Ink Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Witam, trafił do mnie angielski rower Raleigh Sensor. Ciężko mi znaleźć o nim informacje, jaki to rocznik, jaka była jego cena, jakiej klasy był etc. Wszystkie szczegóły mile widziane. Wiem, że pochodzi z lat 80-tych, z deszczowej Anglii i był w stanie agonalnym, powiedziałbym jednym kołem na złomie. Rower miał nawet oryginalny łańcuch Weinmanna. Jest w 100% oryginalny (poza siodełkiem) Obręcze Raleigh - stalowe Piasty Maillard wybite 07 88 (czy to nie miesiąc i rok produkcji?), Wolnobieg Sachs Maillard 5-rzędowy Korba Custom 2-blatowa 52T Manetki Sachs nieindeksowane Przerzutki Sachs Huret, przód/tył Hamulce Weinmann Nowe: Łożyska suportu + miski Łożyska główki ramy Linki hamulcowe + pancerze Linki przerzutek + pancerz Łańcuch Connex 800 Oś tylna Opony + dętki 700x25C Owijka Koszyk bidonu Siodełko Lampki Rower ma założony tymczasowo inny licznik. Docelowo będzie z oryginałem 5 funkcyjnym. W rozmiarze 53cm waży ok.11kg. A tak wygląda oryginalny licznik do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imperatorus Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Wyglada na rok ok '88 tak jak jest na piastach, wysun mostek, SR tez nabijal daty pod linia max. wysuniecia. Ten Raleigh w sensie podzespolow plasuje sie raczej w dolnej sredniej polce, aczkolwiek jest swietna baza zeby zrobic z niego fajne ostre, albo go odmalowac i wyczyscic. Te stare ramy cr-moly sa po prostu dzielem sztuki, teraz takie nowe sa naprawde drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ink Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Oznaczenia na mostku SR 5355 Japan, z drugiej strony 86E w kółku. Coś Ci to mówi? Ten Raleigh w sensie podzespolow plasuje sie raczej w dolnej sredniej polce Na innym forum czytałem, że Maillard robił podzespoły do kolarstwa wyczynowego, więc jak to jest? jest swietna baza zeby zrobic z niego fajne ostre, albo go odmalowac i wyczyscic. Te stare ramy cr-moly sa po prostu dzielem sztuki, teraz takie nowe sa naprawde drogie. Ostre koło to póki co nie dla mnie. Malowanie ramy jest kosztowne a wartość roweru raczej nie jest szczególnie wysoka. Nie wiem na ile go wyceniasz, ale raczej odnowienie ramy to min.300zł a pozbawi go to fabrycznego malowania. Modyfikacje o jakich myślę to założenie kół ok. 2kg, co zbije całość do ca.10kg. Jak na tak leciwą szosę myślę, że jest to całkiem dobry wynik. Od razu bym przeszedł na kasetę 7rz i założył indeksowaną przerzutkę. Na tej potrzeba trochę wprawy, żeby wrzucić pożądany bieg. Waga tej ramy z widłem to 3,7-3,8kg. Tylko nie pamiętam czy ważyłem z suportem czy bez. Chyba nienajgorzej, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imperatorus Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Oznaczenia na mostku SR 5355 Japan, z drugiej strony 86E w kółku. Coś Ci to mówi? Rok 1986, maj. Rower moze byc wyprodukowany w '86 albo '88, roznica 2 lat raczej sie nie zdarzala, cos musialo byc wymienione. Na innym forum czytałem, że Maillard robił podzespoły do kolarstwa wyczynowego, więc jak to jest? Shimano tez robi, chociaz nie mozna powiedziec, ze Tourney to cos dobrego Maillard/Atom byl swego czasu producentem OEM wiec praktycznie wszystko z tamtych lat mialo te wlasnie piasty. Sa to po prostu przyzwoite piasty. Ostre koło to póki co nie dla mnie. Malowanie ramy jest kosztowne a wartość roweru raczej nie jest szczególnie wysoka. Nie wiem na ile go wyceniasz, ale raczej odnowienie ramy to min.300zł a pozbawi go to fabrycznego malowania. Modyfikacje o jakich myślę to założenie kół ok. 2kg, co zbije całość do ca.10kg. Jak na tak leciwą szosę myślę, że jest to całkiem dobry wynik. Od razu bym przeszedł na kasetę 7rz i założył indeksowaną przerzutkę. Na tej potrzeba trochę wprawy, żeby wrzucić pożądany bieg. Waga tej ramy z widłem to 3,7-3,8kg. Tylko nie pamiętam czy ważyłem z suportem czy bez. Chyba nienajgorzej, co? Proszek kilka lat temu kosztowal mnie 80zl z piaskowaniem, jezeli to bedzie nawet 2x drozej to i tak spoko. Co do kol to wez pod uwage, ze rozstaw widel z tylu i z przodu jest mniejszy niz w nowych rowerach i bedziesz musial przerabiac. To samo sie tyczy przerzutki tylnej, prawdopodobnie bedziesz musial dorobic hak na ksztalt tego starego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ink Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Rok 1986, maj. Rower moze byc wyprodukowany w '86 albo '88, roznica 2 lat raczej sie nie zdarzala, cos musialo byc wymienione. Ciężko stwierdzić czy koła czy mostek. Numer na przerzutce to 4787 Made in France, Sachs Huret. Shimano tez robi, chociaz nie mozna powiedziec, ze Tourney to cos dobrego Maillard/Atom byl swego czasu producentem OEM wiec praktycznie wszystko z tamtych lat mialo te wlasnie piasty. Sa to po prostu przyzwoite piasty. Rozumiem Proszek kilka lat temu kosztowal mnie 80zl z piaskowaniem, jezeli to bedzie nawet 2x drozej to i tak spoko. Co do kol to wez pod uwage, ze rozstaw widel z tylu i z przodu jest mniejszy niz w nowych rowerach i bedziesz musial przerabiac. To samo sie tyczy przerzutki tylnej, prawdopodobnie bedziesz musial dorobic hak na ksztalt tego starego. No rzeczywiście nawet 2x tyle jest warte przemyślenia. Co do kół to przód jest 100mm (sprawdzę jeszcze) a tył 126mm. Nowe koła szosowe to 100 i 130mm, także wejdzie jak się rozciągnie haki. Przerzutkę ewentualnie z adapterem do śruby i całość powinna hulać. Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez Ink Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imperatorus Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Ciężko stwierdzić czy koła czy mostek. Numer na przerzutce to 4787 Made in France, Sachs Huret. 47 tydzien 1987 roku inaczej listopad '87 mozliwe ze go tak poskladali w fabryce. W kazdym badz razie czysc, smaruj i jedz, szkoda lata ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.