Skocz do zawartości

[ GT Avalanche ] Zakup - czy się opłaca?


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Byłem ostatnio w używanych i znalazłem tam tak jak w temacie - GT Avalanche. Rama i widelec Cro-Mo, jestem pewien bo był wagi roweru mojej siostry na ramie alu ale z amorem. Hamulce canti i klamki Deore LX, manetki też LX, przerzutki p / t LX / XT, korba Deore, napęd 3x7, piasty a szybkozamykaczach, obręcze Mavic. Stan - trochę zaniedbany. Akurat teraz jestem bez kaski, ale jak by był za jakiś czas to bym kupił, jeśli cena okazyjna. Cena 350, pewnie dało by się zejść do 320, a może nawet 300. Czy opłaca się??

Napisano

Przydałaby się fota. Jeśli jest tylko zaniedbany, a nie zajeżdżony tak, że wszystko do wymiany to się opłaci, Koniecznie sprawdź czy rama jest prosta i możesz zajrzeć do środka czy nie ma za dużo rdzy...

Napisano

kurcze, oglądałem go przez 5 minut, ale zdjęć nie zrobiłem. Rama wydawała się prosta, sztycy nie wyciągałem ale w takim razie jak będę kupował to sprawdzę. Na 90% trzeba będzie wymienić linkę hamulca z tyłu. Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem?? ). Obecnie mam starego Rometa SierraNevada na SIS, 3x6, canti, sztywny wideł, zwykła stal - muszę wymienić w nim suport i korbę ( w suporcie ostatnio chyba wyleciały kulki i ma ogromne luzy, a korba ma krzywe zębatki ) - różnica 2 kg w wadze, co chyba odczuje.

Napisano

 

 

Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem??

 

Istniały a-head 1 cal  ...

Jamam GT Aggressor`a z 96` i mam stery 1 i 1/8 ...

Z tego co mi się wydaje Avalanche był wyżej sytuowany w hierarchii modeli więc też raczej powinien mieć 1 i 1/8 nawet na sztywnym widelcu, zresztą internet to potwierdza.

 

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=1995&brand=GT&model=Avalanche

 

Zwróć uwagę że Avalanche od zawsze był aluminiowy ... domyślam się że piszesz o widelcu Cr-mo.

 

 

Pozdrawiam

 

Napisano

No wg zapisków to rama powinna być alu, a widelec cr-mo.

 

Ja mam GT Vantara rok młodszą - widelec i rama cr-mo, stery skręcane 1'. Na rurze sterowej jest wyraźnie wybite oznaczenie materiału "Steel CR-MO", ale musiałbyś wyjąć widelec żeby się doczytać.

Napisano

O kurcze, myślałem ż to Cro-Mo, tak mi się wydawało...ale pierwsze Avalanche ( 1991 ) były Cro-Mo - https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forums.mtbr.com/vintage-retro-classic/1991-gt-team-avalanche-all-terra-683846.html&prev=search , zgaduje że mój nie był taki stary ale traz już sam nie wiem... To w końcu opłaca się czy nie?? Wyglądał chyba tak : http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=169004

Napisano

To na zdjęciu to widelec jest stalowy (na pewno Cr-Mo, bo u mnie jest niemalże identyczny), ale rama aluminiowa - widać po wzmocnieniu główki ramy, grubości rurek, spawach i hakach tylnego koła.

 

Zawsze możesz sprawdzić magnesem na miejscu :yucky:

Napisano

GT ze swoim Triple Tringle  to taki klasyk ...

 

Czy się opłaca ...

Jeżeli szukasz roweru do pojeżdżenia to kluczowym jest jego stan ... w szczególności stan łożysk piast i stan napędu .

Jak jest wszystko OK i rower ewentualnie wymaga wymiany linek smarowania i ewentualnej regulacji to jest OK.

W końcu marka jakaś jest , osprzęt też sensowny.

Ale jak okaże się że np kaseta już dogorywa a przy okazji i korba jest nadszarpnięta i nie przyjmie nowego łańcucha ...

 

Inaczej kupuje się rower z podejściem "użytkowym" a inaczej pod katem odbudowania roweru "retro".

 

Nikt ci nie powie czy się opłaca po tych danych, które nam udostępniłeś.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jestem już pewien że rowerek jest na Alu ramie i na widelcu Cro-Mo. Korba Deore, piasty Deore DX, przerzutki Deore XT, hamulce,klamki,manetki to wszystko Deore DX albo mieszanka DX/LX , już dokładnie nie pamiętam. Opony Schwalbe Land Cruiser - prawie jak nowe. Wsiadłem na niego, ale sztyca była całkiem opuszczona, a siodełko ustawione dziwnie. Jeśli nikt go nie kupi to w przyszłym miesiącu go kupie. Był jeszcze Wheller 8800 na Cro-Mo praktycznie to samo tylko manetki i klamki XT i hamulce ( Shimano, bez oznaczeń grupy, ale na allegro takie same opisują jako XT ) ale był zniszczony. Miał ciekawą kierownice i mostek, bo były zespawane fabrycznie.


Sorry za post pod postem, ale nie mogę już edytować. Cz różnica pomiędzy starym XT a starym DX był duża?? Bo zastanawiam się cy ten Wheller miał dużo osprzęt?

Napisano

Roznica duza,DX byl jedna z nizszych grup,a XT niemal na topie,lepszy byl juz tylko xtr. Jak osprzęt zajechany,a chcialbys odrestaurowac go w oryginale,moze byc ciezko. Tylko uzywane graty ci zostają,a bez odpowiedniej wiedzy mozna kupic szrot,a nie czesci zamienne.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Część, byłem dzisiaj kupić rowerek, ale okazało się że już go nie ma. Nadal jest jednak ten Wheeler 8800, zacząłem go oglądać i okazało się że jest prawiecałkowicie na XT, takim https://www.google.pl/search?q=shimano+730&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqcbkufH2xwIVKErbCh13twNm&biw=1280&bih=933#tbm=isch&q=shimano+m+730&imgrc=IfCR99d1NVtTKM%3A . Lecz rama do poprawek lakierniczych i do wymiany na pewno gripy bo są już zużyte. Wyglądał dokładnie jak ten -> https://www.google.pl/search?q=wheeler+8800&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&espv=2&biw=1280&bih=933&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI8eWdhvH2xwIVhWnbCh2zjgtj#imgrc=Ism46u90rdPZhM%3A . Cena była niższa - 230 do negocjacji. Co myślicie??

Napisano

Ktoś coś?? Bo naprawdę w tej cenie się zastanawiam, za zaoszczędzoną kaskę mógłbym wymienić łańcuch i kasetę i go wyregulować w serwisie. W przyszłym sezonie może linki, pancerze, suport i serwis piast. ???

Napisano

https://www.ricardo.ch/kaufen/sports/radsport/mountainbikes/sonstige-mountainbikes/wheeler-8800-mit-shimano-xt-mountainbike/v/an758513892/ - zdjęcia nie moje. Ten w tych używanych jest do wyczyszczenia, odświeżenia lakieru ( K2 Tempo itp. ), do wyczyszczenia  i nasmarowania napęd i do wymiany gripy. Jest nowe siodełko, ale chyba jakieś najtańsze bo nawet napisów nie ma więc może też będzie do wymiany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...