nesk83 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 cały problem zaczął się kiedy wymieniłem amortyzator z XCM v2 na Axona RL-RC gdyż obniżył mi główkę ramy o 21mm ( z moich obliczeń )... niestety przy jego wyborze kierowałem się skokiem a nie wartością 'axle to crown' nie pozostało nic innego jak wziąć sprawę we własne ręce... wiec wykonałem pierścień / dystans nasadzany na rurę sterową w celu podwyższenia korony i na którym dopiero jest osadzana dolna bieżnia łożyska sterów na pomysł z otworami wpadłem dzisiaj, wykonane w celu redukcji wagi... poza tym zaje... wygląda... czego co prawda po złożeniu widać nie będzie haha jutro wysyłam to i kilka innych pierścionków do anodowania na czarno dla ciekawskich - waga bez otworów - 65g a z nimi 48g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 czyli ten pierścień mocuje się jak do główki ramy ?? przecież to się wszystko rozleci przy mocnym hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2015 (edytowane) na tym pierścieniu montuje sie dolna bieżnię lozyska która razem z uszczelka i lozyskiem jest dociskana do główki ramy... testuje aktualnie takie rozwiązanie tyle ze spreyowane i jak na razie nic sie nie rozlecialo... i nie widze powodu czemu miało by sie rozleciec... skoro rury sterowe są z aluminium i jakos ich przy hamowaniu nie wykrzywia Edytowane 7 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 A ja zagęściłbym jeszcze otwory. Nic się nie rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 O ile nie działały by na to duże siły to jestem wstanie uwierzyć że to będzie działać bez problemu , ale przy ostrej jeździe po nierównościach czy mocnym hamowaniu przednim hamulcem na dolną cześć główki działają duże siły które "pchają" koło roweru w kierunku ramy , a twój pierścień i rura sterowa to dźwignia .Przekonasz się że stery będą łapać notorycznie luzy . Ale to tylko moje zdanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2015 skoro rury sterowe są z aluminium i jakos ich przy hamowaniu nie wykrzywia Bo tam raczej pęknie a nie wykrzywi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Zmieniles xcm'a na axona, tak? Xcm skok 100mm i axon też? Jeżeli tak to nie rozumiem po co ten pierścień. Co z tego że o te tam 21mm jest niżej skoro rama przypuszczam przystosowana do amora o skoku 100. Jaki rower masz? Jak ci za nisko z przodu to daj kiere wyżej. Jakoś nie ufam takim patentom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 (edytowane) jeżdżę na takiej 'dźwigni' okolo miesiąca i to dość ostro i nic jeszcze nie strzelili... poza tym ten pierscien ma wymiary 49x9.5x21 (sr. zew x ścianka x wysokość ) rura sterowa szybciej pęknie owszem ale jaka ona ma scianke 1,5mm? 2mm? monter co z tego ze przystosowana rama jest do 100mm skoku... jak amor powietrzny a sprężynowy to przepaść konstrukcyjna... i nie chodzi o kierownice czy jej wysokość a wysokość główki ramy względem starego amora... popsula sie geometria roweru na tyle ze podczas jazdy bez tego mojego ustrojstwa tyl plywal... ba nawet na stopce rower stal skrajnie dziwnie... Edytowane 10 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 (edytowane) Może i przepaść sprężyna vs powietrze ale nie wszędzie. Z ciekawości pomierzyłem na moich szpejach a że mam jednego sprężynowca: Rs reba DA 100mm - 473mm Rs 30 gold 100mm - 473mm Rs xc 30 tk sprężyna 100mm - 475mm Sr Epicon 100mm - 475 Błąd pomiarowy oka tak myśle do 1 mm. Jak tak jeździsz to ok. Przecież nikt Tobie nie zabroni. Tak btw. Ładnie wykonany pierścień. Edytowane 10 Września 2015 przez