Damian198 Napisano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Witam was wszystkich. Jako że jest to mój pierwszy post na forum, chciał bym się trochę przedstawić. Mam na imię Damian i mam 17 lat. Od ok. roku/ 2 lat zacząłem się interesować rowerami szosowymi, ale z braku pieniędzy na wymarzoną szosę nie miałem co z tym zrobić, z tego względu, że nie chciałem starej szosy, a coś nowszego na klamko-manetkach, może bez karbonu, ale dużo różniące się od dawnych szos. W ostatnich dniach od kolegi dowiedziałem się, że stoi u niego na sprzedaż stara kolarka za 350 zł i dał mi zdjęcie: (jak łatwo się domyślić, jest to szosa numer 8) Poprosiłem go o więcej zdjęć i wraz ze zdjęciami dostałem informacje o cenie 300 zł i myślę, że warto się nad tym zastanowić, lecz bardzo liczę na waszą pomoc. Dodam, że jestem osobą bardzo wysoką (202 cm), lecz z tego co widzę rama jest raczej duża. Chciał bym ją usprawnić dając pedały SPD (raczej dla mojej wygody) ii pierw myślałem o klamko-manetkach, lecz z racji tylnej kasety 5 tarczowej już nie wiem co o tym myśleć, a wiem, że rozstawy w takich szosach są małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Inwestowanie większych pieniędzy w ten rower raczej nie ma sensu. Rama na stalowych rurkach Hi-Ten o typowo turystycznej geometrii - nic specjalnego. Reszta podzespołów też z niskiej półki, na dodatek mocno zabrudzona/zaniedbana i trudno określić faktyczny stan. Doprowadzenie tego roweru do używalności kosztowałoby pewnie z 200-300 zł. Wydaje mi się, że nie jest to żadna super okazja. Jeśli potrzebujesz roweru do przemieszczania się z punktu A do B po asfaltowej nawierzchni i nie oczekujesz zbyt wiele to przeprowadzeniu niezbędnego serwisu pewnie się nada. Jeżeli chcesz czegoś więcej to poszukaj ciekawszego egzemplarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Doprowadzenie tego roweru do używalności kosztowałoby pewnie z 200-300 zł Jeśli Damian interesuje się szosą bardziej na sportowo to te pieniądze są w tym przypadku wyrzucone w błoto. Jeśli by to miało służyć do miejskiej jazdy to pewnie wystarczyłoby 50PLN. Damianie - dokładając 0,03 PLN do tego co napisał zoomek. Wrzuć kasę do świnki i zbieraj na cosik lepszego. bo jakbyś chciał do tego dołożyć klamkomanetki, lepsze koła i parę dupereli to i tak wyjdzie ponad 1000. A to prawie takie cuś http://allegro.pl/giant-cadex-cfr-4-i5635867325.html tylko, że ten jest za mały lub prawie w całości http://allegro.pl/rama-osprzet-giant-cadex-cfr-2-carbon-105-i5618216353.html Ten drugi to już prawie na Ciebie. Tu masz kalkulator i parę informacji co do mierzenia pomoże Ci w szukaniu odpowiedniego rozmiaru. http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian198 Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Dzięki wielkie za wyprowadzenie mnie z zamiaru zakupu tego czegoś ( oczywiście nie brał bym tego w ciemno, tylko to jeszcze obejrzał przed ewentualnym zakupem, także nie wiadomo co by z tego wynikło). Rowerem bym chciał jeździć do szkoły ( 6 km) ii w wolnej chwili pojeździć gdzieś dalej ( mam świetną trasę w okolicy dla takiego roweru ). A co do jazdy tym po mieście: mieszkam na wsi, a najbliższe miasto i tak nie jest duże. Jeszcze ciekawi mnie 1 sprawa: Czy są duże różnice w jeździe na ramie powiedzmy klasycznej, mniejszej o ok. 4-5 cm od właściwej? Ostatnie pół roku jeździłem rowerem do dirt'u/ street'u, gdzie rama była naprawdę mała, więc zastanawiam się jaką różnicę robi rama "tylko" 4, czy nawet 6 cm mniejsza w szosie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Przyjęło się podawać rozmiar ramy według długości rury pod siodłowej. Jednak tak naprawdę najważniejsza jest długość górnej rury, a dokładniej ekwiwalent jej długości. Możesz kupić rower z kompaktową ramą, która będzie miała krótką rurę pod siodłową, ważne aby górna rura była odpowiedniej długości. Zajrzyj do kalkulatora który podlinkował Mr. Dry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.