015 o wadze 14 kg....

Napisano

nie potrzebnie sprzedawałeś, kupiłeś za 2400, nie wiem, sprzedałeś za ... 1800 może, to już masz 600zł w plecy i jeszcze musisz dołożyć do tych, skoro rama była dobra tak jak poprzednicy pisali to mogłeś modernizować, Mi się np dobrze jeździ na 26 i nie widze jakoś pędu do zmiany na większe koła, co nie oznacza że taki rower jest lepszy, po prostu jak coś działa i sprawia frajde to się zostawia :)

Napisano

Co to jest 600 zł straty w 3 lata ? Przykładowo palacz który pali paczkę dziennie miesięcznie traci lekko ponad 350 zł na papierosy, z kolei inny palacz który pali 1/2 paczki dziennie to już ponad 160 zł miesięcznie. W skali roku tego pierwszego to już ponad 4000 zł. W skali 10 lat..... ponad 40 tyś zł (zakup nowego samochodu miejskiego). Także dziękuję za takie porównania. :)

Napisano
Mamy już w zasadzie rok 2016 i rower MTB ma więcej parametrów, niż tylko cena i masa...
 
Rozmiar kół jest obecnie jednym z tych bardziej oczywistych i na jazdę wpływa bardziej, niż 1 kg różnicy w masie (w dodatku katalogowej).
 
Polecam doczytać co nieco na ten temat (np. u mnie). Bo jeśli miałbyś wybierać przez pryzmat wrażeń z jazdy (a nie cyferek w katalogu), prawdopodobnie padłoby na 29era*, a Ty tęskisz jeszcze za 26"...
 
*wnioskuję to po Twoich oczekiwaniach:

 

Jeżdżę w zasadzie dla przyjemności po mieście, ścieżkach rowerowych, czasem las z terenem
 
Na tej podstawie: czemu w ogóle chcesz MTB...?
Napisano

Cross poprostu,taki "SZOSOWY GÓRAL",koła 28,pozycja jak na usportowionym trekingu,zazwyczaj taka sama,koła 28,oponki 1.75 i wio;

Napisano

W porównaniu do 29erów rowery crossowe nie mają zbyt wiele do zaoferowania. Przynajmniej ja to tak widzę, bo dostępność osprzętu (amortyzatorów, opon) do crossów jest słaba, a do 29era założysz co Ci się tylko podoba.

 

Wolałbym już zainwestować w rower tzw. "fitness" (np. Merida Speeder) zbudowany na lekkiej ramie ze sztywnym widelcem oraz osprzętem prawie szosowym. Wtedy faktycznie widać przewagę na szosie.

Napisano

 

 

W porównaniu do 29erów rowery crossowe nie mają zbyt wiele do zaoferowania. Przynajmniej ja to tak widzę, bo dostępność osprzętu (amortyzatorów, opon) do crossów jest słaba, a do 29era założysz co Ci się tylko podoba.
 

 

Tak też można do tego podejść. W sumie trudno wychwycić granicę między crossem a 29erem z wąskimi oponami.

Napisano

Między tanim 29erem i crossem to może i tak, ale te "konkretniejsze" różnią się bardzo wyraźnie geometrią, kołami (szersze obręcze), przełożeniami i mają szersze kierownicę.

Trzeba też zauważyć, że są 29ery rekreacyjne, XC, Enduro, a nawet pojawiają się do jeszcze ostrzejszej jazdy. Te najprostsze to rzeczywiście są crossy na szerokich gumach.

 

Co do amortyzatora to zamiast atrapy MTB typu XCT, XCM, RST Gila itp wolałbym jednak crossowy widelec z mniejszym skokiem, ale hydrauliczną blokadą. Trzeba po prostu spojrzeć prawdzie w oczy: jeśli najcięższy "teren" w jaki wjeżdżamy to szutry, leśne ubite ścieżki i polne drogi to więcej rzeczy w rowerze MTB będzie przeszkadzać niż pomagać i cross go bez problemu objedzie.

Obiektywnie rzecz biorąc to w tych samych pieniądzach crossy są lepiej wyposażone.

Napisano
Wolałbym już zainwestować w rower tzw. "fitness" (np. Merida Speeder) zbudowany na lekkiej ramie ze sztywnym widelcem oraz osprzętem prawie szosowym. Wtedy faktycznie widać przewagę na szosie.

 

Z Waszych opinii wynika że najlepiej kupić rower cross. Moja jazda w zasadzie w zdecydowanej większości składa się z jazdy po mieście, ścieżkach rowerowy. Czasam, ale to rzadko wybieram się do lasu, wtedy jeżdżę po utwardzonej drodze leśnej z pewną ilością kamieni. Przykładowo weźmy pod uwagę rower Merida Speeder 200-D http://www.rowerymerida.pl/produkt934/speeder-200-d-rower-merida.html Rower jeśli nie patrzeć na cenę, wygląda tanio. Rama wygladem przypomina rower z marketu za 400 zł.  Jednak jakość i podzespoły są wyższej jakości. Jeszcze z ciekawych ofert można rozważyć Kellysa cross - http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/phanatic-90#.VgrQ35eoNr8 Waga wynosi 12,85 kg, w przypadku Speedera 200-D producent ukrywa wagę (nie rozumiem ich polityki, to bardzo ważny argument dla potencjalnego klienta).

Napisano

Lekki rower. Jednak rozumiem że można się wybrać po utwardzoną trasę leśną bez większych problemów.  Spory minus za wygląd ramy, niczym nie się wizualnie od ramy roweru z marketu za 400 zl :icon_confused:

Napisano

Wyglądu nie oceniam, chociaż dla mnie wygląda po prostu zwyczajnie :)

Utwardzoną szutrówką/duktem pojedziesz, jak dojdą korzenie i złośliwe dołki to już nie będzie tak przyjemnie. Ewentualnie można rozważyć opcję szerszych kapci niż 32, a najlepiej już zawczasu sprawdzić czy wejdzie np. 38.

Napisano

 

 

producent ukrywa wagę (nie rozumiem ich polityki, to bardzo ważny argument dla potencjalnego klienta)
 

 

Najzwyczajniej w świecie przeceniasz ten parametr specyfikacji.

Chcesz lekkiego roweru to celuj w szosę .. w zadanym budżecie zawsze ten typ będzie najlżejszym dostępnym sprzętem.

 

 

Pozdrawiam 

Napisano

 

 

Spory minus za wygląd ramy, niczym nie się wizualnie od ramy roweru z marketu za 400 zl

Ale ruszyłeś się z forum i przyjrzałeś się jej na żywo, czy oceniasz kolorki na podstawie marnej fotki w necie?

Napisano

Popatrzcie na ramy rowerów Kross Level R4, R6,  R7.... mają ładną, zagiętą linię. Natomiast ramy Meridy to nuda, toporność jak w przypadku samochodów VW ( każdy Golf niemal taki sam, siekierą rzeźbiony - kwadratowy) itp :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...