Skocz do zawartości

[Uszczelnienie] DT SWISS M442, co i jak ?


cinek1987cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym przejść na system bezdętkowy.

I stąd szybkie pytanko.

Mam obręcze M442, opony: Schwalbe Rocket Ron 2,25 i Conti Race King 2,2 (obydwie zwijane).

Jakie taśmy, mleczko etc kupić ?

Ktoś , coś ?

 

Z góry dzięki :)

Napisano

Szybko i po taniości to zestaw Rubena Supra i tam jest wszystko. Ja tak robiłem i mleko po 5 miesiącach i 1500 km jeszcze nie zaschło i nadal uszczelnia (po 75 ml na oponę 29x2.25).

 

Możesz też zrobić ghetto z rozciętej dętki, a mleko kupić dowolne - nawet robione od kolegi Leo.

 

Możesz też kupić dowolne mleko, obręcze okleić szarą taśmą "duct tape", a wentyle kupić lub wyciąć z dętki.

Napisano

Bezdętek raczej nie robi się dla wagi, bo dedykowane opony często nawet bez mleka są cięższe niż zwykła opona i dętka łącznie.

 

Bezdętki robi się żeby móc bezpiecznie zejść z ciśnieniem, a opona mogła swobodnie pracować, bo staje się bardziej sprężysta. Do tego nie da się złapać "snake'a", a z mlekiem jest dodatkowo odporna na zwykłe kapcie. Pusta opona też głośniej gra na asfalcie, ale to tylko taki uboczny efekt :yucky:

Napisano

 

 

Bezdętki robi się żeby móc bezpiecznie zejść z ciśnieniem, a opona mogła swobodnie pracować, bo staje się bardziej sprężysta

 

Zgadzam się w 100%. Mam M442 na bezdętkowych saguaro 2.0 tnt na systemie Stans'a. Na wadze zaoszczędziłem ok 100g na kole, a dodatkowo komfort wybierania nierówności przez opony wzrósł (na porównywalnych ciśnieniach jakie miałem w dętkach).

Napisano

Tfu tfu tfu..od czasu montażu systemiku nie miałem kapcia, gdzie zwykle co wyjazd. 
Używam mleczka Stans, taśmy roboczej Pattex/Tesa, wentylki mariposa (umożliwiają dolewanie mleczka). Grunt to dokładnie oczyścić wnętrze felgi i ładnie nakleić taśmę. Później tylko jeździć i jeździć. 

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Do naturalnych "minusów" bezdętek należałoby dodać częstsze wgniatanie obręczy. Z oczywistych przyczyn pompuje się oponę do mniejszego ciśnienia i obręcze dostają w tyłek. Przy dużych wgnieceniach może być problem z ponownym uszczelnieniem koła. Mleczko Trezado działa świetnie - polecam :-)

Napisano

 

 

Raczej nie zamierzam jeździć na niskim ciśnieniu.

tutaj jest właśnie sens stosowania bezdętki, możliwość jazdy na niższym ciśnieniu.

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie. Ogarnąłem bezdętkę i obręcze ładnie trzymają. Opona Rocket Ron mimo jednej dziurki też się ładnie uszczelniła i trzyma. Natomiast Race King miał tyle dziurek, że masakra. Niby pozatykało, ale na drugi dzień zeszło ciśnienie. Wlałem tam 100ml mleka. Można coś jeszcze pokminić z nią czy ładować dętkę??

Napisano

Używanych opon ogólnie się nie uszczelnia właśnie z tego powodu. I nie licz też na to, że uszczelniona dziura przez mleko będzie zalepiona trwale, trochę pojeździsz i może puścić, takie zalepianie jest tylko awaryjnie.

Napisano

Dziurę w Rocket Ronie możesz zakleić od środka, ale z góry uprzedzam, że klej do dętek nie bardzo chce kleić opony. U mnie na tyle siedzi taka klejona przez znajomego wulkanizoatora opona (klej Tip-Top) i powietrze z niej nie schodzi, a już grubo ponad 1000 km tak zrobiła.

 

Co to Continentala, to te opony mają bardzo cienkie ścianki (stąd waga) i przez to ogólnie ciężko się uszczelniają (pocą się mlekiem), a używane to już w ogóle. Dziury na grzbiecie możesz próbować kleić, a boczne ścianki to ponoć można próbować wysmarować je mlekiem od środka przed założeniem.

 

Kumpel ma Conti RK bez dętek i mówi, że na niskim ciśnieniu jest spoko, ale przy próbie zwiększenia ciśnienia boczne ścianki zaczynają puszczać same z siebie od pompowania :icon_confused:

 

A co do używanych opon i bezdętki to moje w chwili pierwszego uszczelnienia miały prawie 3000 km zrobione i po 2 kapcie na koncie, ale to Schwalbe nie Continentale...

Napisano

Klej Tip Top'a kosztuje grsze i się klei bez problemu do opon, do tego Tip top ma elastyczne i cieńkie łaty do dętek, grubsze i twardsze do opon. Na małe dziury spokojnie łata do dętek wystarcza.

Napisano

Są doniesienia,źe performance lubią pocić się mlekiem na sciankach bocznych. Nie są to boweiem TR.

 

No ja mam NN Performance i nie ma żadnego pocenia, bez problemu się uszczelniły.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...