grzechu2410 Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Witam , muszę wymienić w swoim rowerze opony i wpadłem na pomysł aby go trochę odchudzić , jeżdżę na Accencie peak 29 waga 12,5 . Do wymiany opony z continentali race king 2,2 drutowanych 730g na Continentale race king Protection 2.2 570 g , dętki z 230g na schwalbe extra light 140g . Przy okazji do wymiany mam siodełko obecne san marco 300g na Pro Falcon Ti 205 g i sztyca truvativ 290 g na jakąś lżejszą , powiedzmy że w granicach 250 g daje nam to ok 700g mniej . Czy tak mały spadek masy będzie jakoś odczuwalny czy ma to sens ? . na późniejszym etapie wymiana mostka ale tu zysk będzie też niewielki . Inne komponenty nie podlegają wymianie . Cytuj
rambolbambol Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Zmianę masy opon i dętęk odczujesz na pewno. Reszty już nie. Najlepszą zmianą, jaka wpływa na lekkość roweru podczaj jazdy to przejście na bezdętkę. Rozważ to. Cytuj
beskid Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 System bezdętkowy to głównie komfort jady i psychiczny, że tak się wyrażę. Masę idzie pominąć bo zamiast dętki mamy mleko plus opaski jak w ghetto. Cytuj
grzechu2410 Napisano 8 Września 2015 Autor Napisano 8 Września 2015 myślałem o systemie bezdętkowym ale chyba jednak to nie dla mnie , a chciał bym pozostać przy continentalach RK , które się podobno słabo uszczelniają Cytuj
Ziemko Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Spokojnie zestaw zwykła dętka + zwykła opona skonwertowany do systemu bezdętkowego najczęściej wychodzi lżejszy niż taki stricte UST. I mniej awaryjny od dętki Light. ...a chciał bym pozostać przy continentalach RK , które się podobno słabo uszczelniają Nie podzielam Twojego zaufania jakim darzysz tą markę . U mnie się jest spalona (ech pożaliłem się i możemy wracać do tematu bidon Conti sobie zostawię ) Cytuj
vpablov Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 (edytowane) Masę idzie pominąć bo zamiast dętki mamy mleko plus opaski jak w ghetto. nie do końca się zgodzę, zestaw na mleku wychodzi lżejszy ( w moim przypadku ok 250 g ) nie wspominając lepszej przyczepności w terenie Edytowane 8 Września 2015 przez vpablov Cytuj
beskid Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Nie no ok, coś tam zawsze tych gramów mniej ale nikt nie przechodzi na bezdętki z powodu wagi chyba, że robi super wydmuszkę. Cytuj
MartinH Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 W przypadku mleka musisz też pamiętać, że co 4-5 miesięcy musisz dolać mleka, a żeby masa się nie zwiększyła należałoby stare zeskrobać, a to trochę upierdliwe Jednak mleko na tych samych oponach powinno wyjść lżej niż dętki lighty. Tylko nie bierz opon o mega cienkich ściankach bo będzie Ci non stop uchodzić powietrze. Ja w tym roku przeszedłem na mleko i do dętek już nigdy nie wrócę Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.