bercov Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Witam, Przed chwilą próbowałem rozkręcić nowiutką, wyjętą z pudełka korbę XT FC-M785 - wszystko za pomocą odpowiedniego klucza - no i zjechałem gwint od jednej ze śrub. Pierwsze trzy poszły bez najmniejszego problemu... czwarta wydawało się, że też puściła, ale okazało się, że puścił gwint (cały się skruszył) i nie wiem co teraz z tym zrobić. Śruby i tak muszę kupić nowe (dłuższe - bo będę montował zębatkę NW), ale jak wykręcić tą która została? Wydaje mi się, że bardzo mocno (za mocno!) została dokręcona, a że są one z aluminium, taki był końcowy efekt. Znacie jakiś sposób na odkręcenie tego ustrojstwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Do zebatki N/W nie sa potrzebne krótsze kominy i śruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Bo idiotycznie rozkręcałeś, luzuje się po kawałku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Po pierwsze, nie prosiłem o głupie komentarze dotyczące tego co zrobiłem, tylko prosiłem o pomoc. Zresztą niby jak miałem luzować po kawałku, jak śruba nie chciała nawet drgnąć. Cały klucz mi się odginał w ręku, a przy tych pozostałych poszło bez problemu. Mimo wszystko poradziłem sobie. Spryskałem WD40, zostawiłem na noc, a potem rozjechałem gwint bardziej i wbiłem klucz imbusowy o oczko większy i w końcu poszło. Te śrubki aluminiowe nie są za bardzo wytrzymałe, co przy mocniejszym dokręcaniu/odkręcaniu powoduje, że bardzo łatwo uszkodzić gwint. Jeśli chodzi o długość śruby w przypadku zębatki NW, to jak montujemy ją na korbie dwublatowej, trzeba zastosować podkładki 2mm między pająkiem korby a zębatką. Robi się to po to, aby uzyskać lepszą linię łańcucha. Przez zastosowanie podkładek trzeba użyć dłuższych śrub i kominów (podobno 7 mm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 I nawet nie zrozumiałeś, gdzie popełniłeś błąd... Na przyszłość puszczaj wszystkie śruby równomiernie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 @Hetman Dopiero teraz zrozumiałem o co ci chodzi z tym odkrecaniem po kawałeczku Przynajmniej juz mu sie udało odkrecic blaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Dokładnie tak robiłem. Tzn. nawet nie wiedziałem, że to ma znaczenie , ale każdą śrubę (z tych trzech wcześniejszych) odkręciłem o jakieś pół obrotu, tj. było słychać charakterystyczny trzask i przechodziłem do następnej (nie odkręcałem ich do końca). Dopiero ostatnia chyba była jakaś lipna bo nie chciała nawet drgnąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Miałem podobnie z kominami vinere i tylko w jednym poszedł cały gwint jak odkreciłem, a odkreciłem bo sie zrobiła jakas luźna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 skoro i tak wymieniasz śruby to rozwierć starą, wiertło 8mm powinno być idealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 I nawet nie zrozumiałeś, gdzie popełniłeś błąd... Na przyszłość puszczaj wszystkie śruby równomiernie. Ja tez nie specjalnie rozumiem, jak byś mógł rozwinąć myśl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.