bugmenot1 Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Witam, chciałbym zmienić koła w swoim obecnym rowerze (Romet rambler 650B 4.0 - http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_650b_275_40,10,485,614,13766,2014.html). Pierwsza sprawa - szukam rady rowerzystów mądrzejszych ode mnie w temacie piasty/osi. Przednie koło montowane jest w systemie Q-LOC 15 mm (Suntour Epicon) Tylne koło montowane jest na szybkozamykacz Shimano (9 mm, według innych źródeł 10 mm..., jeśli się nie mylę 135 mm między tylnymi widełkami) Jeśli dobrze rozumiem, kupując: - przednie koło - nie mogę kupić modelu z piastą na szybkozamykacz, tylko na oś 100 x 15 mm? Czy piasta opisana jako Shimano E-THRU jest kompatybilna z systemem Q-LOC 15 mm Suntour'a? Czy może piasty opisanej w ten sposób również kupić nie mogę i muszę mierzyć tylko i wyłącznie w modele opisano jako "oś 100 x 15 mm"? A co z opisem "QR 15"? - tylne koło - jeśli kupię model z piastą opisaną jako "na szybkozamykacz" - problem mam z głowy, ponieważ będzie to na bank kompatybilne z obecnym systemem? Model opisany jako "142 x 12 mm" odpada? Kwestia druga (przy ww. wymaganiach - przód - 15 mm Q-LOC, tył - szybkozamykacz 9mm? 10 mm?): Jakie koła polecacie? 650B, center lock, z tyłu kaseta na 10 przełożeń, opona o szerokości 2,25. Cena - optymalnie w okolicach 1100 PLN, max powiedzmy do 1500 PLN. Allegro, sklepy internetowe, interesują mnie tylko nówki. Model jazdy - 70% płasko w lesie, 30% niezbyt nachalne zjazdy leśne (korzenie, kamienie, luźny piach i żwir). Wstępnie wyszukałem następujące opcje: - Shimano XT WH-M785 - przód QR 15 (czyli kompatybilne z 15 mm Q-LOC Suntour'a?), tył - oś 135 x 9 mm z szybkozamykaczem (?) - 1100 PLN. Czy warto? Jak te koła i piasty się sprawują? Z bardzo skromnej ilości recenzji wyczytałem tylko tyle, że rzekomo słabo trzymają opony o szerokości 2,25. - Shimano XT WH-M8000 - przód E-THRU czy szybkozamykacz 15 mm ? Tył - szybkozamykacz 10 x 135 mm ? - około 1555 PLN (zależnie od tego jaką oś w końcu należy wybrać...). Inne ciekawe koła niestety są najczęściej pod 6 śrub, a dopiero co zmieniałem tarcze i z tej racji mam zamiar pozostać przy center lock. Jakieś sugestie co do wyboru kół? Przeszukałem zasoby www w powyższych tematach, nawet anglojęzyczne, jednak jest problem ze znalezieniem spójnych informacji w tym temacie. Stąd moja prośba o pomoc.
Rulez Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Piasta przednia ma ma prostu otwór 15mm, i pasuje do każdego widelca z mocowaniem o szerokości 100mm i osią 15 mm, natomiast oś jest częścią widelca, a każda firma produkująca amortyzatory ma swój system mocowania osi. Z opisu wynika, że ten Romat ma z tyłu haki 135 X 10mm, koło z mocowaniem QR daje mniejszą sztywność boczną tylnego trójkąta w porównaniu z kołem mocowanym osią 10mm. (thru bolt 10mm)
bugmenot1 Napisano 3 Września 2015 Autor Napisano 3 Września 2015 Jeśli chodzi o przewagę osi nad qr, to wiem, że lepszym rozwiązaniem jest oś. Czyli w przypadku przedniego koła muszę celować w oś 15 mm, nawet jeśli jest to 15 mm QR? A co w takim razie z tyłem? QR i tyle?
Rulez Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 W przednim tylko koło pod oś 15mm, bez względu na rodzaj mocowania osi. Z tyłu thru bolt 10 mm (to nie jest QR)
dawid Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 w kołach shimano z tyłu masz tylko opcje na qr, raczej nie da się przerobić piasty na Thrubolt jak byś chcial mieć z tyłu Thrubolt 10mm to musiałbyś celować w piasty DT Swiss
Rulez Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Niestety koła systemowe DT 27,5" nie są tanie . Inwestowanie w koła Shimano z tylną piastą QR nie ma sensu, lepiej coś poskładać ...
bugmenot1 Napisano 3 Września 2015 Autor Napisano 3 Września 2015 Z tyłu thru bolt 10 mm (to nie jest QR) Czyli do obecnej ramy mogę zamontować z tyłu koło w tym systemie?
dawid Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 zerknij na prywatną wiadomość jaką Ci wysłałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.