Skocz do zawartości

[obręcz] Pęknięta obręcz


JaromirRK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie, przepraszam że odpisuję dopiero teraz ale temat z wielu przyczyn zszedł na dalszy plan w ostatnim czasie. Zakupiłem całe koło na kulkach. Firmy podawał nie będę ale postąpiłem wbrew temu co napisałem w swoim pierwszym poście i wybrałem rozwiązanie "budżetowe". Powodem było polecenie produktu przez serwisanta którego uznaję za specjalistę. Nie miałem podstaw aby nie spróbować tego co ma do zaoferowania. No i spróbowałem. Po 300km na powierzchni hamulcowej pojawił się dziwny ubytek (odprysk materiału? - klocki były nówki) a podczas obracania koła słychać dość mocno toczenie łożysk i jest słyszalne oraz wyczuwalne na ramie cykliczne "tykanie" (oczywiście nie bębenka). Wszystko wygląda na dobrze skręcone bo kręci się super a luzów nie ma. Będzie w tygodniu chwila czasu to jadę sprawę wyjaśnić. A tym czasem zabieram się do studiowania Waszych odpowiedzi :)

Napisano

Odpryski to rzecz normalna. Ziarenko piasku skrawa aluminium -> opiłek aluminium wbija sie w klocek hamulcowy -> zanieczyszczony klocek hamulcowy dokonuje reszty zniszczeń. Im szybciej oczyścisz klocek tym mniej takich zdarzeń. Szum łożysk kulkowych to normalna sprawa, po prostu domagają się serwisu, a konkretniej smaru - tutaj widać przewagę łożysk maszynowych nad kulkowymi. Może i cięższe, ale za to dożywotnio bezserwisowe (w zasadzie nie smaruje się ich tylko wymienia i to po dużo dłuższych przebiegach niż 300 km).

Napisano

@@JaromirRK,

Co do ubytku. Pytanie jak to wygląda. Generalnie ubytki miejscowe na powierzchni hamowania to coś, co nie powinno mieć miejsca jeżeli chodzi o obręcz. Klocki - raczej normalne. Jeżeli są twarde, to ślady metalu na nich będą.

Co do łożysk. Serwis po 300 km? O ile nie jeździ się w ciężkich warunkach, a piasta jest uszczelniona, to serwis... A bo ja wiem.... 3000 km? Ja swoją piastę otworzyłem po raz pierwszy po blisko 4 tyś km i smar był relatywnie w niezłym stanie. Szum może świadczyć o dwóch rzeczach. Smar zastosowany w łożyskach jest rzadki lub coś niepokojącego może się dziać z bieżnią lub kulkami. Widziałem już np kulki z wadami powierzchni wkładane do środka, więc nie wykluczone...

Napisano

Też mi się właśnie wydawało, że jeśli nawet cos wbiło się w klocek to raczej powinna powstawać rysa wzdłuż całego obwodu. Tym czasem wygląda to tak: http://zapodaj.net/01ccf12ca098c.jpg.html

Zdjęcie wyżej ukazuje odprysk, zdjęcie niżej inne uszkodzenie na drugiej powierzchni hamowania którego wcześniej nie zauważyłem. Klocki są sporo miększe od poprzednich które miałem, przeglądnąłem je przed chwilą i są czyste. Na oponie nie ma śladu mogącego wskazywać na wpadnięcie w jakąś dziurę czy coś. Za mocno hamuję? :)

Co oznacza że obręcz jest podwójnie lub pojedynczo oczkowana? Bo zdjęcia obręczy które przeglądam nie odpowiadają na to pytanie. Domyślam się jedynie, że chodzi o tulejki łączące obydwie ścianki obręczy lub ich brak (wtedy cała siła przenoszona jest tylko na jedną ze ścianek). Mylę się?

 

Napisano

Jest to uszkodzenie mechaniczne być może wynikające z uderzenia, wadliwego wykonania... Mało istotne jak powstało, od hamowania nie ma prawa coś takiego powstać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...