Pegasus Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Witam. Byłem ostatnio w używanych i znalazłem tam tak jak w temacie - GT Avalanche. Rama i widelec Cro-Mo, jestem pewien bo był wagi roweru mojej siostry na ramie alu ale z amorem. Hamulce canti i klamki Deore LX, manetki też LX, przerzutki p / t LX / XT, korba Deore, napęd 3x7, piasty a szybkozamykaczach, obręcze Mavic. Stan - trochę zaniedbany. Akurat teraz jestem bez kaski, ale jak by był za jakiś czas to bym kupił, jeśli cena okazyjna. Cena 350, pewnie dało by się zejść do 320, a może nawet 300. Czy opłaca się??
seraph Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Przydałaby się fota. Jeśli jest tylko zaniedbany, a nie zajeżdżony tak, że wszystko do wymiany to się opłaci, Koniecznie sprawdź czy rama jest prosta i możesz zajrzeć do środka czy nie ma za dużo rdzy...
Pegasus Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 kurcze, oglądałem go przez 5 minut, ale zdjęć nie zrobiłem. Rama wydawała się prosta, sztycy nie wyciągałem ale w takim razie jak będę kupował to sprawdzę. Na 90% trzeba będzie wymienić linkę hamulca z tyłu. Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem?? ). Obecnie mam starego Rometa SierraNevada na SIS, 3x6, canti, sztywny wideł, zwykła stal - muszę wymienić w nim suport i korbę ( w suporcie ostatnio chyba wyleciały kulki i ma ogromne luzy, a korba ma krzywe zębatki ) - różnica 2 kg w wadze, co chyba odczuje.
rzezniol Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem?? Istniały a-head 1 cal ... Jamam GT Aggressor`a z 96` i mam stery 1 i 1/8 ... Z tego co mi się wydaje Avalanche był wyżej sytuowany w hierarchii modeli więc też raczej powinien mieć 1 i 1/8 nawet na sztywnym widelcu, zresztą internet to potwierdza. http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=1995&brand=GT&model=Avalanche Zwróć uwagę że Avalanche od zawsze był aluminiowy ... domyślam się że piszesz o widelcu Cr-mo. Pozdrawiam
seraph Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 No wg zapisków to rama powinna być alu, a widelec cr-mo. Ja mam GT Vantara rok młodszą - widelec i rama cr-mo, stery skręcane 1'. Na rurze sterowej jest wyraźnie wybite oznaczenie materiału "Steel CR-MO", ale musiałbyś wyjąć widelec żeby się doczytać.
Pegasus Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 O kurcze, myślałem ż to Cro-Mo, tak mi się wydawało...ale pierwsze Avalanche ( 1991 ) były Cro-Mo - https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forums.mtbr.com/vintage-retro-classic/1991-gt-team-avalanche-all-terra-683846.html&prev=search , zgaduje że mój nie był taki stary ale traz już sam nie wiem... To w końcu opłaca się czy nie?? Wyglądał chyba tak : http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=169004
seraph Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 To na zdjęciu to widelec jest stalowy (na pewno Cr-Mo, bo u mnie jest niemalże identyczny), ale rama aluminiowa - widać po wzmocnieniu główki ramy, grubości rurek, spawach i hakach tylnego koła. Zawsze możesz sprawdzić magnesem na miejscu
Pegasus Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 A jeśli jest alu to też się opłaca, czy już nie bardzo??
firefoks Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 Skoro napęd 3x7 to raczej z tych starszych modeli a więc jest szansa,że jednak cromo.
