Sabarolus Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 @ACTIVIA czyli teraz sprężyna powietrzna będzie takiej samej budowy jak w Rock Shoxie albo Foxie czyli pompowane z jednego zaworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Prawdopodobnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Ideałem byłoby gdyby powielili stare DualAir Rock Shoxa. Doskonały system zastąpiony prostackim SoloAir z szeregiem wad... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Suntour ruszył mocno do przodu. Już w przyszlym albo następnym tygodniu bedzie dostawa nowych amorkow z kolekcji 2019 gdzie wcześniej był to okres marzec/kwiecień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Tak patrząc na schemat to wygląda, że od dołu będzie zawór więc jest szansa na dual-air. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xxxWODNIKxxx Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 (edytowane) Ze strony suntoura wychodzi na to że Axony 32 boost i czarne golenie tylko ze skokiem 120 i 130 mm,mam nadzieję że to nie prawda i będzie też wersja 100mm http://www.srsuntour-cycling.com/pl/components/fork/?Model="XCM"%2C"NCX"%2C"Axon"&Model_Year=2019 W jednym miejscu podają taki skok a na innej stronie już co innego podane chciałbym się upewnić Edytowane 7 Stycznia 2019 przez xxxWODNIKxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 10 godzin temu, Dokumosa napisał: Tak patrząc na schemat to wygląda, że od dołu będzie zawór więc jest szansa na dual-air. Byłoby super. Na ten moment tylko Formula ma dwie komory pompowane oddzielnie. Byłby to ogromny postęp zapewniający całe spektrum regulacji niedostępny w FOXie i RSie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 (edytowane) RS i wielu innych producentów porzuciło design dwóch niezależnych komór powietrznych chociaż był tańszy w produkcji... Nie wiem czy można nazwać to postępem względem ogólnego rynku, na pewnoe natomiast postęp w ramach SR. Edytowane 7 Stycznia 2019 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Teraz, Dokumosa napisał: RS i wielu innych producentów porzuciło design dwóch niezależnych komór powietrznych chociaż był tańszy w produkcji Podejrzewam że chodziło o przeciętnego użytkownika. Zdecydowana większość klientów chce napompować i zapomnieć, a w takim DA trzeba było trochę jednak ten amorek ustawić, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Tak. Zwykle dało się to poustawiać w ciągu dwóch, trzech kiludziesięciokilometrowych wypadów z pompką. Przeciętny Smith (celowo nie piszę Kowalski bo ludzie na kontynencie z którego pochodzi marka mają "inne podejście do technikaliów") nie potrafił tego ogarnąć. Aczkolwiek dziwne, że dla topowych amortyzatorów nie pozostawiono takiej możliwości. W tym segmencie ludzie topią tyle kasy i czasu na tuning, że nie byłoby z tym problemu. Paradoksalnie poprawne ustawienie SA jest dużo bardziej czasochłonne ze względu na konieczność zabawy z tokenami. Dodatkowo ten system ma też poważne ograniczenie jakim jest brak możliwości regulacji skoku bez wymiany zespołu popychacza z tłokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Dla mnie postęp to poprawianie istniejących rozwiązań. Jeżeli nagle FOX i RS wrzuciliby z powrotem elastomer a SR pozostał przy tlumikach, to raczej nikt normalny nie nazwałby SR przestarzałym... Dwie komory pompowane oddzielnie są lepsze i dlatego dla mnie jest to postęp. W przypadku RSa mieliśmy do czynienia z regresem w chwili likwidacji DA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Pkt widzenia zależy od pkt siedzenia. Dla nich SA było czymś nowym więc postęp . W każdym razie rzecz jasna zaawansowany amator doceni możliwość regulacji ciśnienia niezależnie w obu komorach. Swoją droga można kupić Reba/SiD DA spring assembly i przerobić swoją rębę na DA za jedyne 60USD (są też metody druciarskie). Traci się kilka mm skoku nominalnego bo tłok nie może w skrajnym dolnym położeniu osiągnąć poziomu przetoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 20 minut temu, Dokumosa napisał: Dla nich SA było czymś nowym więc postęp . Nowym? Przecież SoloAir było znane od bardzo dawno... Stare Tory czy Recony miały przeciez SoloAir (choć odrobinę innej konstrukcji). Ogólna koncepcja była ta sama - dwie komory dmuchamy z jednego zaworu. To DA było rozwiązaniem bardziej pożądantm i obecnym w droższych widelcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Masz rację. Nawet współczesne recony mają tą samą konstrukcję jeszcze... W każdym razie oficjalna wersja zapewne brzmi "wrócili do sprawdzonych rozwiązań" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Oczywiście, bo co durniejsi użytkownicy nie byli w stanie ogarnąć. Swoją drogą Solo Air znane z Reconów ma swoje zalety, jak choćby fakt, że sprężyna jest smarowana olejem, a nie smarem, co w mojej opinii jest plusem. Jedynie ten zaworek potrafi się przycinać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Wszystko ma swoje wady i zalety... w nowszych rozwiązaniach SA można spuścić powietrze z negatywnej bez rozbebeszania widła. Odnośnie smaru to w DebonAirach ma to już znaczenie marginalne. Myślę, że starczy rozważań o RS w wątku dot. nowych SRów. Czekajmy cierpliwie na objawienie/zmaterializowanie się dwóch komór powietrznych w SR. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remiks92 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Wiem ze to banalne ale mam problem z blokada skoku z manetki w epixonie. Po naciągnięciu linki nie ma żadnej reakcji. Sprężyna w ogóle nie reaguje. Co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Rebound, czyli czerwone pokrętło na dole masz odkręcone? Nie wiem dlaczego, ale jak jest skręcone na minimum to nie działa blokada albo nie działa poprawnie. Zaobserwowane w epixonie i reconie. Ewentualnie masz za mało naciągniętą linkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 19 godzin temu, Remiks92 napisał: Wiem ze to banalne ale mam problem z blokada skoku z manetki w epixonie. Po naciągnięciu linki nie ma żadnej reakcji. Sprężyna w ogóle nie reaguje. Co z tym zrobić? Mozliwe że uszczelka ci poszla w kartridżu i blokada nie będzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 @ACTIVIA, czy jest już dostępna w sprzedaży sztyca sp19 ? Próbuję znaleźć w internecie, ale wyszukuje mi tylko sp12. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Nie znajdziesz bo Sunour nową kolekcje zawsze wprowadza dopiero na przełomie marzec/kwiecień Od tego roku widać ze bardzo poszli do przodu bo mam informacje ze będą u mnie dostępne do końca przyszlego tygodnia Nawet już mam katalog OEM na 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Dzięki, a będzie coś nowego - lepszego z amorków przednich do rowerów crossowych/trekingowych 65mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 No właśnie. Czekam na coś fajnego w miare lekkiego z małym skokiem w sensownej cenie do mojego gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Do trekingu jest sporo nowych i fajnych modeli natomiast wszystko lepsze teraz jest już produkowane pod rurę sterowa tapered i oś 15mm. Już niedługo nowa dostawa amortyzatorów Suntour z kolekcji 2019, lecz najpierw trzeba się dobrze zaopatrzyć w części zamienne . Dzisiaj trafiły do nas nowe sprężyny negatywne miękkie długie do Aion/Auron/Durolux Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 @ACTIVIA, dzięki a co najlepszego jakościowo mógłbyś zaproponować do tego roweru i czy odczuję różnicę względem tego co jest fabrycznie montowane. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-4/p/23176/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.