boo9 Napisano 25 Sierpnia 2015 Napisano 25 Sierpnia 2015 Przymierzam się do zakupu roweru, proszę o rady/wskazówki - mam 176cm i 83kg, i > 45 wiosen na karku. - staram się zoptimalizowac koszty całkowite na 5-8 lat, dostepność osprzętu i wymiana części zużywających się (kaseta, przednie zębatki, tarcze, łańcuchy), Do tej pory wszystko naprawy i regulacje wykonywałem sam. W moim obecnym rowerze (10 lat, sztywny widelec) regularnie wymieniam napęd (korba, ańcuchy, kaseta), od tych podjazdów pod górki tylna kaset nie wytrzymuje tyle co po równym (rotuje 3 łańcuchy i potem jak przeskakuje to wymieniam cały napęd zęby przód, łańuchy, kasetę) - typ jazdy - rekraacyjny, górki, szlaki leśne, podjazd max 200-300m przewyższenia i potem bezpiecznie w dół, żadnych zawodów, ścigania, maratonów, ani hopek po szkakach. - preferuje hamulce tarczowe, bo zajechałem już 3 tylne i 2 przednie obręcze v-brakeami (przetarte powierzchnie do hamowania) jak błoto dostało się na obręcze, Mam także dosyć ciągłego centrowania i unikania kałuż. Do mojego typu jazdy wystarczą dobre tarcze mechaniczne np bb5, bb7. Wydaje mi się że konserwacja mechaników będzie tańsza od hydraulików. - Koła ? 26 27.5 29 ? preferuje 26'' bo na przełożeniu 22/34 łatwiej mi ciągnąć pod górę, no ale 26 cali to wydaje się być przemijającym standardem dzisiaj, czy za 5 lat nadal będzie dostępny osprzęt do 26'' ? z 29 będzie mi ciężej ciągnąć podjazdy bo większe koło (+11% ciężej). - nie jeżdzę w czasie deszczu, ale moge jeżdzić po mokrym, wieć opony raczej < 2'' żadnych grubych kiszek na 2.5''. - amor z przodu na pewno, bo kręgosłup daje się we znaki po 20km po górkach - kaseta tylna 8 czy 9 rzędowa ? preferuje 8 ale to chyba powoli znika, chciałbym mieć łatwy dostęp do 34 zębatki przy zakupie kasety. - klasa osprzętu ? wiem że to się zużywa i można zmienić, co taniej na dłuższa metę ? acera/alivo taniej częściej wymieniac czy deore drożej rzadziej ? - waga roweru max 15kg. - rower może być używany lub nowy. - cena 1500-2300 pln Wydaje mi się że wybór wielkości koła będzie najtrudniejszy, który standard wygra i zdominuje rynek, przez to dostępność osprzętu będzie lepsza (tańsza). Jak to ma być 29'' to też to łyknę, nie zależy mi na zwrotności ani przyśpieszeniu, jedynie moment obrotowy mi spadnie 11% przy przełożeniu 22/34 (no chyba że są jakies zębatki 20T na przedniej tarczy do dostania. czy 20T może być trudne do obsłużenia przez przednią przerzutkę ?) prosze o uwagi/wskazówki mile widziane linki do polecanch modeli w sklepach online.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.