rzezniol Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 GT ze swoim Triple Tringle to taki klasyk ... Czy się opłaca ... Jeżeli szukasz roweru do pojeżdżenia to kluczowym jest jego stan ... w szczególności stan łożysk piast i stan napędu . Jak jest wszystko OK i rower ewentualnie wymaga wymiany linek smarowania i ewentualnej regulacji to jest OK. W końcu marka jakaś jest , osprzęt też sensowny. Ale jak okaże się że np kaseta już dogorywa a przy okazji i korba jest nadszarpnięta i nie przyjmie nowego łańcucha ... Inaczej kupuje się rower z podejściem "użytkowym" a inaczej pod katem odbudowania roweru "retro". Nikt ci nie powie czy się opłaca po tych danych, które nam udostępniłeś. Pozdrawiam
Pegasus Napisano 26 Sierpnia 2015 Autor Napisano 26 Sierpnia 2015 Jestem już pewien że rowerek jest na Alu ramie i na widelcu Cro-Mo. Korba Deore, piasty Deore DX, przerzutki Deore XT, hamulce,klamki,manetki to wszystko Deore DX albo mieszanka DX/LX , już dokładnie nie pamiętam. Opony Schwalbe Land Cruiser - prawie jak nowe. Wsiadłem na niego, ale sztyca była całkiem opuszczona, a siodełko ustawione dziwnie. Jeśli nikt go nie kupi to w przyszłym miesiącu go kupie. Był jeszcze Wheller 8800 na Cro-Mo praktycznie to samo tylko manetki i klamki XT i hamulce ( Shimano, bez oznaczeń grupy, ale na allegro takie same opisują jako XT ) ale był zniszczony. Miał ciekawą kierownice i mostek, bo były zespawane fabrycznie. Sorry za post pod postem, ale nie mogę już edytować. Cz różnica pomiędzy starym XT a starym DX był duża?? Bo zastanawiam się cy ten Wheller miał dużo osprzęt?
roberthd79 Napisano 26 Sierpnia 2015 Napisano 26 Sierpnia 2015 Roznica duza,DX byl jedna z nizszych grup,a XT niemal na topie,lepszy byl juz tylko xtr. Jak osprzęt zajechany,a chcialbys odrestaurowac go w oryginale,moze byc ciezko. Tylko uzywane graty ci zostają,a bez odpowiedniej wiedzy mozna kupic szrot,a nie czesci zamienne.
Pegasus Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Napisano 27 Sierpnia 2015 @roberthd79 chyba ci się coś pomyliło bo według tej tabelki ( http://www.retromtb.pl/galerie/sprzet/shimano.htm ) Deore DX był tylko grupę niżej niż Deore XT. Stąd moje pytanie o różnice w pracy.
roberthd79 Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Aha,myslalem ze miedzy nimi bylo jeszcze LX,ale widocznie wszedl pozniej zamiast DXa
Pegasus Napisano 14 Września 2015 Autor Napisano 14 Września 2015 Część, byłem dzisiaj kupić rowerek, ale okazało się że już go nie ma. Nadal jest jednak ten Wheeler 8800, zacząłem go oglądać i okazało się że jest prawiecałkowicie na XT, takim https://www.google.pl/search?q=shimano+730&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqcbkufH2xwIVKErbCh13twNm&biw=1280&bih=933#tbm=isch&q=shimano+m+730&imgrc=IfCR99d1NVtTKM%3A . Lecz rama do poprawek lakierniczych i do wymiany na pewno gripy bo są już zużyte. Wyglądał dokładnie jak ten -> https://www.google.pl/search?q=wheeler+8800&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&espv=2&biw=1280&bih=933&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI8eWdhvH2xwIVhWnbCh2zjgtj#imgrc=Ism46u90rdPZhM%3A . Cena była niższa - 230 do negocjacji. Co myślicie??
Pegasus Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 Ktoś coś?? Bo naprawdę w tej cenie się zastanawiam, za zaoszczędzoną kaskę mógłbym wymienić łańcuch i kasetę i go wyregulować w serwisie. W przyszłym sezonie może linki, pancerze, suport i serwis piast. ???
Pegasus Napisano 15 Września 2015 Autor Napisano 15 Września 2015 https://www.ricardo.ch/kaufen/sports/radsport/mountainbikes/sonstige-mountainbikes/wheeler-8800-mit-shimano-xt-mountainbike/v/an758513892/ - zdjęcia nie moje. Ten w tych używanych jest do wyczyszczenia, odświeżenia lakieru ( K2 Tempo itp. ), do wyczyszczenia i nasmarowania napęd i do wymiany gripy. Jest nowe siodełko, ale chyba jakieś najtańsze bo nawet napisów nie ma więc może też będzie do wymiany.
rzezniol Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Możesz mi wyjaśnić jak mamy ocenić rower po zdjęciach ... innego egzemplarza ? Za 230 ziko ten rower może być tak samo super okazją jak i studnią bez dna ... Pozdro
firefoks Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 Jeśli do wymiany są tylko gripy a napęd do przesmarowania to nic tylko brać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.