empe Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Zakupiłem nowe koła Shimano XT WH-M785 29er F-29/R-29 Przejechane zaledwie 100km. Dzisiaj przez przypadek zauważyłem że na piaście jest wyraźny luz. Czy można coś na to poradzić i czy to normalne żeby luz tak szybko się pojawił w nowej piaście? Tutaj zamieściłem film pokazujący o jakim luzie mowa: https://youtu.be/_fiDg9-8DnQ
vpablov Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 film nie bangla. Jak masz możliwość oddaj do regulacji. Piasty shimano masz na konusach , które trzeba odpowiednio dokręcić( ustawić odpowiedni luz) a następnie skontrować.
mmisiek9612 Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 to jest luz na kasecie lub bębenku. Spróbuj dokręcić samą kasetę troche jak nie pomoże to musisz dobrać się do bębenka http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580/
empe Napisano 2 Września 2015 Autor Napisano 2 Września 2015 Link do filmu poprawiony Czyli taki luz na nowej piaście to normalna rzecz?
mmisiek9612 Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 kaseta powinna mieć trochę luzu ale jak dla mnie to ten u Ciebie jest trochę zaduży
TheGie Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Według mnie, ten luz nie jest akceptowalny. Zgadzam się z przedmówcami, że jest to luz na kasecie (np za słabo dokręcona). Czy jeśli koło masz zapięte w ramie, to możesz poruszać obręczą aby wyczuć luz na boki ? jeśli nie wyczujesz to znaczy, że na piaście nie ma luzu, a jest tylko na kasecie. Zestaw kół jaki zakupiłeś do tanich nie należy i takie zjawisko po 100km nie ma prawa bytu. Albo napraw sam, albo odezwij się do sklepu.
empe Napisano 2 Września 2015 Autor Napisano 2 Września 2015 Nie, kiedy koło jest zapięte w ramie to nie ma luzu na kole, więc rzeczywiście wygląda to na luz na kasecie. Spróbuję to mocniej zacisnąć a jeśli nic nie pomorze to co mogę jeszcze zrobić? Czy ten luz to będzie wina piasty, czy wina kasety? Bo muszę wiedzieć co w razie czego reklamować. Czy kasetę, czy koło? Przy dokręcaniu należy kasetę zablokować, czy wystarczy opór jaki stawiają zapadki w piaście?
TheGie Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Przy odkręcaniu trzeba zablokować używając tzw: bacika.Kaseta raczej nie będzie winowajcom, a bębenek na piaście.
beskid Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Kasetę dokręcasz tylko odpowiednim kluczem a blokują zapadki. Co do piasty to nie chce mi się wierzyć by Shimano aż tak zeszło na psy. Owszem jest do kitu z tymi piastami ale żeby aż tak?? Masz nowe koła więc reklamuj o ile to co radzą przedmówcy nie pomoże. Na jakiej zasadzie masz się Ty bawić z nową piastą, rozbierać bębenek??
empe Napisano 2 Września 2015 Autor Napisano 2 Września 2015 No dobra, zamówiłem już lepszy klucz bo ten co miałem to taki niepewny i spróbuje to naprawdę porządnie dokręcić. Jeśli się jednak okaże że to bębenek ma taki luz to będę się starał to od razu reklamować. Na razie dziękuję za rady.
TheGie Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Skoro nowe koło, to bym nie grzebał w bębenku. Ściągnij kasetę i zobacz czy jest luz, jeśli nie ma to osadź kasetę jeszcze raz i wszystko będzie jasne.
Millerek Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Tak się składa że robiłem ostatnio serwis takiej piasty i bębenka. Luz który widać u Ciebie jest ewidentnie na bębenku, chyba że kaseta jest słabo dokręcona nakrętką. Uspokoje Cię trochę, taki luz i ja miałam na swoim bębenku, chcąc go zmniejszyć trzeba usunąć jedną z podkładek (są trzy) pod miską piasty. Link podamy z serwisu bębenka nie jest serwisem bębenka który posiadasz. Bębenek który nasz to taki : Jakbyś miał problemy, informacje krok po kroku, czy zdjęcia, klucze to, to daj znać PS, pomijam luz na śrubie bębenka
empe Napisano 3 Września 2015 Autor Napisano 3 Września 2015 Zdjąłem kasetę i okazało się że jednak to bębenek ma luz. Teraz pytanie: Czy tego luzu na 100% nie powinno być w piastach shimano? Bo tak naprawdę to w niczym on nie przeszkadza i być może tak jest skonstruowany ten bębenek że ten luz jest dopuszczalny? @Millerek piszesz że też tak miałeś, więc może to norma? Podkładek żadnych nie chciałbym wyciągać bo skoro to tak zostało zaprojektowane to chyba jakąś rolę pełnią. I teraz nie wiem co robić. Czy tak to zostawić, czy jednak reklamować koło? Tutaj jeszcze film pokazujący luz na bębenku: https://youtu.be/xXFH9e43o3w
mmisiek9612 Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 jak nie przeszkadza przy zmianie biegow to zostaw jak jest. Przy najbliższym serwisie piasty i bębenka sobie ewentualnie usuniesz podkładkę
Millerek Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Piasta na pewno nie ma luzu? Ośka lekko się kręci czy z oporem? Powiem tak, luz przeważnie powinien być na bębenku w shimano, tam jest okolo 100kulek, ale ja mam mniejszy luz
BikerLight Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Zdjąłem kasetę i okazało się że jednak to bębenek ma luz. Teraz pytanie: Czy tego luzu na 100% nie powinno być w piastach shimano? W mojej skrajnie budżetowej piaście Shimano (RM70) luz na bębenku był wyraźnie mniejszy a po wywaleniu jednej z cienkich podkładek stał się akceptowalny. Według mnie trafił Ci się jakiś felerny egzemplarz.
