Skocz do zawartości

[Sezon przygotowawczy] Ułożenie planu treningowego

cesi99

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym sb ułożyć plan treningowy, ale nwm dokładnie jak się do tego zabrać. Zacząłem jeździć w tym sezonie i mi się spodobało jedzenie na rowerze, roweru może profesjonalnego szosowego nie mam, ale na razie sprzęt taki jaki mam mi starcza. W tym sezonie a dokładnie w jakieś 3 miesiące jakieś 2tys. km (wiem mało) ze średnią prędkością 20-25km/h. Jestem początkujący, ale chciałbym przygotować się do przyszłego sezonu. Mam 16 lat/62kg/1,65m. Do dyspozycji mam basen, siłownię (ale się na nią nie nadaję) no i oczywiście jakieś ćwiczenia w domu mogę zrobić i biegać. Proszę o napisanie planu treningowego na cały tydzień, albo jakieś wskazuwki do napisania takjego planu.

Poszukaj jakiegoś klubu / grupy kolarskiej z Twojej okolicy załap się do nich.
Za free raczej nie licz, że ktoś ci coś ułoży.
Jeśli chcesz być samotnikiem a więc nie wiązać się z grupami / klubami etc to, poszukaj planów w gazetach branżowych (rowerowe gazety dawały takowe na poczatek sezonu)
Ja jeżdżę sam i wiem, że mi brakuje planu treningowego ale póki co kręcę i kręcę.
No nie przepalać się za bardzo. Jeśli chcesz się wziąć na ostro to pamiętaj
- liczy się jakość treningu a nie ilość km
- odpoczynek i jeszcze raz odpoczynek na tydzień jakieś 5 dni max treningów

- przeplatanie dyscyplin rower / bieganie / basen (kolejność dowolna) a jak wolisz to rower/rower/bieganie/basen. Chodzi oto abyś nie rzeźbił kilka treningów pod rząd jednej dyscypliny. Bo się znudzi a ty masz mieć wieczny głód. No i bieganie czy rower czy basen to zawsze inna partia mięśni.
Jesteś młody więc szybko się regenerujesz.

Postaw na:
- wytrzymałość
- siłę

- technikę
Rower, treningi przeplataj techniczny a więc ciężki teren, rzeźbienie trudnych sekcji, wąskie nawrtoty , strome zjazdy i podjazdy. A następny trening łatwy teren duże tempo.
No i DIETA !