TomaszD Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Witam. W czasie ostatniej trasy złapał mnie deszcz. gdy przyjechałem do domu zostawiłem rower aby wyschnął po czym zabrałem się za czyszczenie gdy już wszystko skończyłem zaniepokoiło mnie strzelanie w tylnym kole początkowy myślałem że wypłukało mi smar więc go troszkę wtrysnąłem ale to nic nie dało czy jest możliwe że w czasie jazdy piasek wdarł mi się do bębenka czy nie. Da się go jakoś 'uciszyć' bez zdejmowania kasety czy będę musiał odkręcić kasetę i wszystko czyścić od podstaw. Proszę o szybką odpowiedź
cervandes Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Czy dźwięk występuje podczas pedałowania czy podczas, gdy koło się kręci a korba stoi w miejscu? Zasada jest taka: jeżeli dźwięk jest zawsze, to raczej wina piast. Jeśli wyłącznie podczas przerwy w pedałowaniu, to winny jest bębenek bo łożyska w nim pracują tylko wtedy, gdy Ty odpoczywasz.
mklos1 Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że jest to syf na łańcuchu, który został rzucony na niego wraz z wodą spod kół. Prawdopodobieństwo, że to woda wdarła się do bębenka i spowodowała takie "spustoszenia" jest raczej nieduże. PS. Potrząsanie rowerem nic nie da. Smar w bębenku jest stały i a w łożyskach często bardzo kleisty.
TomaszD Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Napisano 27 Sierpnia 2015 Dźwięk występuje w czasie pedałowania jak i swobodnego kręcenia się koła tak samo jest po wykręceniu koła i przekręceniu nim kołem Dźwięk występuje bardziej po stronie kasety
mklos1 Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Kiedy ostatnio było serwisowane koło (smarowanie)?
TomaszD Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Napisano 27 Sierpnia 2015 Przez starego właściciela czyli jakieś 10 miesięcy temu
mklos1 Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 To tak jak z tymi paskami rozrządu... Wymieniany 10 tyś temu, a po 5 tyś okazuje się że strzelił... Warto zajrzeć co tam było włożone...
cervandes Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 No to wiesz już na sto procent, że to wina łożysk koła. Odkręcasz, czyścisz, dokładnie oglądasz czy nie ma wżerów i składasz zgodnie ze sztuką. Rozbieraj od strony przeciwnej do napędu, konusa z kontrą pod kasetą nie tykasz. No chyba, że jest trafiony, ale to będziesz wiedział po rozbiórce.
TomaszD Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Napisano 27 Sierpnia 2015 Ok dzięki za pomoc jutro pojadę do kolegi i to może naoeawimy
fala77 Napisano 28 Sierpnia 2015 Napisano 28 Sierpnia 2015 Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to tak jak ktoś wspomniał wcześniej zacznij od oczyszczenia i przesmarowania łańcucha,czyszczenia kasety i blatów.U mnie to wystarczyło.Ja koło sprawdzam na szybko zdejmując je i kręcąc w palcach czy nie są wyczuwalne chrobotania piachu.
Kowal1986 Napisano 28 Sierpnia 2015 Napisano 28 Sierpnia 2015 No to wiesz już na sto procent, że to wina łożysk koła. Odkręcasz, czyścisz, dokładnie oglądasz czy nie ma wżerów i składasz zgodnie ze sztuką. Rozbieraj od strony przeciwnej do napędu, konusa z kontrą pod kasetą nie tykasz. No chyba, że jest trafiony, ale to będziesz wiedział po rozbiórce. Może głupie pytanie, ale czemu nie powinno się dotykać konusa po stronie kasety? Ciężko mi sobie wyobrazić, co tam można zepsuć.
cervandes Napisano 28 Sierpnia 2015 Napisano 28 Sierpnia 2015 Bo zgodnie ze sztuką serwisowania odkręca się jedną kontrę i jeden konus aby wyjąć ośkę. Drugą stronę rozkręca się tylko jeśli trzeba na niej przeprowadzić jakąś akcję serwisową, np wymienić konus. A wynika to z tego, że w większości piast konus po stronie napędu jest ukryty w piaście, a po drugiej stronie jest swobodny dostęp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.