jay00 Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Dziś składałem swój nowy rower, jednak zastanawia mnie przednia piasta. Jak na moje oko to zbyt delikatnie to wygląda. Chodzi o to że cały nacisk na koło spoczywa na tym krótkim gwincie. Co o tym sądzicie? Zapięcie na szybkozamykacz. Amorek Suntour XCM.
cervandes Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 U mnie wygląda to identycznie. I z przodu i z tyłu. Fabryczny Giant, zakładam więc, że tak ma być. Pamiętaj, że koło nie tylko na tym gwincie się opiera, ale też po zaciśnięciu szybkozamykacza amor trzyma się kontrą konusa i nakrętką zamykacza. A XCMa uszczelnij, te dwie śruby na dole. Wykręć korki (kup klucz bo łatwo je zjechać) i zalej po 20-30ml oleju do każdej goleni. Stracisz możliwość odwracania roweru ale jego praca i czułość o niebo się poprawi a trwałość zwiększy. Smarowane ślizgi nie będą się tak szybko wycierały. Ja półtora roku temu planowałem zmianę XCMa po 8000km ale trafiłem na post o zalaniu go olejem. Poczytałem i zrobiłem co napisano. Mam go do dziś, pracuje rewelacyjnie jak na amorek za 250pln. Wady dwie: na dłużej odwrócony gubi olej i dwa: brudzą się troszkę golenie.
jay00 Napisano 1 Września 2015 Autor Napisano 1 Września 2015 Na pewno gdzieś to sobie zanotuję, na razie nie ruszam bo rower kupiłem nowy i jest na gwarancji, ponadto zrobiłem nim dopiero 100 metrów żeby dopasować siodło, niestety dopiero wieczorem będę miał czas na jazdę testową Uspokoiłeś mnie trochę tym że też tak masz to zamontowane. W poprzednim rowerze widelec opierał się o gruby kawał ośki wystającej z piasty więc ten widok powyżej trochę mnie zaskoczył. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Pidzej Napisano 1 Września 2015 Napisano 1 Września 2015 Tak jest w każdej piaście Shimano. Z przodu wchodzi po 4mm z każdej strony w wideł, z tyłu bodajże po 5-5,5mm. Po prostu takie są długości osiek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.