Skocz do zawartości

[amortyzator] kolekcja Suntour 2016-2021


ACTIVIA

Rekomendowane odpowiedzi

Ze strony suntoura wychodzi na to że Axony 32 boost i czarne golenie tylko ze skokiem 120 i 130 mm,mam nadzieję że to nie prawda i będzie też wersja 100mm

http://www.srsuntour-cycling.com/pl/components/fork/?Model="XCM"%2C"NCX"%2C"Axon"&Model_Year=2019

W jednym miejscu podają taki skok a na innej stronie już co innego podane chciałbym się upewnić 

Edytowane przez xxxWODNIKxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dokumosa napisał:

Tak patrząc na schemat to wygląda, że od dołu będzie zawór więc jest szansa na dual-air.

Byłoby super. Na ten moment tylko Formula ma dwie komory pompowane oddzielnie. Byłby to ogromny postęp zapewniający całe spektrum regulacji niedostępny w FOXie i RSie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS i wielu innych producentów porzuciło design dwóch niezależnych komór powietrznych chociaż był tańszy w produkcji... Nie wiem czy można nazwać to postępem względem ogólnego rynku, na pewnoe natomiast postęp w ramach SR.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

RS i wielu innych producentów porzuciło design dwóch niezależnych komór powietrznych chociaż był tańszy w produkcji

Podejrzewam że chodziło o przeciętnego użytkownika. Zdecydowana większość klientów chce napompować i zapomnieć, a w takim DA trzeba było trochę jednak ten amorek ustawić, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zwykle dało się to poustawiać w ciągu dwóch, trzech kiludziesięciokilometrowych wypadów z pompką. Przeciętny Smith (celowo nie piszę Kowalski bo ludzie na kontynencie z którego pochodzi marka mają "inne podejście do technikaliów") nie potrafił tego ogarnąć. Aczkolwiek dziwne, że dla topowych amortyzatorów nie pozostawiono takiej możliwości. W tym segmencie ludzie topią tyle kasy i czasu na tuning, że nie byłoby z tym problemu.

Paradoksalnie poprawne ustawienie SA jest dużo bardziej czasochłonne ze względu na konieczność zabawy z tokenami. Dodatkowo ten system ma też poważne ograniczenie jakim jest brak możliwości regulacji skoku bez wymiany zespołu popychacza z tłokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie postęp to poprawianie istniejących rozwiązań. Jeżeli nagle FOX i RS wrzuciliby z powrotem elastomer a SR pozostał przy tlumikach, to raczej nikt normalny nie nazwałby SR przestarzałym... Dwie komory pompowane oddzielnie są lepsze i dlatego dla mnie jest to postęp. W przypadku RSa mieliśmy do czynienia z regresem w chwili likwidacji DA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt widzenia zależy od pkt siedzenia. Dla nich SA było czymś nowym więc postęp ;). W każdym razie rzecz jasna zaawansowany amator doceni możliwość regulacji ciśnienia niezależnie w obu komorach.

Swoją droga można kupić Reba/SiD DA spring assembly i przerobić swoją rębę na DA za jedyne 60USD (są też metody druciarskie). Traci się kilka mm skoku nominalnego bo tłok nie może w skrajnym dolnym położeniu osiągnąć poziomu przetoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Dokumosa napisał:

Dla nich SA było czymś nowym więc postęp ;).

Nowym? Przecież SoloAir było znane od bardzo dawno... Stare Tory czy Recony miały przeciez SoloAir (choć odrobinę innej konstrukcji). Ogólna koncepcja była ta sama - dwie komory dmuchamy z jednego zaworu. To DA było rozwiązaniem bardziej pożądantm i obecnym w droższych widelcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ma swoje wady i zalety... w nowszych rozwiązaniach SA można spuścić powietrze z negatywnej bez rozbebeszania widła. Odnośnie smaru to w DebonAirach ma to już znaczenie marginalne.

Myślę, że starczy rozważań o RS w wątku dot. nowych SRów. Czekajmy cierpliwie na objawienie/zmaterializowanie się dwóch komór powietrznych w SR.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Remiks92 napisał:

Wiem ze to banalne ale mam problem z blokada skoku z manetki w epixonie. Po naciągnięciu linki nie ma żadnej reakcji. Sprężyna w ogóle nie reaguje. Co z tym zrobić?

Mozliwe że  uszczelka ci poszla w kartridżu i blokada nie będzie  działać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do trekingu jest sporo nowych i fajnych modeli natomiast wszystko lepsze teraz jest już produkowane pod rurę sterowa tapered i oś  15mm.

Już niedługo nowa dostawa amortyzatorów Suntour z kolekcji 2019, lecz najpierw trzeba się dobrze zaopatrzyć w części zamienne . Dzisiaj trafiły do nas nowe sprężyny negatywne miękkie długie do Aion/Auron/Durolux

f245.jpg?0.047721522473776146

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...