Skocz do zawartości

[Obręcz] Kompatybilność z Vbrake


ralfbutton

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed pewnym dylematem.

Chcę uczynić lżejszym mojego crossa - Univega Terreno 500.

 

Jednym z działań jest wymiana tarcz na Vbrake

Zastanawiam się jednak, czy obręcze które posiadam, o takie

http://www.zweiradnetz.de/laufrad/felgen/schuermann-euroline-alufelge-28-zoll-19-622-schwarz-36-loch-kaufen

Są kompatybilne z Vbrake (o ile to w ogóle ma jakieś znaczenie) ?

 

Doradźcie coś proszę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrecze sa pod v-brake.

 Skąd ten pomysł? To są obręcze pod tarczówki. Rawka do hamulców obręczowych ma obrobioną maszynowo krawędź. A w opisie stoi "profil V z pustą komorą" an nie do hamulców typu V. 

 

 

Chcę uczynić lżejszym mojego crossa

Zrób sobie rachunek sumienia, tj. waga tarczy, zacisków i obręczy a po drugiej stronie waga obręczy i v-braków i zastanów się czy da to tobie zamierzony efekt.

Części rwerowe są:

1. lekkie

2. wytrzymałe

3. tanie

Wybierz dwie cechy z powyższych.

Następnie zastanów się ile chcesz wydać. Obręcz pod V brake jest cięższa od tej pod tarcze, a kumulacja maszy przy obręczy, przy praktycznie niezmienionej masie koła da ci efekt odwrotny d zamierzonego.  Patrz filmik

Chsz mieć lżej? Przejdź na bezdędkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są obręcze pod V-brake'i. Te srebrne krawędzie z rowkiem po bokach obręczy to jest ozdoba? Nawet w opisie jest napisane, że na boku jest znacznik zużycia do hamulców szczękowych...

 

Co do reszty to Tofi ma sporo racji. Chcesz mieć lekko na kołach to zainwestuj w lżejsze opony i wywal dętki - w crossach pakowane są często opony z wkładkami ważące prawie 1 kg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opisywałem tu całego mojego zamierzenia, bo zależało mi na informacji odnośnie możliwości zastosowania Vbrake do moich obręczy.

 

Generalnie hamulce tarczowe w rowerach nie mtb, do amatorskiej jazdy moim zdaniem są pomyłką.

Wprawdzie lekka praca klamki i skuteczność hamowania robią dobre wrażenie. Niestety każde zdjęcie koła wiązało się dla mnie z kłopotliwą regulacją, odgłosy które występowały w każdym z używanych przeze mnie systemie, większy poziom komplikacji i droższa eksploatacja, utwierdzają mnie w przekonaniu, że dla mnie v-ki są lepsze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

większy poziom komplikacji i droższa eksploatacja
No nie wiem, od grudnia mam tarczowe i żadnych elementów eksploatacyjnych jeszcze nie wymieniałem. w vkach musiał bym ze 4-5 razy wymienić klocki.Co do regulacji to nie wspomnę że jeszcze w żadnych hamulcach sprężyny nie trzymały naciągu. Może nówki ale to było przez miesiąc, a później kombinowane praktycznie co jazdę żeby równomiernie dociskały koła, wrażliwość na rozcentrowanie itd. Może gdybyś wymienił tarcze na mechaniczne miał byś lepsze wrażenia z użytkowania. Serwisowanie praktycznie takie samo jak przy Vbrake, tyle że duuuuuużo rzadziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed pewnym dylematem.

Chcę uczynić lżejszym mojego crossa - Univega Terreno 500.

Jednym z działań jest wymiana tarcz na Vbrake

Doradźcie coś proszę

 

Akurat mam rozpisane swoje rowery w excelu co do grama: 

 

Stevens X6  V-brake  2350g  (suma:  hamulce 380, linki - pancerze 150 , klamki 200, obręcze 1080, piasty 540)

Peak 29  Tarcze  2220g (suma:  hamulce kmpl 565, wsporniki  i śruby 85 ,obręcze 840, piasty 480, tarcze 250)

klasy osprzętu w obu bicyklach porówywalne. 

nawet gdy założymy że hamulce dajemy do tych samych obręczy i piast to tarcza przegrywa tylko o 170g. 565+85+250=900 vs 380+150+200=730.

 

Co do nerwów -spokojnie to mija,  z czasem jak sie nauczysz że bardzo ważna jest powtarzalna stała siła skręcania kół. Poza tym regulacja zacisku hamulca to naprawdę 3min roboty, chyba nawet prostsze niż regulacja V-brakeów. sprowadza sie do poluzowania DWÓCH śrub i ustawienia jednakowych odległości klocków od tarczy.

 

Co do odchudzania-koledzy napisali wszystko -najważniesza jest masa rotowana na jej końcach, czyli zespół obręcz-dętka opona, to musi być jak najlżejsze, bo to najwięcej odczujesz podczas jazdy. 

Na obręczach można zyskać nawet 200-300g, te dedykowane do tarcz są zazwyczaj sporo lżejsze.  A na oponach i dętkach zyskasz nawet 0.5-1kg, i tu najpierw szukaj oszczędności .

 

Tak więc daj sobie i tarczom jeszcze jedną szansę i zacznij od zważenia opon i dętek. :) jak nie dasz rady żyć z tarczami to trudno, trzeba będzie zmieniać na V-ki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...