Skocz do zawartości

[koło Bontrager]problem z nyplami


michuuu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Firmowe koło w treku x-caliber 2013.

W tym sezonie zaczęły się zrywać  łebki od nypli,  5szt już padło, szprychy ok.

Pytanie do doświadczonych zaplataczy i szamanów biegłych w temacie - przyczyna. Problem pojawił się po przebiegu ok.6-7tys. km. i tylko w napędowym.

Sprawa upierdliwa bo wracam na telepiącym na boki kole z luźną szprychą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nadaje się na reklamację, jeśli ma mniej życia niż przewidział na reklamację koła producent.

Koło zostało "profesjonalnie" zaplecione, niektóre "lepsiejsze" są składane w Niemczech i w USA, co jednak nie wpływa na jakość wykonania tej czynności.

Inna możliwość to świetna jakość fabrycznych nypli i/lub źle fabrycznie dobrana długość szprych. 

Nie wiem czy próbowałeś centrować fabrycznie nowe koło Treka ale niejednokrotnie nie jest to możliwe, nyplami nie da się kręcić w żadną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Koło nadaje się na reklamację, jeśli ma mniej życia niż przewidział na reklamację koła producent.

Po gwarancji.

Spróbować wymienić wszystkie nyple? Jeżeli tak to na jakie?

Z tego co widzę oglądając zwłoki to alu.

Koło trochę przeleżało jako wyjście awaryjne. Na przodzie mam od nowości bontragera i tutaj nic się nie dzieje mimo dużo większego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szprychy są dobrej długości to wymiana nypli ma sens. Fabrycznie zaplot Bontragerowych kół nie jest najlepszy.

Przód nie sprawia problemów bo to są dużo mniejsze obciążenia (Twoją) masą.

Zaplatając koło od nowa jest duża szansa że nareszcie zostanie to dobrze zrobione i koło będzie trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piastę otwórz i zobacz jak wygląda po takim przebiegu w Twoich warunkach. Bo moje nijak się mają do polskiej eksploatacji.

Pytanie czy nyple i robota czy nowe koło to pytanie nie do mnie, tylko do Twojej własnej kieszeni, bo koszt obu rzeczy znacząco inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do kosztów to jestem świadomy znaczącej różnicy ale jak mam reanimować padakę to lepiej zainwestować w jakiegoś konkreta. Stąd moje pytanie o jakość części bontragera. Jest to mój pierwszy kontakt z produktami tej firmy więc nie ogarniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem którego masz X calibera ale poza najwyższym 9 pozostałe mają piasty na kulkach i konusach, o jakości pisał nie będę. Kiepsko znoszą mokrą eksploatację, materiał "twardy" również nie jest.

Obręcze to prosty i niewyszukany kawałek aluminium sygnowany logo Bontragera.

Ciężko mi powiedzieć jak sprawują się w plenerze, nie używałem nie jeździłem; ogólnie jednak fabryczne koła Bonti nie grzeszą jakością zaplotu i prostotą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta tył na dwóch maszynach, bębenek kulkowy, starsze roczniki były bardzo trwałe, szczególnie maszyny, nowsze niekoniecznie, jesteś o ile pamiętam na pograniczu :) Ale jak Twoje się kręcą bez problemu to może masz dobre sztuki. 

Jeśli tylko nyple są problemem to wg mnie zaplot i nyple będą tańsze niż całe nowe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...