monter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 no a XCM którego mialem mial 492 a ten Axon 471... pomiar robiony na zywo... przykladany pręt fi 8 zamiast osi i mierzone do konca korony... poza tym różnice widac juz na gole oko... golenie górne sprezynowca wyglądają jak amor powietrzny ze skokiem 120mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheGie Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Poka zdjęcie aktualnego montażu "redukcji" . aż ciekawy jestem ile to wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Czy to że oparcie w postaci łożyska jest oddalone o te 21 mm od korony widelca nie będzie jakoś wpływać na sztywność w tym miejscu? Bo rury sterowe mimo że grube i ciężkie, to chyba nie są przystosowane do pracy w ten sposób (dlatego łożysko jest zawsze tuż przy koronie, żeby nie działać siłami wyginającymi, tylko ścinającymi)... Hm chętnie bym to zobaczył w akcji, najlepiej na filmie kręconym kamerką GoPro patrzącą centralnie na ten dystans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 (edytowane) aktualnie sa dwa pierścienie jeden jak wyżej wymieniony tyle ze jego wysokość wynosi 16mm a pod nim jest 5mm krążek... Hm chętnie bym to zobaczył w akcji, najlepiej na filmie kręconym kamerką GoPro patrzącą centralnie na ten dystans hmmm szczerze to nie ma co tam obserwowac ten dystans zachowuje sie dokładnie jak podkładki pod mostkiem... obraca sie wraz z rura sterowa i kierownica rozumiem ze działaja tam duze siły i rozumiem ze ten pierscien jest zgniatany przy wybojach tudziez hamowaniu... ale jest on na tyle solidny ( wysoki z gruba scianka ) idealnie przylegajacy do rury sterowej... nie ma mowy o jakichkolwiek luzach miedzy nim a rura sterowa... dlatego srednica wewnatrz jest stopniowana i dopasowana do zmieniajacej sie srednicy rury sterowej ( nie mylic z rura sterowa tapered ) to jest rura 1 1/8'' tyle ze jakies 3cm przed korona zaczyna sie delikatnie rozszerzac do 29,4mm by w koncu osiagnac 30mm gdzie jest osadzana bierznia lozyska... Bo rury sterowe mimo że grube i ciężkie, to chyba nie są przystosowane do pracy w ten sposób (dlatego łożysko jest zawsze tuż przy koronie, żeby nie działać siłami wyginającymi, tylko ścinającymi) rury sterowe w nowych amorach sa z aluminium ( sa lekkie i cienkie max 1,5mm scianki ) ale coprawda ze stopu 7050 ktory ma bodajze jak dobrze pamietam wytrzymalosc rzedu 380 MPa moim zdaniem szybciej peknie moja rama 6061 T6 o wytrzymalosci chyba 240 MPa ( wale z pamieci nie chce mi sie szukac danych w PN ) i skad niby lozysko ma wiedziec czy pracuje przy koronie amortyzaora sprezynowego ( w odleglosci 492mm od srodka osi ) czy dorabianym krazku amortyzatora powietrznego o tej samej odleglosci do osi? Edytowane 10 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 rury sterowe w nowych amorach sa z aluminium ( sa lekkie i cienkie max 1,5mm scianki ) ale coprawda ze stopu 7050 ktory ma bodajze jak dobrze pamietam wytrzymalosc rzedu 380 MPa moim zdaniem szybciej peknie moja rama 6061 T6 o wytrzymalosci chyba 240 MPa ( wale z pamieci nie chce mi sie szukac danych w PN ) i skad niby lozysko ma wiedziec czy pracuje przy koronie amortyzaora sprezynowego ( w odleglosci 492mm od srodka osi ) czy dorabianym krazku amortyzatora powietrznego o tej samej odleglosci do osi? Hm, miałeś kiedyś rurę sterową w ręku? Jest to kawał żelastwa, więc teoretycznie powinien być bardzo wytrzymały, ale jednak bieżnia jest zawsze zaraz przy koronie, by nie tworzyć dźwigni zwielokrotniającej działające siły Po prostu jestem ciekaw jak to tam pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 (edytowane) Hm, miałeś kiedyś rurę sterową w ręku? Jest to kawał żelastwa w starym amorze owszem jest zelastwo w Axonie jest aluminium, lekkie jak piorko trzymales kiedys rurke alu fi 30x2x300? wazy moze max ze 100g z ciekawosci jutro takowa zwaze w pracy Edytowane 10 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Rura sterowa ma wymiar 30x2 tylko u góry, na dole jest to raczej 30x8 czy coś w tych okolicach Axona w ręku nie miałem więc nie wiem - ale jeżeli osobna sterówka ważyłaby 200 g to już jest lekka Właśnie gdyby sterówka była taką zwykłą rurką to z takim adapterem wygięła by się po jednej jeździe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Rura sterowa ma wymiar 30x2 tylko u góry, na dole jest to raczej 30x8 czy coś w tych okolicach Axona w ręku nie miałem więc nie wiem - ale jeżeli osobna sterówka ważyłaby 200 g to już jest lekka Właśnie gdyby sterówka była taką zwykłą rurką to z takim adapterem wygięła by się po jednej jeździe... nie zaglebialem sie jej wglab pewnie u dolu jest grubsza... tyle ze ten adapter wydaje mi sie ze ja w tym miejscu usztywnia... skoro oslania ja dodatkowo po ~~ 10mm aluminium wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 (edytowane) Mam podobny problem (zamiana amora na sztywny wideł) i rozważałem dorobienie takiej tulei. Mam jedynie wątpliwości co do zwężenia na które nabijana jest dolna bieżnia. Jest to dość cienki pasek i ciekawe czy przy minimalnych luzach na sterach po prostu nie pęknie (oddzieli się od tulei)? Wymyśliłem natomiast coś innego. A gdyby wytoczyć adapter (podobny do tego wyżej) nabijany bezpośrednio do główki ramy zamiast dolnej miski sterów. Dolna miska sterów natomiast byłaby nabijana do tego adaptera od dołu. W ten sposób uzyskalibyśmy na chłopski rozum taką przedłużkę główki ramy. Efekt byłby ten sam, a zniknęłoby to newralgiczne miejsce, o którym pisałem wyżej. P.S. @ nesk83: Jak możesz to wrzuć zdjęcie całego roweru. Ciekawy jestem, jak wygląda to wizualnie na tle całej ramy? Pozdrawiam Edytowane 12 Września 2015 przez beardman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 (edytowane) @beardman tez takowe rozwiazanie po glebszym przemysleniu i prowadzeniu tego tematu zaczalem brac pod uwage... bo terazniejsze rozwiazanie jest hmmm ciut ryzykowne zwazywszy ze bieznia jest osadzona wyzej czyt. na nieco cienszym odcinku rury sterowej ( pytanie czy na wysokosci 21mm jest to znaczaca roznica w grubosci scianki ) tez mialem watpliowsci co do tego cienkiego odcinka krazka gdzie osadzana jest bieznia dlatego wykonalem go starannie i idealnie przylega do rury sterowej a takze bieznia wchodzi na ciasno wiec eliminuje sie jego urwanie Edytowane 12 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Wizualnie wygląda to dobrze. U siebie też coś takiego spróbuję zrobić. Dawaj znać czy patent się sprawdza wraz z upływem kilometrów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihalp90 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 axona nie można wyciągnąć do 120mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 bodajże można ale można uszkodzic kadridz stad wlasnie axony sa tylko w wersjach 80 i 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 (edytowane) no i wreszcie krążki przyszly z anodowania dzis zabieram sie za montaż i przy demontażu zrobię skrupulatne oględziny tymczasowego krążka jak i rury sterowej... aktualnie na takim rozwiązaniu przejechalem okolo 470km Edytowane 26 Września 2015 przez nesk83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.