Rico_87 Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Witam, jestem na etapie zbierania części na rower do DH, aktualnie trafiła mi sie rama Kona Stinky, do tego w zestawie z damperem Fox DHX 5.0. Cena 400zł. Co o tym myslicie. Za wiele info na razie nie mam prucz tego, że rama została przed sezonem pomalowana, nawet nie wiem jaki rok. Widzicie cos podejrzanego na zdjęciu (jedynym) ?
djzatorze Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Ja bym odpuścił, fakt że tanio ale to jest kiepska konstrukcja. Zawieszenie przestaje pracować podczas hamowania tyłem. Na zdjęciu nie da się niczego zauważyć, najważniejsza sprawa to stan tulei i łożysk. Jeżeli nie ma luzów to za 350 zł można to przełknąć. Ja chyba bym wolał standardowy jednozawias w stylu Orange 224.
Rico_87 Napisano 1 Września 2015 Autor Napisano 1 Września 2015 Tak, tylko, że każda następna rama jaką oglądam jest już droższa, wiem, że nie jest to tani sport, ale na początek chciałem złożyc coś prostego do "nauki". Ale oczywiście biorę Wasze opinie na pierwszy plan. Jeszcze jakbyś mi mógł napisać czy da rade na tym damperze obniżyć tył, bo co oglądam zdjęcia tego modelu to tył siedzi bardzo nisko, przód natomiast znacznie wyżej. Jak np tu: Jestem zielony w temacie, więc z góry przepraszam jeśli zadaję głupie pytania
djzatorze Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Stinky występuje w wielu wersjach. Te dwie akurat różnią się długością tzw. "rockera" czyli tej płaskiej dźwigni. Do tego dochodzi wysokość widelca. Jeszcze oprócz tego trzeba uważać na dziwne kombinacje z damperem o niestandardowej długości montażowej - zdarzają się takie kwiatki. Powinien być bodajże 240 mm dla starszych i 216 mm dla nowszych (ważne by pasował do danej ramy).
Rico_87 Napisano 1 Września 2015 Autor Napisano 1 Września 2015 ok, dzieki za odp, w takim razie poczekam jeszcze, może sie trafi coś innego, pozdrawiam
djzatorze Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Po taniości można znaleźć Big Hita czasami. Powodzenia
MikeSkywalker Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Geometrię możesz zmienić zwiększając skok widelca, długość dampera powinna być dopasowana do ramy i tutaj nie ma co kombinować
Wooyek Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Stinky to nie jest najbardziej tragiczny wybór, choć Big Hit faktycznie jest lepszą opcją. Inne alternatywy to Orange (223, 224) i Bullit. W pierwszej kolejności zwracaj jednak uwagę na rozmiar, ta którą podałeś to niezła krowa (chyba, że faktycznie masz >190 cm wzrostu). No i kupując ramę za 400 zł nie licz na to, że na tym koszty się skończą. Ramy w tak śmiesznych cenach zwykle są zajechane, co oznacza: - kompletny serwis dampera: 300-500 zł - nowe łożyska: 100-200 zł - nowe tulejki dampera: 100-150 zł (więcej pisałem o tym tutaj: http://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-5-serwis-po-zakupie/ ) Czyli przy odrobinie szczęścia skończy się na podwojeniu ceny zakupu. Jeśli nie jesteś w stanie uwzględnić tego w budżecie, kup dobrego hardtaila. A tak ogólnie: nie składaj roweru, tylko kup kompletny i ew. wymień to, co Ci nie pasuje. Jak trafisz dobrą okazję, na starcie będziesz >1000 zł do przodu, co wystarczy na porządny pierwszy serwis. Składając, wydasz 2-3 tysiące na jakieś parchate, zajechane Stinky, a za 4 tysie można już wyrwać coś nowoczesnego w dobrym stanie (Scott Voltage FR czy ostatnia generacja Big Hita). Jeśli nie możesz sobie na to teraz pozwolić, to tak samo: nie porywaj się z motyką na słońce i pojeździj 2 sezony na hardtailu. Hardtail = mniej problemów = więcej jazdy. Jak słyszę, że ktoś nie ma kasy na wyjazd w góry, bo cały hajs wydał na remont dampera czy nowe hamulce, to mam ochotę sprzedać mu plaskacza w pysk. Geometrię możesz zmienić zwiększając skok widelca To też tak średnio i w bardzo ograniczonym zakresie. Do zmiany geometrii służą tulejki offsetowe dampera i stery redukujące kąt główki (lub wydłużające reach)
MikeSkywalker Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Do zmiany geometrii służą tulejki offsetowe dampera i stery redukujące kąt główki (lub wydłużające reach) Nie sądzę żeby autor tematu bawił się w to kupując wspomnianą Konę A zmiana widelca na dłuższy na pewno jest lepsza niż kombinowanie z damperem o innej długości montażowej.
Wooyek Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 zmiana widelca na dłuższy na pewno jest lepsza niż kombinowanie z damperem o innej długości montażowej. Zdecydowanie tak. Aczkolwiek większość rowerów najlepiej jeździ przy seryjnej długości widelca
Rico_87 Napisano 2 Września 2015 Autor Napisano 2 Września 2015 Panowie dzięki za odpowiedzi, później rozpisze się bardziej, bowiem jestem w pracy, ale puki co znalazłem big hita i duncona, ta pierwsza niestety spawana, ale jak już podkreślałem wcześniej chce coś na początek, do załapania tego sportu, nie chcę puki co ładować w rower 4k. http://olx.pl/i2/oferta/rama-specialized-big-hit-rozmiar-m-CID767-ID8jmdW.html#:95f324eaab http://allegro.pl/duncon-mastiff-fr-dh-16-stan-igla-dabomb-i5617838761.html#thumb/1 Zobaczcie, ocencie, z góry dzięki. Edit: a i mam 175cm
Rico_87 Napisano 2 Września 2015 Autor Napisano 2 Września 2015 Panowie mam jeszcze kilka do oceny i dam Wam spokój Zrobię spis wszystkich wraz z linkami, w kolejności od najtańszej. SWD Racing Crazy 8 DH Cr-mo 2007 Duncon Mastiff KROSS Sign FR 2 Specialized Big Hit Kross fr2 Big hit 2004
djzatorze Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Z tego co podałeś to albo ostatni Big Hit, albo ewentualnie Duncon Mastiff... z tym że jak i tak trzeba by kupować damper, to wolałbym takie cudo: Norco Shore III. Inne w miarę ciekawe opcje: Giant Faith, Spec Big Hit. Niestety za 400 zł się nie znajdzie nawet średniej ramy do DH.
