Skocz do zawartości
  • 0

Składanie roweru - opinia konfiguracji.


Gość Paweł

Pytanie

Witam,

Zamierzam zabrać się za składanie roweru od podstaw - hadrtaila, twentyninera. Mam zrobioną rozpiskę części itd, ale co jakiś czas nachodzą mnie wątpliwości odnośnie jakichś elementów. Przeznaczenie bajka? Od czasu do czasu wycieczka - stąd slicki w rozpisce i głównie przeznaczenie: amatorskie maratony MTB, wkręciłem się niedawno - latam stalowym sztywanikiem  i jest trochę "niekomfortowo" i nadgarstki bolą ;)

 

Na ten moment waham się między:

v-kami XT T780 a Avidami BB7. Miałby to pracować z klamkami XT.

 

Nachodzą mnie też wątpliwości odnośnie ramy... A to przecież baza... Wszystko dopasowywałem do 

http://www.bikecenter.pl/p16291,biria-pro-2-sport-rama-trekking-28-czarno-biala.html

ze względu na możliwość montażu V-ek oraz wewnętrzne prowadzenie linek.

Myślałem również nad:

http://www.bikecenter.pl/p16270,biria-hydroform-mtb-rama-29-czarny-matowy.html

niby identyk, ale pancerze przez przelotki.

 

Jeśli ktoś by chciał pełną "specyfikację" dla rozjaśnienia sytuacji: Przy czym, nie będę się bawił w pojedyncze elementy tylko kupię całą grupę http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-xt-2013-m785-dyna-sys-2x10.html. Dlatego zawartych tam elementów nie wypisuję.

 

 
RAMA                                            
Biria Pro2 SPORT 28" alu 18"      545zl 2100g
 
WIDELEC (AMOR)
SR SUNTOUR NCX D-LO                                  295zl   2130g - tymczasowy
Rock Shox 30 Gold TK 29" Solo Air 100mm   1300zł 1828g - docelowy
 
KOŁA
Mavic Crossride UB V-brake albo tarcza        835zl kpl 790g i 940g
 
OPONY
Kenda Karma           29x1 90          200zł kpl 590g (x2)
Schwalbe Kojak        28x1.35         250zl kpl 330g  
 
DĘTKI
Schwalbe SV18 700x28/42c         46zl kpl   105g 
 
HAMULCE (kpl)
Deore XT BR-T780                         200zl      348g (kpl)
Avid BB7 + tarcze 180/160            420zł      700g
???
 
KLAMKI
Deore XT BL-T780  iSpec             140zl      400g 
  
STERY 
ACCENT Airplane 1 1/8" pół zintegrowane 70zl 76g
???
 
SIODEŁKO
Force Ros Hole                                   85zl 303g
 
SZTYCA
Merida X-Mission 27,2 35cm            25zl 336g
Kellys Expert    27,2 40cm                60zl 326g
 
KIEROWNICA
ACCENT Flatbar alu580 25,4            49zl 158g
prosta, calowa
 
MOSTEK
ACCENT 90mm / 25,4mm                  54zl 175g
do ustalenia
 
ROGI
ACCENT Sport 2 130mm                  44zl 130g (para)
ACCENT CROSS COUNTRY 2         35zl 139g
opcjonalnie
 
CHWYTY
KELLYS Advancer                       17zl 115g (para)
SARS MTB Lock On                      35zl 112g 
 
 
~3500zł ~12,1kg
 
Wybieram się na fitting, więc niektóre elementy się zmienią, wstępna wersja roweru wyniesie mnie ok. 3500-3800, w kolejnym sezonie wsadzę docelowy amorek.
Proszę o korekty i pomoc w kwestii wyboru hamulców. I proszę mnie nie namawiać na hydraulikę. Jestem świadom jej zalet, ale to nie dla mnie. ;)
No i ocena tej ramy, bo na ich właściwościach/procesach produkcyjnych się nie zam. Dodam że skakać na niej nie zamierzam :D
Pozdrawiam, Paweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ale ja bym się pod tym projektem nie podpisał. Ładujesz kasę zupełnie nie tam gdzie potrzeba. Można mieć widzimisię odnośnie tarcz ale to jest kosztem czegoś. Takie czasy ;) W tym przypadku byle jaka rama tak na ten przykład. Sprawa kolejna to ten wideł z tego co kojarzę nie miał piwotów wiec masz następny problem. I ja się pytam z jakiego powodu?? Szkoda Ci 5 stów na hydraulikę, liczysz gramy czy ktoś naopowiadał bajek o awaryjności?? Też mam V-ki w jednym z rowerów i nie zamienił bym na tarcze ale to porządna konstrukcyjnie rama i sztywny wideł oraz mniejsze koło. Kupy się to trzyma a tutaj nie bardzo. Zrobisz jak uważasz ale licz się z tym, że amor będziesz miał do kitu i nie za taką cenę. 1300 za takiego parcha :wallbash:

 

Kiera oczywiście zdecydowanie za krótka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak na szybko: dobrze przemyślałeś kwestię szerokości kierownicy? Bo moim zdaniem 580 mm to o jakieś 100 za mało. Zwłaszcza na dużym kole.

Sporo śmigałem na szosie, stąd przyzwyczajenie do węższych, w starym wręcz antycznym giancie bronco którym kiedyś miałem okazję jeździć kiera ma koło 520 i pasowała mi świetnie, myślę że 580 będzie dobra. Jak nie - wymiana nie wychodzi jakoś strasznie drogo ;)

 

Co do Shoxa z pivotami - sam nie wiem czy to na pewno będzie ten model... Ogólnie rzecz biorąc nie jestem ukierunkowany na żadną firmę. Co kto poleci do 1500zł ze skokiem ~100mm na maratony MTB to rozważę. Bo na amorach znam się jak świnia na nutach ;)

Ten tymczasowy na bank będzie pod V. pojeżdżę sezon czy dwa, pohamuję i najwyżej zainwestuje się w tarczę na przód.

 

Odnośnie hebli jednak raczej wolałbym v-ki bo nie czuję potrzeby ładowania kasy w tarcze, które nie są jakimś musem przy mojej stosunkowo łagodnej jeździe. Zresztą kto hamuje na zawodach :D A wagowo wychodzi to ho-ho z kilo jak nie więcej -cięższe koło bo inna piasta, inny zaplot - więcej szprych (Przyznam że słoneczko pod V ujęło me serducho - w crossride) tarcza swoje waży, zacisk, przewody z płynem... jakoś mnie zniechęca myśl o hydraulice w bajku. Raz jechałem na rowerze siory, z hydro właśnie, idzie się przyzwyczaić, modulacja hmm nie powala (to było zdaje się deore), a przynajmniej nie tego się spodziewałem. Decyzja pada na V-ki XT, może z klockami XTR...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setup moim zdaniem bez sensu. Z masą raczej źle policzyłeś - choćby Crossride 29 ważą więcej. Pewnie jak doliczysz wszystkie pierdoły to wyjdzie ciężej niż sobie liczysz. Za te pieniądze kupisz dobry gotowy rower z sensownym widelcem i ramą - gotowy do amatorskiego ścigania. Po co kombinować i robić bazę, która ma marne najważniejsze elementy? Koledzy specjaliści od geometrii pewnie odradzą Ci ją pod kątem maratonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...