ralfbutton Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Stoję przed pewnym dylematem. Chcę uczynić lżejszym mojego crossa - Univega Terreno 500. Jednym z działań jest wymiana tarcz na Vbrake Zastanawiam się jednak, czy obręcze które posiadam, o takie http://www.zweiradnetz.de/laufrad/felgen/schuermann-euroline-alufelge-28-zoll-19-622-schwarz-36-loch-kaufen Są kompatybilne z Vbrake (o ile to w ogóle ma jakieś znaczenie) ? Doradźcie coś proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Obrecze sa pod v-brake. Pytanie czy rama i przedni widelec ma mocowanie do hamulcow v-brake. Zdjecia znaleziine w sieci mowia ze mocowan nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralfbutton Napisano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Dzięki za pomoc w weryfikacj. Nowy widelec ma mocowanie z piwotaim, tylny widelec ma, tylko bez piwotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Obrecze sa pod v-brake. Skąd ten pomysł? To są obręcze pod tarczówki. Rawka do hamulców obręczowych ma obrobioną maszynowo krawędź. A w opisie stoi "profil V z pustą komorą" an nie do hamulców typu V. Chcę uczynić lżejszym mojego crossa Zrób sobie rachunek sumienia, tj. waga tarczy, zacisków i obręczy a po drugiej stronie waga obręczy i v-braków i zastanów się czy da to tobie zamierzony efekt. Części rwerowe są: 1. lekkie 2. wytrzymałe 3. tanie Wybierz dwie cechy z powyższych. Następnie zastanów się ile chcesz wydać. Obręcz pod V brake jest cięższa od tej pod tarcze, a kumulacja maszy przy obręczy, przy praktycznie niezmienionej masie koła da ci efekt odwrotny d zamierzonego. Patrz filmik Chsz mieć lżej? Przejdź na bezdędkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 To są obręcze pod V-brake'i. Te srebrne krawędzie z rowkiem po bokach obręczy to jest ozdoba? Nawet w opisie jest napisane, że na boku jest znacznik zużycia do hamulców szczękowych... Co do reszty to Tofi ma sporo racji. Chcesz mieć lekko na kołach to zainwestuj w lżejsze opony i wywal dętki - w crossach pakowane są często opony z wkładkami ważące prawie 1 kg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 To obręcz pod V'ki ze wskaźnikiem zużycia. Pomysł trochę dziwny bo korzyści niewielkie jeśli chodzi o zbicie wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralfbutton Napisano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Nie opisywałem tu całego mojego zamierzenia, bo zależało mi na informacji odnośnie możliwości zastosowania Vbrake do moich obręczy. Generalnie hamulce tarczowe w rowerach nie mtb, do amatorskiej jazdy moim zdaniem są pomyłką. Wprawdzie lekka praca klamki i skuteczność hamowania robią dobre wrażenie. Niestety każde zdjęcie koła wiązało się dla mnie z kłopotliwą regulacją, odgłosy które występowały w każdym z używanych przeze mnie systemie, większy poziom komplikacji i droższa eksploatacja, utwierdzają mnie w przekonaniu, że dla mnie v-ki są lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 większy poziom komplikacji i droższa eksploatacja No nie wiem, od grudnia mam tarczowe i żadnych elementów eksploatacyjnych jeszcze nie wymieniałem. w vkach musiał bym ze 4-5 razy wymienić klocki.Co do regulacji to nie wspomnę że jeszcze w żadnych hamulcach sprężyny nie trzymały naciągu. Może nówki ale to było przez miesiąc, a później kombinowane praktycznie co jazdę żeby równomiernie dociskały koła, wrażliwość na rozcentrowanie itd. Może gdybyś wymienił tarcze na mechaniczne miał byś lepsze wrażenia z użytkowania. Serwisowanie praktycznie takie samo jak przy Vbrake, tyle że duuuuuużo rzadziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralfbutton Napisano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Wcześniej w mtb treku miałem przez 11 lat vbrake. Zawsze działały dobrze. Nie miałem problemów z regulacją, zmiany opon nie wiązały się z nerwami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Stoję przed pewnym dylematem. Chcę uczynić lżejszym mojego crossa - Univega Terreno 500. Jednym z działań jest wymiana tarcz na Vbrake Doradźcie coś proszę Akurat mam rozpisane swoje rowery w excelu co do grama: Stevens X6 V-brake 2350g (suma: hamulce 380, linki - pancerze 150 , klamki 200, obręcze 1080, piasty 540) Peak 29 Tarcze 2220g (suma: hamulce kmpl 565, wsporniki i śruby 85 ,obręcze 840, piasty 480, tarcze 250) klasy osprzętu w obu bicyklach porówywalne. nawet gdy założymy że hamulce dajemy do tych samych obręczy i piast to tarcza przegrywa tylko o 170g. 565+85+250=900 vs 380+150+200=730. Co do nerwów -spokojnie to mija, z czasem jak sie nauczysz że bardzo ważna jest powtarzalna stała siła skręcania kół. Poza tym regulacja zacisku hamulca to naprawdę 3min roboty, chyba nawet prostsze niż regulacja V-brakeów. sprowadza sie do poluzowania DWÓCH śrub i ustawienia jednakowych odległości klocków od tarczy. Co do odchudzania-koledzy napisali wszystko -najważniesza jest masa rotowana na jej końcach, czyli zespół obręcz-dętka opona, to musi być jak najlżejsze, bo to najwięcej odczujesz podczas jazdy. Na obręczach można zyskać nawet 200-300g, te dedykowane do tarcz są zazwyczaj sporo lżejsze. A na oponach i dętkach zyskasz nawet 0.5-1kg, i tu najpierw szukaj oszczędności . Tak więc daj sobie i tarczom jeszcze jedną szansę i zacznij od zważenia opon i dętek. jak nie dasz rady żyć z tarczami to trudno, trzeba będzie zmieniać na V-ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.