EDTA Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Dzień dobry. Szukam amortyzatora w cenie ok. 800-950zł. Teraz posiadam Suntour XCT 100mm i ma luzy (chyba) od samego początku. Jazda - miasto 50%, lasy 40%, kamyczki 10%. Nie skaczę; chyba, że z krawężnika. Najlepiej gdyby miał 120mm skoku. Koło 27.5". Rura sterowa to 28mm (1 1/8"). Pod oś 15 lub 20mm. (do tego prosiłbym o dobór piasty, ponieważ posiadam teraz 9mm). Najważniejsze dla mnie cechy to sztywność i niezawodność. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Najlepiej gdyby miał 120mm skoku. Jeśli miałeś 100 to lepiej niech będzie 100. Zmiana skoku zmieni geometrię roweru. Najważniejsze dla mnie cechy to sztywność i niezawodność. Polecam Suntour Epicona lub Epixona Pogadaj z forumowiczem @@ACTIVIA,jest on dystrybutorem Suntoru Może uda mu się coś ciekawego znaleźć dla Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 I to wszystko na miasto i las? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EDTA Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Jeśli da się taniej, to jeszcze lepiej. Pytanie, czy taki tańszy nie będzie łapał luzów itd.? Czy 20mm więcej znacząco zmieni geometrię roweru? 2 cm kierownica w górę nie byłoby aż takie złe (chyba, mogę się mylić). Spowoduje to gorsze prowadzenie? Możliwość złamania ramy? Szybsze zużywanie się amortyzatora? Jestem amebą jeśli chodzi o rowery. Pozdrawiam i dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Podniesienie kierownicy a zwiększenie skoku to dwie różne sprawy. Podnosząc kierownice nie wpływasz na geometrię a zwiększając skok tak. Jeśli chcesz tanio to polecam xcr air 2015 z osią 9mm. Nie warto kupować z osią 15 mm do takiego użytku a 20mm używa się tylko w DH/FR. Tutaj masz tego xcr. Luzu nie złapie tak szybko ja xct bo ma ślizgi teflonowe a nie plastikowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EDTA Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Wolę z osią 15mm, będzie na dłużej, bo pewnie wymagania będą rosły. Jak jest z rurą sterową? Jeśli nie jest idealnie taka sama, to obcina się ją? Podkłada coś pod stery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesk83 Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 szersza os jest hmmm bardziej przyszlosciowa co do rury sterowej jezeli teraz wysokosc kierownicy Ci odpowiada to nowa przycinasz na ta sama dlugosc co stara producenci bodajze oferuja 2 dlugosci rur sterowych 265mm i 255mm ja bylbym za tym by jej nie ciac... a potestowac z kierownica w roznych wysokosciach... zawsze na koncu mozesz dodac jeden lub dwa dystanse sterow ( takie aluminiowe krazki pod kierownica ) co do wyboru amora to polecam porozmawiac z @activia na forum on cos doradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.