grzechu2410 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Witam , muszę wymienić w swoim rowerze opony i wpadłem na pomysł aby go trochę odchudzić , jeżdżę na Accencie peak 29 waga 12,5 . Do wymiany opony z continentali race king 2,2 drutowanych 730g na Continentale race king Protection 2.2 570 g , dętki z 230g na schwalbe extra light 140g . Przy okazji do wymiany mam siodełko obecne san marco 300g na Pro Falcon Ti 205 g i sztyca truvativ 290 g na jakąś lżejszą , powiedzmy że w granicach 250 g daje nam to ok 700g mniej . Czy tak mały spadek masy będzie jakoś odczuwalny czy ma to sens ? . na późniejszym etapie wymiana mostka ale tu zysk będzie też niewielki . Inne komponenty nie podlegają wymianie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Zmianę masy opon i dętęk odczujesz na pewno. Reszty już nie. Najlepszą zmianą, jaka wpływa na lekkość roweru podczaj jazdy to przejście na bezdętkę. Rozważ to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 System bezdętkowy to głównie komfort jady i psychiczny, że tak się wyrażę. Masę idzie pominąć bo zamiast dętki mamy mleko plus opaski jak w ghetto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 myślałem o systemie bezdętkowym ale chyba jednak to nie dla mnie , a chciał bym pozostać przy continentalach RK , które się podobno słabo uszczelniają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Spokojnie zestaw zwykła dętka + zwykła opona skonwertowany do systemu bezdętkowego najczęściej wychodzi lżejszy niż taki stricte UST. I mniej awaryjny od dętki Light. ...a chciał bym pozostać przy continentalach RK , które się podobno słabo uszczelniają Nie podzielam Twojego zaufania jakim darzysz tą markę . U mnie się jest spalona (ech pożaliłem się i możemy wracać do tematu bidon Conti sobie zostawię ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 (edytowane) Masę idzie pominąć bo zamiast dętki mamy mleko plus opaski jak w ghetto. nie do końca się zgodzę, zestaw na mleku wychodzi lżejszy ( w moim przypadku ok 250 g ) nie wspominając lepszej przyczepności w terenie Edytowane 8 Września 2015 przez vpablov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Nie no ok, coś tam zawsze tych gramów mniej ale nikt nie przechodzi na bezdętki z powodu wagi chyba, że robi super wydmuszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W przypadku mleka musisz też pamiętać, że co 4-5 miesięcy musisz dolać mleka, a żeby masa się nie zwiększyła należałoby stare zeskrobać, a to trochę upierdliwe Jednak mleko na tych samych oponach powinno wyjść lżej niż dętki lighty. Tylko nie bierz opon o mega cienkich ściankach bo będzie Ci non stop uchodzić powietrze. Ja w tym roku przeszedłem na mleko i do dętek już nigdy nie wrócę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.