Skocz do zawartości

[piasta] Rozkręcająca się piasta tylna


Daropl2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam taki problem zaczęło się tak dziać po tym jak w czasie jazdy pękł hak mocujący tylną przerzutkę do ramy na szczęście  przerzutka cała nie ucierpiał, dorwałem hak musiałem wymienić łańcuch bo po skróceniu go o zniszczone ogniwa był zdecydowanie za krótki ale wracając do rzeczy po tym incydencie zaczęła mi się rozkręcać piasta i robią się luzy na kolę, piasta do wymiany czy da się to jakoś wyratować?

 

 

Dodam że wróciłem do jazdy po długiej przerwie dwa lata temu jak wcześniej jeździłem dawniej to hitem a rynku były V-brake'ki nie jestem jakimś super specem ale chcę się jak najwięcej nauczyć żeby robić samemu, bo jak idę do lokalnego sklepu to mam wrażenie że za każdym razem chcą mi wcisnąć coś drogiego i nie do końca mi przydatnego, jakiś czas temu się przeniosłem i tam gdzie wcześniej mieszkałem miałem speca hoobiste co mi robił i pomogła ale jakoś tym serwisom sklepowym nie ufam;)  

Napisano

Przede wszystkim to nie wiemy co to za piasta. Domyślam się, że na kulkach. Jeśli długo nie jechałeś na rozkręconej piaście to nie koniecznie jest żle. Tak czy owak trzeba wszystko rozkręcić i złożyć do kupy. Piasty by się nie rozkręcały się kontruje. Cały serwis krok po kroku można w ciągu kilku sek znależć w necie. 

Napisano

Piasty to GT ALL TERRA

 

​Ok dzięki znalazłem w necie o kontrowaniu no nic będę z tym walczył, właśnie nie jeździłem dużo bo przypuszczałem że mogę ją do końca zepsuć.

Dzięki za odpowiedz ;)

Napisano

Kontrę z konusem skręcasz mocno, wtedy się samo nie będzie dokręcać. I to wszystko ja trzymając za same kontry skręcam dalej aż znika prawie całkiem luz. Taki tyci tyci może a nawet powinien być, znika on po zaciśnięciu szybkozamykacza. Koło nie może po zakręceniu stawiać żadnego oporu, nie może wydawać żadnych dźwięków.

Napisano

No właśnie  koło było skręcono nie jak nie mogłem ustawić hamulców(tarczowe zmienione na samy poczuto na z linkowych a na hydrauliczne Shimano) i tak się zastanawiam czy może ośka jest krzywa i koło ustawia się nie równo do ramy przez co mam tarcie na hamulcach tak ze znajomy nam na logikę tak wyszło   jest tak możliwość że koło ustawia się krzywo do ramy?

Albo przez rozniecę w skręceniu konosów z jednej strony albo drugiej... trochę wychodzi mi na to że koło nie jest w lini z ramą jak jest piasta skręcona...

No nic jutro spróbuje to rozkręcić mam klucz do kasety, bacik sobie zrobiłem ze starego łańcucha skontruje i zobaczymy jak będzie(sprawdzę łożyska i wnętrze piasty przy okazji) zobaczmy co wyjdzie.

Dzięki za zainteresowanie i konkretne odpowiedzi :thumbsup:     

Napisano

Dlatego rusza się tylko lewą stronę (konus, kontra) żeby po ponownym złożeniu koło nie było przesunięte. Jeśli masz krzywo w ramie koło to zdejmij łańcuch i załóż je odwrotnie - sprawdzisz, czy to wina koła, czy ramy. Jeśli ucieka w przeciwną stronę - to koło, jeśli w tę samą - tą rama.

 

Oczywiście ośka po skręceniu ma po obu stronach być symetryczna, tj wystawać od kontry identyczną długość.

Napisano

Oska może się skrzywila, dostała delikatnego luzu który już wyrabia konus bądź miskę.

Luz (może) lub będzie postępować dalej, widać to dokładnie po oględzinach ulozyskowania piasty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...