chudeusz09 Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Witam. Ostatnimi czasy spodobała mi się jazda po okolicznych lasach i innych zadooopiach. Drogi często dosyć wyboiste, ale często też i zupełny ich brak. Obecny NEX jak działa opisywać nie ma potrzeby. Wiem, że z crossa nie zrobię mtb, ale chciałbym poprawić trochę trakcję w trudniejszych warunkach bo nadgarstki po kilkunastu km wysiadają a i bezpieczna taka jazda nie jest, kiedy człowiekowi koło odskakuje na boki przy byle szyszce. Wstępnie wypatrzyłem coś takiego: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/ncx/28-cali_amortyzator-suntour-ncx-drl-air-piwoty-czarny-2015/867 Czy warte to swojej ceny? Nie chciałbym przesadnie dużo kasy lokować w tym rowerze bo to raczej sprzęt "do wszystkiego" a nie wyspecjalizowany mtb. Wpadł mi też w oko ten: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-e-rlr-czarny-piwoty-2015/185 ale tu mam wątpliwości czy to nie przerost formy nad... Jakie są główne zalety tego drugiego i czy warto dokładać jakby nie patrzeć sporo gotówki? Znajomy poleca poszukać czegoś ze skokiem 100mm ale chyba zrobię wtedy z crossa jakiś dziwaczny twór a tego chciałbym uniknąć (nadal ma to być rower "uniwersalny"). Chyba, że uważacie, że warto to chętnie poczytam. Na koniec najciekawsze, czyli amortyzator musi mieć piwoty i tu wybór mocno się zawęża niestety. Proszę o jakieś sugestie/opinie. Jeśli to istotne to moja waga oscyluje w okolicach 92-95kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Przy wyborze to zdecydowanie tego NRX wersji E lub S. Wersja E-RLR choć jest drogi lecz ma juz aluminiowe i złotą anodę na rurach goleniowych. Ponadto ma regulację tłumienia. Wersja NCX DRL ma stalowe rury chromowane, brak jakiejkolwiek regulacji. Mniejszy rozstaw tych rur goleniowych w porównaniu do NRX-a, a ponadto kryje się za tym również waga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Dzięki a wyjaśnienia choć nadal nie jestem przekonany, czy potrzebny mi aż tak drogi sprzęt? Wersja S odpada-za droga, wersja E już jest na tyle droga, że kobita wyrzuci mnie z domu . Czy Twój nick i nazwa sklepu z linków to zbieg okoliczności ? Znasz dokładne dane tego sprzętu? Chodzi o wagę poszczególnych amortyzatorów. Druga kwestia to wytłumaczcie proszę laikowi o co chodzi z tym skokiem 63-75? To mogę sobie sam regulować czy dostępne są po prostu dwie wersje? Gdzieś też czytałem, że NRX'y nie posiadają otworu do montażu błotnika a jedynie jakieś gwintowane otworki. Chyba jest to do ogarnięcia jakimś choćby adapterem z blachy własnej roboty? Edit: Jeszce to do porównania http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-drl-air-czarny-piwoty-2015/187 Coś jakby pośredni między dwoma poprzednimi. Jakieś za/przeciw/różnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Witam. Activia na tym forum to link naszej firmy przez co to nie jest żaden zbieg okoliczności. Od sporo czasu zajmuje się Suntourem przez to wiem co dobre. Co do NRX-A wersji DRL jest porównywalny co do modelu NCX-A DRL jedynie ie NRX-Y mają te mocowanie gwintowane na błotnik tak jak pisales na te blaszki oraz są masywniejsze od NCX-A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 A jak z wagą poszczególnych modeli? W sieci sprzeczne informacje dlatego pytam "u źródła" . No i co z tym skokiem 63/75? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 W NRX-ach wersji E i S zmienia sie skok na popychaczu tłoku za pomocą przebicia nita na inny otwór. W NCX-ach i NRX-ach wersji DRL żeby zmienic skok trzeba spuścić powietrze, odkręcić korek ten górny przy koronie tam gdzie zawór i wyciagnąć cały wkład. Korek jest na oringu to łątwo wyjdzie z tej rurki. Zatem od dołu popchacz popychacz aż tłok z mieszanką oleju wyjdzie i wtedy z środka wyleci ten popychacz. Na tym popychaczu właśnie dodawająć lub wyciągając podkładki powoduje zmianę skoku. W wersjach DRL wymiana jest dość proste lecz trochę bardziej skomplikowana niż w wersjach NRX-a E i S Co do wagi To NRX-y i NCX-y AIR wersji DRL ważą ponad 2 kg. NRX-a DRL pamiętam jak ważyłem to miał 2236 gram. choć powietrzny lecz ma stalowe rury chromowane i jeszcze ten wkład komory powietrznej w środku powoduje dość ciężką wagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Dzięki piękne za wyjaśnienia. A waga tego? http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-e-rlr-czarny-piwoty-2015/185 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Wersji E to dokładnie nie wiem, lecz z tego co mi jeden klient mówił to coś w granicach niecałych 2 kilogramów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 W większości sklepów podają 1670g czyli to chyba niezbyt się zgadza. Zapytam jeszcze tak, czy jeśli miałbym wybierać coś z przedziału 5-6 stówek, to lepiej brać sprężynowy, czy powietrzny? Bo to, że można za te pieniądze kupić powietrzny nie oznacza że warto bo będzie to najtańszy twór tego typu. Jeśli z przedziału 8-9 stów to chyba nrx erlr będzie dobrym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 tylko powietrzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.