Rico_87 Napisano 3 Września 2015 Autor Napisano 3 Września 2015 Nie mam dampera, dlatego szukam opcji od razu z kompletem. Mam jeszcze Norco shore III (800zł) Giant Faith 2006 (800zł) Już sie w głowie miesza od tego wybierania http://olx.pl/oferta/norco-shore-iii-rama-w-super-stanie-CID767-IDbhYXh.html#1b54e19843 http://olx.pl/oferta/norco-shore-3-rama-z-damperem-fox-van-r-i-sterami-oo-warp-2-CID767-IDaK5zD.html http://olx.pl/oferta/giant-faith-2006-glory-operator-mondraker-boxxer-888-CID767-ID8XV4l.html#ee6dfe505c
MikeSkywalker Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Norco Shore/Big Hit wydaje się najsensowniejszą opcją. Szukałbym ramy młodszej lub mniej zakatowanej, nie musi być w zestawie z damperem bo ten jak się uprzesz i pośledzisz aukcje można kupić względnie tanio. Pomijając już fakt że najbardziej opłacalny jest zakup takiego roweru w całości.
djzatorze Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Obie Norco są warte uwagi, trzeba tylko zdecydować czy brać poharataną z damperem czy ładną i szukać fajnego amortyzatorka do niej. Jak masz kasę to lepiej bierz tą ładną, w takim stanie to aż dziw że się uchowała
tobo Napisano 3 Września 2015 Napisano 3 Września 2015 Mastiff nadaje sie do dh jak ja Wiotkie to, delikatne, kiepsko wykonane, na lozyskach slizgowych i jednym zawiasie na malutkich maszynach. I do tego ma 150 mm skoku w marzeniach producenta. Realnie 110 mm. Nie wiem w jaki cudowny sposob mozna uzyskac wiecej bo jesli dobrze pamietam dampera dluzszego niz 165 mm dlugosci upchnac sie tam nie da.
Rico_87 Napisano 4 Września 2015 Autor Napisano 4 Września 2015 Gdybym brał Norco to tylko z damperem, rysy mnie nie interesują, bowiem mam opcje pomalowania sobie ramy. Norco 120km do Krakowa + damper (po serwisie w maju - podbno), stery Octane One Warp 2, 860zl Big hit 30km do Mikołówa + stery maszynowe napinacz, damper do tej ramy, nowe tuleje do niego, sztyca, zacisk, tylne koło (puki co nie wiem czy z gumą) 850zl Co byście wybrali, nie patrząc na rysy, zadrapania, co się bardziej opłaci.
Wooyek Napisano 4 Września 2015 Napisano 4 Września 2015 rysy mnie nie interesują, bowiem mam opcje pomalowania sobie ramy Pamiętaj, że ramę prawdopodobnie kupujesz tymczasowo, za parę sezonów będziesz chciał coś lepszego. Ramę z oryginalnym lakierem DUŻO łatwiej sprzedać. Malowanie to nie tylko strata kasy na samo malowanie (porządny lakier, zbliżony do oryginalnego to 200-400 zł), ale też duża utrata wartości. PS. I sprawdź sobie w słowniku, czym się różnią "puki" od "póki", bo w kółko walisz tego samego byka. Na Twoim miejscu spaliłbym się ze wstydu.
Rico_87 Napisano 4 Września 2015 Autor Napisano 4 Września 2015 Fakt mój błąd ort. Wybacz Co do malowania to sam sie tym zajmuje, tak że koszty spadają do minimum.
Wooyek Napisano 4 Września 2015 Napisano 4 Września 2015 Tak czy siak podejrzewam, że jak kupujesz nowe auto czy meble, to nie zaczynasz od ich przemalowania Krótko mówiąc, ja bym brał tą w lepszym stanie - stan lakieru też świadczy o tym, jak rower był traktowany.
Rico_87 Napisano 4 Września 2015 Autor Napisano 4 Września 2015 No co do malowania to masz racje, ale rame chce odebrać osobiście, bo nie wiem od kogo kupuję i do końca nie wiem w jakim jest stanie. Do Szczecina mam duużo dalej niż do Krakowa. To jest głównym powodem zakupu tej w gorszym stanie.
Rico_87 Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 Wkońcu zdecydowałem się na Norco Shore, ale niestety sprzedawcy chyba nie zależało na sprzedaży, bowiem zbyt długo czekałem na przesyłkę, nie będę opisywał co i jak, ale poszukiwania trwają. Na chwile obecną poszukuję Big Hita, albo Santa Cruz v10. Jakbyście mi mogli podrzucić jakieś inne ramy, inne firmy bądź modele, mniej więcej w tym przedziale cenowym czyli ok 1000zł Jak na razie znalazłem znalazłem tą, choć dośc tania :/ Santa Cruz v10
Rico_87 Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 Tak, ale rama jest na sprzedaż bez dampera.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.