TheGie Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Według mnie to przesada, żeby w piaście za około 200zł na dzień dobry był taki luz. To że z czasem się rodzą luzy i trzeba sztukować wyciągając podkładki to rozumiem, ale po kupnie. Ja bym wysłał filmik do sklepu w którym kupiłeś koło ( domyślam się że stacjonarnie nie kupiłeś koła, bo już dawno byś reklamował). Niech się fachowcy wypowiedzą, co byś później nie miał problemów jak jakaś skucha się zrobi z piastą.
Millerek Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 W każdym bądź razie, jest to do zrobienia. Albo samemu przeanalizować serwis, lub oddać na gwarancję.
empe Napisano 7 Września 2015 Autor Napisano 7 Września 2015 Filmy podesłałem do sklepu. Sprzedawca napisał że sprawę przekazał do serwisanta shimano. Czekam na odpowiedź. W miedzy czasie znalazłem wypowiedź jednego forumowicza dokładnie w tej samej sprawie: Też mam piastę XT z podobną przypadłością. Byłem z tym w serwisie, gdzie kupowałem piastę i stwierdzili, że ten typ tak ma. Luz był u mnie od nowości piasty, przejeździłem z tym już jakieś 2k kilometrów i nic się z tym nie dzieje. Dla tego pytam - może konstrukcja tego bębenka wymaga tego luzu i nie ma po prostu co z tym walczyć na siłę?
Millerek Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Tak, konstrukcja ulozyskowania tego bębenka przewiduje luz. Pytanie tylko ile go powinno być? Ja mam podobnie, z tą różnicą że troszkę jakby mniej, będę musiał zrobić serwis piasty ponownie w moich XT na zasadzie wymiany kulek bo coś nie bardzo mi na ucho to wygląda, to chyba zdejme jedną z podkładek pod miską na bębenku.
beskid Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Co to znaczy "ten typ tak ma". Jak ma to niech łaskawie wytłumaczą w jakim celu aż taki luz jest. Dawniej jak się kupowało piasty tej klasy to nawet się latami nie musiało zaglądać do bębenka. Teraz jak widzę nie jeden grzebie w nowej piaście i to ma być jakość?? Pewnie, że da się z tym jeżdzić tylko ile?? Zresztą wcześniej i tak zapewne szlag trafi cały bębenek więc problem sam zniknie.
empe Napisano 8 Września 2015 Autor Napisano 8 Września 2015 Przyszła odp. ze sklepu żeby koło wysłać pod podany adres do serwisu shimano. Właśnie je wysłałem.
Millerek Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Spoko, wymiotują jedną podkładkę i będzie jak ta lala, a jeszcze lepiej jakby dali całe koło nówke sztukę
empe Napisano 18 Września 2015 Autor Napisano 18 Września 2015 Wróciło koło z serwisu. Została wymieniona główka Y3CZ98050. Na pewno nie mogę powiedzieć że po wymianie w ogóle luzu nie ma i że jest to sztywne na 100%, ale luz ten jest tak mikroskopijny że gdybym nie wiedział że problem występuje to podczas rutynowego przeglądu nie byłbym w stanie go teraz zauważyć. Zobaczymy jak długo.
bugmenot1 Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Shimano w temacie piast i bębenków leży i kwiczy. Dopiero po pozbyciu się piasty Shimano udało mi się idealnie wyregulować tylną przerzutkę. Z luzami na bębenku sygnowanym logo tej firmy kaseta ruszała się w dowolną stronę, uniemożliwiając prawidłowe funkcjonowanie zmieniarki i tym samym katując łańcuch.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.